Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
FAI / FAI-M
Originální název:
Original Name:
ФАИ / ФАИ-М
Výrobce:
Producer:
Státní Ižorský závod, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1935
DD.MM.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
676 obou typů (both types)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
15.02.1931
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
2000/2280 kg
Celková délka:
Overall Length:
3750/4310 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1680/1750 mm
Celková výška:
Overall Height:
2240 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
185/220 mm
Rozvor:
Wheelbase:
?/2845 mm
Rozchod:
Track:
?/1435 mm
Brzdová soustava:
Braking System:
?
Elektrický systém:
Electrical System:
6 V
Pneumatiky:
Tyres:
5,50x19"
Pancéřování:
Armour:
nýtované,svařované, válcovaný plech
korba - čelo,boky,záď, - 6 mm, strop,dno - 4 mm
věž - čelo,boky,záď,strop - 4 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
GAZ-A, řadový, vodou chlazený, vznětový čtyřválec o objemu 3 280 cm3
/GAZ-M1, řadový, vodou chlazený, vznětový čtyřválec o objemu 3 280 cm3/
Převodovka:
Gearbox:
mechanická 2+1 /3+1/
Spojka:
Clutch:
jednokotoučová suchá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
40/60 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
80/90 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
200/315 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
15 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
0,5 m
Výzbroj:
Armament:
1x 7,62 mm DT, 1323 nábojů
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
malá série FAI-ŽD pro jízdu po železnici
údaje za lomítkem platí pro typ FAI-M
Zdroje:
Sources:
Legkije tanki i broněavtomobili KA 1931-1939 II., Panzer History 24, vyd. Vostočnyj Front, Moskva 1996
Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, ARES, Praha 2002
www.battlefield.ru
URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#369878Verze : 0
MOD
FAI/FAI-M


Od 31.května 1929 se v Sovětském svazu v Nižném Novgorodu začala na základě smlouvy mezi jeho vládou a firmou Ford montovat vozidla Ford A a Ford Timken. Podvozek Ford A byl vybrán jako platforma pro lehké obrněné vozidlo. Po Dyrenkových konstrukcích D-8 a D-12 dostala Ižorská železárna za úkol vyrobit lehký obrněný vůz s kruhovým obstřelem, který byl v roce 1933 přijat pod označením FAI (Ford A -Ižorskij).


FAI byl dvouosý, odpružený listovými pružinami, s přední nápravou řiditelnou a zadní hnanou. Vozidlo bylo vybaveno "neprůstřelnými" pneumatikami. Pancéřování bylo nýtované na úhelníky. Plně otočná věž osazená kulometem DT byla ovládaná ručně. Výroba trvala do roku 1935. Část vozidel byla vybavena sadou kol pro pohyb na železnici (výměna trvala asi 30 min.), a sloužila jako průzkumné drezíny. Byla ale limitována absencí radiostanice a malou zpáteční rychlostí (24 km/h).


V roce 1938 se v důsledku nedostatku lehkých průzkumných vozidel výroba znova rozběhla, (s použití asi 200 ks zbylých rozpracovaných korb FAI a podvozků M-1 z vozidla BA-20) tentokrát hybrydním typem FAI-M se silnějším motorem, upraveným prostorem posádky, radiostanicí. Vyrobeno bylo asi 350 ks.


Vozidla byla nasazena při konfliktu s Japonci (Chasan, Chalchyn-Gol), ve španělské občanské válce, v Zimní válce s Finskem a v počátku Velké vlastenecké války. Poslední kusy dosloužily v roce 1943.





Zdroj
Legkije tanki i broněavtomobili KA 1931-1939 II., Panzer History 24, vyd. Vostočnyj Front, Moskva 1996
Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, ARES, Praha 2002
www.battlefield.ru
URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#369877Verze : 0
MOD
FAI-M - nákresy vozidla





Zdroj
autor N.Polikarpov

SOV - FAI / FAI-M - FAI-M
čelní a boční pohled na vozidlo s kótami rozvoru a rozchodu

FAI-M
čelní a boční pohled na vozidlo s kótami rozvoru a rozchodu

SOV - FAI / FAI-M - FAI-M
nákres vozidla, nákres uložení ženijního nářadí

FAI-M
nákres vozidla, nákres uložení ženijního nářadí

URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#369876Verze : 0
MOD
FAI/FAI-M





Zdroj:
Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996

SOV - FAI / FAI-M - Základní viditelné rozdíly mezi FAI (nahoře) a FAI-M (dole) - délka zadní části a disky kol

Základní viditelné rozdíly mezi FAI (nahoře) a FAI-M (dole) - délka zadní části a disky kol
SOV - FAI / FAI-M -


URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#314678Verze : 0
MOD