Název: Name: | SD-100 | |
Originální název: Original Name: | SD-100 | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1953-DD.MM.1954 ČKD Sokolovo n.p., Praha / DD.MM.1954-DD.MM.1957 Závody J. V. Stalina n.p., Martin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1953-DD.MM.1957 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 771 - 129 (?) v ČKD / in ČKD - 641 v ZJVS / in ZJVS | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.195R | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 31700 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 9450 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3000 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2275 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 425 mm | |
Pancéřování: Armour: | korba - čelo (horní): 75 mm / 50° korba - čelo (spodní): 45 mm / 55° korba - boky (horní): 45 mm / 40° korba - boky (spodní): 45 mm / 0° korba - zezadu (horní): 45 mm / 48° korba - zezadu (spodní): 45 mm / 45° korba - strop: 20 mm korba - podlaha: 20 mm maska kanonu: 40 - 110 mm nástavba - boky: 45 mm / 0°-20° nástavba - zezadu: 45 mm / 0° nástavba - strop: 20 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | V-2-34 - vidlicový, čtyřtaktní, vznětový s přímým vstřikováním a kapalinovým chlazením - počet válců: 12 - maximální kroutící moment: 2 200 Nm při 1 200 ot/min - chladící kapalina: - v letním období: voda - v zimním období: nízkotuhnoucí směs - spouštění motoru: elektrické (pomocné spouštění vzduchem) - objem chladící soustavy: 107 l - objem mazací soustavy: 85 l / 60 l | |
Výkon: Power: | 368 kW při 1800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | - počet převodových stupňů: 5+1 - ovládání: mechanické | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 481) km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 252) km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 4703) km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 3304) km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 25 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,7 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,7 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,3 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 100 mm kanón vz. 44 - zásoba munice: 33 nábojů - maximální rychlost střelby z místa: 8 ran/min - maximální dostřel: 16 000 m - mířená střelba do vzdálenosti: 7 000 m - náměr: -3° až + 20° - odměr: ±8° | |
Vedlejší: Secondary: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) maximální, 30 km/h průměrná 2) průměrná na polních cestách 3) bez přídavných sudů 4) bez přídavných sudů norma spotřeby paliva: - letní: 250 l/100 km - zimní: 290 l/100 km spotřeba paliva: - na silnici: 160 l/100 km - v terénu: 230 l/100 km ochrana proti ZHN: - žádná napětí v elektrické síti vozidla: 24 V - ukostřený záporný pól objem všech palivových nádrží: 1 030 l Spojovací prostředky: radiostanice: RM-31T - frekvenční rozsah: 2000-5995 kHz - dělení frekvenčního rozsahu: po 5 kHz - dosah: 10 - 12 km tankové hovorové zařízení: R-112 | |
Zdroje: Sources: | Hlavní takticko-technická data tankové a automobiní techniky ČSLA, Naše vojsko, 1976 |
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#304199Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
SD-100
V československé licenci vyráběné samohybné dělo SU-100.
Licenční práva na výrobu děl SU-100 Československo získalo v roce 1951. Výroba pro potřeby ČSLA probíhala od roku 1953 v pražském ČKD Sokolovo, o rok později se přesunula na Slovensko do Závodů Josifa V. Stalina v Martině. V letech 1956 a 1957 bylo na Slovensku vyrobeno 365 samohybných děl SD-100. Produkce SD-100 skončila v roce 1957 po zhotovení 771 exemplářů.
V barvách ČSLA sloužilo 460 strojů, zbylé šly (z výroby) na export. Samohybná děla SD-100 byla od roku 1953 zaváděna do výzbroje tankových a tankosamohybných pluků, v nichž představovala asi jednu třetinu počtů tankové techniky a nahrazovala dočasný nedostatek středních tanků T-34/85.
Od šedesátých let byly postupně od útvarů ČSLA stahovány a MNO se je snažilo dále prodat "spřáteleným" zemím, což se v některých případech dařilo (např. v roce 1967 do Maroka). Část SD-100 československé lidové armády ovšem dále zůstala ve skladech a po dlouhou dobu byla předurčena pro vyzbrojení válečně vytvářených útvarů tankového vojska.
Exportní SD-100 se v barvách Egypta a Sýrie účastnily Suezské (1956), Šestidenní (1967) a Jomkippurské války (1973).
Uživatelé (výčet není patrně kompletní, počty dodaných kusů jsou na minimální hranici): Československo, Bulharsko, Egypt (148 kusů na základě smluv z let 1955 až 1957, 100 kusů na základě smlouvy z roku 1967, v případě dodávky dalších 50 exemplářů není jisté jestli tyto stroje byly čs. původu nebo byly sovětské a Československo hrálo jenom roli prostředníka - tyto stroje měly být dodány do 1.3. 1956), Etiopie, Jemen (50 kusů, jednalo se o vozidla sovětské výroby a Československo hrálo jenom roli prostředníka), Kuba (50 kusů, jednalo se o vozidla sovětské výroby a Československo hrálo jenom roli prostředníka), Maroko, Rumunsko, Sýrie (36 kusů dodáno cca v rozmezí 1955 až 1957)
V československé licenci vyráběné samohybné dělo SU-100.
Licenční práva na výrobu děl SU-100 Československo získalo v roce 1951. Výroba pro potřeby ČSLA probíhala od roku 1953 v pražském ČKD Sokolovo, o rok později se přesunula na Slovensko do Závodů Josifa V. Stalina v Martině. V letech 1956 a 1957 bylo na Slovensku vyrobeno 365 samohybných děl SD-100. Produkce SD-100 skončila v roce 1957 po zhotovení 771 exemplářů.
