Boeing VC-25A

     
Název:
Name:
Boeing VC-25A Boeing VC-25A
Originální název:
Original Name:
Boeing VC-25A
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1990-DD.MM.1990 The Boeing Co., Everett, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1990-DD.MM.1990
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
26
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
238816 kg 526500 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
377842 kg 833000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
59.64 m 195ft 8in
Délka:
Length:
70.54 m 231ft 5in
Výška:
Height:
19.33 m 63ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
General Electric CF6-80C2B1, tah 252,214 kN General Electric CF6-80C2B1F, 56,700 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
202940 l 53611 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1013.9 km/h v 10668 m 630 mph in 35000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
925.4 km/h v 10668 m 575 mph in 35000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13746 m 45100 ft
Dolet:
Range:
12593.6 km 7825.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Kapacita: 76 pasazierov
Datum predstavenia: 8. december 1990 - No. 28000; 23. december 1990 - No. 29000
Datum dodania: 6. september 1990 - No. 28000; 26. marec 1991 - No. 29000
Zaklad: Boeing 747-200B
-
Zdroje:
Sources:
www.boeing.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_VC-25
www.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Boeing-VC-25A-t39094#148064 Verze : 0
Boeing VC-25


Blizsie technicke udaje nie su k dispozicii z bezpecnostnych dovodov. Text obsahuje len vseobecne informacie.


Vybava


Hlavne rozdiely medzi normalnym Boeingom 747 a VC-25:
- pouzite najmodernejsie navigacne, elektricke a komunikacne systemy
- kompletne prerobeny interier
- zabudovane predne a zadne schody
- zabudovany nakladac batoziny
- moznost doplnat palivo pocas letu


Ubytovacie priestory pre prezidenta sa skladaju so sukromnej miestonsti so zachodom, satnou a sprchou, a pracovne. K dispozicii je aj konferencna miestnost a jedalen v jednom. Dalsie ubytovacie priestory su k dispozicii pre hostov, prezidentovych spolupracovnikov, tajnu sluzbu a ochranku.


Dve kuchyne su chopne poskytnut priblizne sto jedal. Vo vybave je dalej 6 × socialne zariadenie vratane jednoho pre telesne postihnutych, kuchynka pre posadku a odpocinkove priestory. VC-25 ma tiez miestnost vybavenu zdravotnickym zariadenim, kde je mozne vykonavat aj mensie chirurgicke zakroky.


Historia


VC-25 patria k Presidential Airlift Group a su pridelene k Air Mobility Command - 89th Airlift Wing na Andrews AFB, Maryland.


Preprava prezidntov Spojenych statov zvlastnymi lietadlami zacala v roku 1944, ked Franklin D. Roosvelt zacal pouzivat C-54 "Sacred Cow". Prezident Harry S. Truman v rokoch 1947 az 1953 vyuzival "Indpendence" DC-6 Liftmaster. Prezident Dwight D. Eisenhower cestoval na palube "Columbine II" a "Columbine III" v rokoch 1953 az 1961. Volaci znak Air Force One sa zacal pouzivat na VC-137 (Boeing 707) v '60. rokoch pocas vlady prezidenta Johna F. Kennedyho.


V roku 1962 vstupila do sluzby specialne upravena C-137C s oznacenim 26000. Toto lietadlo sa stalo asi najznamejsim zo vsetkych prezidentskych lietadiel. 22. novembra 1963 v tomto lietadle priletel do Dallasu na navstevu prezident John Fitzgerald Kennedy, kde bol na neho spachany atentat. Pri prevoze tela do Washingtonu na palube zlozil prezidentsky slub vtedajsi viceprezident Lyndon B. Johnson, cim sa stal 36. prezidentom Spojenych statov. Lietadlo bolo pouzite aj na prevoz tela Lyndona B. Johnsona pocas statneho pohrebu 24. januara 1973. V roku 1972 prezident Richard M. Nixon podnikol s tymto strojom historicku navstevu Cinske ludovej republiky a byvaleho Zvazu sovietskych socialistickych republik. VC-137C 26000 bolo uvolnene zo sluzby v maji 1998 a je vystavene v U.S. Air Force Museum na Wrigt-Patterson AFB v Ohiu.


Dalsia VC-137 s oznacenim 27000 nahradila 26000 a prvy let ako Air Force One podnikla pri preprave prezidentov Nixona, Forda a Cartera do Kahiry 19. oktobra 1981, kde reprezentovali Spojene staty pri pohrebe egyptskeho prezidenta Anwara Sadata.


Prvy Boeing VC-25A s oznacenim 28000 letel ako Air Force One 6. septembra 1990, ked s nim letel prezident George Bush na navstevu Kansasu a Floridy. Druhy stroj VC-25A s oznacenim 29000 mal premierovy let pri preprave prezidentov Cartera, Busha a Clintona do Izraela na pohreb Yitzhaka Rabina, izraelskeho premiera.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-VC-25A-t39094#148262 Verze : 0
Air Force One :
Boeing VC-25A - Air Force One nad Mt. Rushmore

Zdroj : de.wikipedia.org

Air Force One nad Mt. Rushmore

Zdroj : de.wikipedia.org

URL : https://www.valka.cz/Boeing-VC-25A-t39094#148198 Verze : 0
Boeing VC-25 28000 jako Air Force One nad Ruzyní.
Přistání na dráhu 24.
Praha Ruzyně 18:30 4.4.2009
Boeing VC-25A - vlastní foto

vlastní foto
Boeing VC-25A - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Boeing-VC-25A-t39094#305892 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více