Název: Name: | FAI / FAI-M | |
Originální název: Original Name: | ФАИ / ФАИ-М | |
Výrobce: Producer: | Státní Ižorský závod, Leningrad / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.MM.1935 DD.MM.1938-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 676 obou typů (both types) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | 15.02.1931 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | ? kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | ? kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 2000/2280 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 3750/4310 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 1680/1750 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2240 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 185/220 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | ?/2845 mm | |
Rozchod: Track: | ?/1435 mm | |
Brzdová soustava: Braking System: | ? | |
Elektrický systém: Electrical System: | 6 V | |
Pneumatiky: Tyres: | 5,50x19" | |
Pancéřování: Armour: | nýtované,svařované, válcovaný plech korba - čelo,boky,záď, - 6 mm, strop,dno - 4 mm věž - čelo,boky,záď,strop - 4 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | GAZ-A, řadový, vodou chlazený, vznětový čtyřválec o objemu 3 280 cm3 /GAZ-M1, řadový, vodou chlazený, vznětový čtyřválec o objemu 3 280 cm3/ | |
Převodovka: Gearbox: | mechanická 2+1 /3+1/ | |
Spojka: Clutch: | jednokotoučová suchá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 40/60 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 80/90 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 200/315 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | 15 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,5 m | |
Výzbroj: Armament: | 1x 7,62 mm DT, 1323 nábojů | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | malá série FAI-ŽD pro jízdu po železnici údaje za lomítkem platí pro typ FAI-M | |
Zdroje: Sources: | Legkije tanki i broněavtomobili KA 1931-1939 II., Panzer History 24, vyd. Vostočnyj Front, Moskva 1996 Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996 PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, ARES, Praha 2002 www.battlefield.ru |
URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#369878Verze : 0
cimbal
MOD
FAI/FAI-M
Od 31.května 1929 se v Sovětském svazu v Nižném Novgorodu začala na základě smlouvy mezi jeho vládou a firmou Ford montovat vozidla Ford A a Ford Timken. Podvozek Ford A byl vybrán jako platforma pro lehké obrněné vozidlo. Po Dyrenkových konstrukcích D-8 a D-12 dostala Ižorská železárna za úkol vyrobit lehký obrněný vůz s kruhovým obstřelem, který byl v roce 1933 přijat pod označením FAI (Ford A -Ižorskij).
FAI byl dvouosý, odpružený listovými pružinami, s přední nápravou řiditelnou a zadní hnanou. Vozidlo bylo vybaveno "neprůstřelnými" pneumatikami. Pancéřování bylo nýtované na úhelníky. Plně otočná věž osazená kulometem DT byla ovládaná ručně. Výroba trvala do roku 1935. Část vozidel byla vybavena sadou kol pro pohyb na železnici (výměna trvala asi 30 min.), a sloužila jako průzkumné drezíny. Byla ale limitována absencí radiostanice a malou zpáteční rychlostí (24 km/h).
V roce 1938 se v důsledku nedostatku lehkých průzkumných vozidel výroba znova rozběhla, (s použití asi 200 ks zbylých rozpracovaných korb FAI a podvozků M-1 z vozidla BA-20) tentokrát hybrydním typem FAI-M se silnějším motorem, upraveným prostorem posádky, radiostanicí. Vyrobeno bylo asi 350 ks.
Vozidla byla nasazena při konfliktu s Japonci (Chasan, Chalchyn-Gol), ve španělské občanské válce, v Zimní válce s Finskem a v počátku Velké vlastenecké války. Poslední kusy dosloužily v roce 1943.
Zdroj
Legkije tanki i broněavtomobili KA 1931-1939 II., Panzer History 24, vyd. Vostočnyj Front, Moskva 1996
Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, ARES, Praha 2002
www.battlefield.ru
Od 31.května 1929 se v Sovětském svazu v Nižném Novgorodu začala na základě smlouvy mezi jeho vládou a firmou Ford montovat vozidla Ford A a Ford Timken. Podvozek Ford A byl vybrán jako platforma pro lehké obrněné vozidlo. Po Dyrenkových konstrukcích D-8 a D-12 dostala Ižorská železárna za úkol vyrobit lehký obrněný vůz s kruhovým obstřelem, který byl v roce 1933 přijat pod označením FAI (Ford A -Ižorskij).
FAI byl dvouosý, odpružený listovými pružinami, s přední nápravou řiditelnou a zadní hnanou. Vozidlo bylo vybaveno "neprůstřelnými" pneumatikami. Pancéřování bylo nýtované na úhelníky. Plně otočná věž osazená kulometem DT byla ovládaná ručně. Výroba trvala do roku 1935. Část vozidel byla vybavena sadou kol pro pohyb na železnici (výměna trvala asi 30 min.), a sloužila jako průzkumné drezíny. Byla ale limitována absencí radiostanice a malou zpáteční rychlostí (24 km/h).
V roce 1938 se v důsledku nedostatku lehkých průzkumných vozidel výroba znova rozběhla, (s použití asi 200 ks zbylých rozpracovaných korb FAI a podvozků M-1 z vozidla BA-20) tentokrát hybrydním typem FAI-M se silnějším motorem, upraveným prostorem posádky, radiostanicí. Vyrobeno bylo asi 350 ks.
Vozidla byla nasazena při konfliktu s Japonci (Chasan, Chalchyn-Gol), ve španělské občanské válce, v Zimní válce s Finskem a v počátku Velké vlastenecké války. Poslední kusy dosloužily v roce 1943.
Zdroj
Legkije tanki i broněavtomobili KA 1931-1939 II., Panzer History 24, vyd. Vostočnyj Front, Moskva 1996
Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, ARES, Praha 2002
www.battlefield.ru
URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#369877Verze : 0
cimbal
MOD
FAI-M - nákresy vozidla
Zdroj
autor N.Polikarpov
FAI-M
čelní a boční pohled na vozidlo s kótami rozvoru a rozchodu
FAI-M
nákres vozidla, nákres uložení ženijního nářadí
Zdroj
autor N.Polikarpov
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
FAI-M
čelní a boční pohled na vozidlo s kótami rozvoru a rozchodu
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
FAI-M
nákres vozidla, nákres uložení ženijního nářadí
URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#369876Verze : 1
cimbal
MOD
FAI/FAI-M
Zdroj:
Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
Základní viditelné rozdíly mezi FAI (nahoře) a FAI-M (dole) - délka zadní části a disky kol
Zdroj:
Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Základní viditelné rozdíly mezi FAI (nahoře) a FAI-M (dole) - délka zadní části a disky kol
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#314678Verze : 1
cimbal
MOD
Obrnený automobil FAI pravdepodobne zo zostavy 9. motorizovanej obrnenej brigády, júl 1939, oblasť rieky Chalchyn, Mongolsko.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/713814
https://arsenal-info.ru/b/book/452580229/11
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/713814
URL : https://www.valka.cz/SOV-FAI-FAI-M-t39284#713815Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.