Micubiši Q2M1 19-Ši Taijó

Mitsubishi Q2M119-Shi Taiyō / 陆上哨戒机「大洋」
     
Název:
Name:
Micubiši Q2M1 Taiyo 19-Ši Mitsubishi Q2M1 Taiyo 19-Shi
Originální název:
Original Name:
陆上哨戒机「大洋」
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0
Pouze projekt / Only a project
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8850 kg 19511 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
13620 kg 30027 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
25,000 m 82ft 0,25in
Délka:
Length:
18,750 m 61ft 6,19in
Výška:
Height:
4,750 m 15ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
62,50 m2 672.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
217,92 kg/m2 44.63 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši MK4T-A Kasei 25a (Ha-32-25a), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 342 kW (1 825 k); 1 236 kW (1 680 k) v h= 2 000 m a 1 133 kW (1 540 k) v h= 5 500 m.
Vrtule: čtyřlisté s konstantními otáčkami o průměru 3 400 mm.
Mitsubishi MK4T Kasei 25, two-radial fourteen-cylinder, air-cooled, rated 1,800 hp for take-off and 1,518 hp at 18,044 ft,
driving a four-blade propeller with constant speed ot the diameter 11ft 1,86in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
490 km/h v 4500 m 304.5 mph in 14764 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
315 km/h v 2000 m 195.7 mph in 6562 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,52 min do 2000 m 5,52 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7530 m 24705 ft
Dolet:
Range:
2415 km 1500.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3704 km 2301.6 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Type 5 ráže 30 mm v přídi
2x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13 mm
Pumy: 4x 250 kg
One fixed 1.18 in cannon Type 5 in the nose and
two 0.51 in flexible Type 2 machine guns.
Bomb load: Up to 2,204 lb (four 551 lb bombs)
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- Radarové vybavení:
Type 3 Model 1 MAD (KMX)
Type 3 Ku-6 Model 4 Radar
ESM Antenna
- Taiyo - Oceán (jap.)
- Projekt protiponorkového letounu vycházel z armádního bombardéru Micubiši Ki-67 Hiryu, projekt vznikl na základě specifikací námořnictva 19-Ši, ale práce zřejmě nepřekročila stadium projektu. Všechny údaje jsou samozřejmě pouze vypočteny.
Navy Experimental 19-Shi Patrol Plane Taiyo: A Navy variant based on the Ki-67 I, specifically designed for antisubmarine warfare. Equipped with radar units (Type3 Model 1 MAD (KMX), Type 3 Ku-6 Model 4 Radar, and ESM Antenna equipment).
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, Reprinted, 1990, ISBN: 0-87021-313-X
Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45 (Illustrated Warplane History 8), Green Arrow, Japan, 2000, ISBN:4-76633-292-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-00-5
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Q2M1-19-Si-Taijo-t39610#150631 Verze : 0
Přidám alespoň skicu, pro představu jak mohl tento protilodní letoun vypadat.
Micubiši Q2M1 19-Ši Taijó  -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Q2M1-19-Si-Taijo-t39610#158881 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více