Micubiši Ki 73

Mitsubishi Ki-73 / 三菱 キ73 试作战斗机
     
Název:
Name:
Micubiši Ki-73 Mitsubishi Ki-73
Originální název:
Original Name:
キ73 试作战斗机
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1943-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
pouze projekt / project only
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
? m ?
Délka:
Length:
? m ?
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Ha-203-II, kapalinou chlazený čtyřiadvacetiválec s válci do ležatého H, výkon 1 912 kW (2600 k) v optimální výšce.
Vrtule trojlisté protiběžné.
Mitsubishi Ha-203-II twenty-four cylinder horizontal-H liquid-cooled engine, rated 2,564 hp at optimal level,
driving a three-blade counter-rotating propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
750 km/h v ? m 466 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
? ?
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Spojenecké kódové jméno: Steve


Projekt byl zastaven, protože motor byl nespolehlivý a nedařilo se jej odladit. Tento projekt zde uvádím jen jako zajímavost a abychom věděli o co se jednalo.
Allied code name: "Steve"


The Ki-73 Was designed by a team led by Tomio Kubo to meet the requirements of a specification issued in May 1943 by the Koku Hombu calling for a long-range escort fighter. In answer to this specification Tomio Kubo, assisted by engineers Mizuno, Kato and Sugiyama, first investigated the possibility of meeting the requirements with a single-engined design, the Ki-73, powered by a 2,600 hp Mitsubishi Ha-203-II twenty-four cylinder horizontal-H liquid-cooled engine. When development problems with the Ha-203 engine delayed the programme, the Ki-73 was abandoned. Yet, Allied intelligence service after captured documents led them to believe that the Ki-73 was about to enter service with the Japanese Army, the Allies gave it the code-name 'Steve'.
Zdroje:
Sources:
All the Experimental Aircraft in Japanese Army, KANTOSHA JAPAN
www.historyofwar.org
www.daveswarbirds.com
koapp.narod.ru
pt.shvoong.com
http://img.wp.scn.ru/camms/ar/2345/pics/65_1.jpg
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-73-t39518#424735 Verze : 0
Mitsubishi Ki-73
试作战斗机 - / -
- / - / Steve



Historie :
Spojenci přidělili tomuto letounu kódové jméno Steve v roce 1944 a to na základě informací zpravodajské služby. Informace byly takové, že již brzy bude tento letoun operačně nasazen. Letoun však byl pouze ve stadiu projektu, který byl zrušen a ing. Tomio Kubo se svým týmem začal pracovat na klasickém dvoumotorovém stíhači Mitsubishi Ki-83, ten byl také doveden do stádia stavby prototypů.


Práce na projektu letounu Mitsubishi Ki-73 začaly na jaře roku 1943, podnětem pro zahájení této vývojové práce byl zájem velení armádního letectva na výškovém dálkovém doprovodném stíhači, který by byl schopem doprovodit japonské dálkové bombardéry při náletech na základny amerických bombardérů B-29. O strategických bombardérech B-29 podala informace japonská zpravodajská služba a velení japonského armádního letectva, chtělo ničit jejich základny a tím zamezit bombardování japonských ostrovů. Myšlenka to byla jistě dobrá, ale již mimo možnosti japonského průmyslu.
Ing.Tomio Kubo využil již rozpracovaného projektu z roku 1941 a uzpůsobil jej novým, vyšším požadavkům. Pro pohon tohoto poměrně velkého stíhače měl posloužit, pro tento účel vyvíjený motor Mitsubishi Ha-203-II s výkonem plánovaným na 2 600 koní, byl to řadový motor s válci uspořádanými do tvaru ležatého H. Motor byl snad i postaven, to usuzuji z informací, že jej při zkouškách provázely potíže. Po zrušení projektu Ki-73 byl vývoj motoru zrušen také. Vzhledově je projekt Mitsubishi Ki-73 podobný experimentálnímu rychlostnímu letadlu Kawasaki Ki-64 Rob, u kterého však byl motor Ha-201 složen ze dvou motorů a jeden byl před a druhý za kabinou.
Ki-73 patřil k vyjímkám - dostal své kódové jméno a přitom existoval pouze na rýsovacích prknech.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-73-t39518#150114 Verze : 0
Jedině tato skica a obrázek z ruského časopisu by mohly napovědět, jak by měl vypadat Ki-73 Steve.
Micubiši Ki 73 -


Micubiši Ki 73 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-73-t39518#150116 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více