V barvách ČSLA sloužilo 460 strojů, zbylé šly (z výroby) na export. Samohybná děla SD-100 byla od roku 1953 zaváděna do výzbroje tankových a tankosamohybných pluků, v nichž představovala asi jednu třetinu počtů tankové techniky a nahrazovala dočasný nedostatek středních tanků T-34/85.
Od šedesátých let byly postupně od útvarů ČSLA stahovány a MNO se je snažilo dále prodat "spřáteleným" zemím, což se v některých případech dařilo (např. v roce 1967 do Maroka). Část SD-100 československé lidové armády ovšem dále zůstala ve skladech a po dlouhou dobu byla předurčena pro vyzbrojení válečně vytvářených útvarů tankového vojska.
Exportní SD-100 se v barvách Egypta a Sýrie účastnily Suezské (1956), Šestidenní (1967) a Jomkippurské války (1973).
Uživatelé (výčet není patrně kompletní, počty dodaných kusů jsou na minimální hranici): Československo, Bulharsko, Egypt (148 kusů na základě smluv z let 1955 až 1957, 100 kusů na základě smlouvy z roku 1967, v případě dodávky dalších 50 exemplářů není jisté jestli tyto stroje byly čs. původu nebo byly sovětské a Československo hrálo jenom roli prostředníka - tyto stroje měly být dodány do 1.3. 1956), Etiopie, Jemen (50 kusů, jednalo se o vozidla sovětské výroby a Československo hrálo jenom roli prostředníka), Kuba (50 kusů, jednalo se o vozidla sovětské výroby a Československo hrálo jenom roli prostředníka), Maroko, Rumunsko, Sýrie (36 kusů dodáno cca v rozmezí 1955 až 1957)
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#145818Verze : 3
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Samhybné delo SD-100 VPZ 92856.
Zdroj : Československá armáda 1957 č.19
SD-100 bez predných blatníkov. V pozadí OT-810.
Zdroj : Československá armáda 1957 č.19
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SD-100 bez predných blatníkov. V pozadí OT-810.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#259837Verze : 0
V barvách ČSLA...
cca 1960 (Vojenská technika)
cca 1960 (Vojenská technika)
cca 1959 (Vojenská technika)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
cca 1960 (Vojenská technika)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
cca 1960 (Vojenská technika)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
cca 1959 (Vojenská technika)
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#145834Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
SD-100 se v ČSLA k výcvikovým úkolům používaly ještě v první polovině sedmdesátých let.
Obrázek pocházející cca z roku 1974 (Československý voják)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Obrázek pocházející cca z roku 1974 (Československý voják)
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#184134Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
VZaZ 1958
Dargovský priesmyk
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Dargovský priesmyk
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#222676Verze : 0
brano
MOD
Demontážou kanónu i celej masky sa vytvoril otvor pre inštruktora, cez ktorý sledoval terén pred vozidlom.
Zdroj : Brožek Ota, Horský Jiří : Tajomstvo siedmich armád, Mladé letá 1975
Vozidlo na výcvik vodičov.
Zdroj : Brožek Ota, Horský Jiří : Tajomstvo siedmich armád, Mladé letá 1975
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vozidlo na výcvik vodičov.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#347067Verze : 0
Samohybné delo SD-100 čs. armády pri prekonávaní vodnej prekážky.
Zdroj : HOLUB Ota – Československé tanky a tankisté – Naše vojsko Praha, 1980
Výjazd z vodného toku.
Zdroj : HOLUB Ota – Československé tanky a tankisté – Naše vojsko Praha, 1980
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Výjazd z vodného toku.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#377941Verze : 0
SD-100 ("937") ze sbírek sbírek Vojenského muzea na demarkační linii v Rokycanech, Bahna 2001. Došlo k nehodě, což nám ale ukazuje utržené zavěšení napínacího a prvního pojezdového kola. Po přejezdu muldy před tribunou se utrhlo napínací kolo a dostalo se pod první pojezdové kolo, které se následně utrhlo ze zajištění (osa kola na ramenu tam zůstala) a i s celým pásem, který se přetrhl, to zůstalo složené na zemi. Zajímavostí je, že svlečený pás zůstal asi 200 metrů za vozidlem a dědictví tanků BT se ukázalo - stroj odjel.
Období | - |
Typ stroje | CZK - SD-100 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - SD-100 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - SD-100 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#145885Verze : 0
SD-100 ("937") ze sbírek sbírek Vojenského muzea na demarkační linii v Rokycanech, Kursk 1943-2006. Pohled do interiéru na na strop motorového prostoru.
Období | - |
Typ stroje | SOV - SU-100 (100mm samohybné dělo) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#178538Verze : 0
SD-100, Národní památník II. světové války (resp. Památník Ostravské operace), Hrabyně.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#183902Verze : 0
Foceno na modelářské soutěži E-day v Plzni.
Zdroj: soukromý archiv
Zdroj: soukromý archiv
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#242010Verze : 0
Zadní pohled na stejný stroj jako na předchozí fotografii.
Zdroj: soukromý archiv.
Zdroj: soukromý archiv.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#242686Verze : 0
SD-100 ("3") egyptské armády v kamufláži, ve které sloužil v průběhu Suezské války (2. arabsko-izraelská válka) v roce 1956, Bovington Tank Museum, 2003 a 2004. Všechny SU-100 používané egyptskou armádou měly být vyrobeny v Československu. Zobrazené vozidlo bojovalo v řadách odřadu egyptské 1. obrněné brigády proti Izraelcům poblíž města Abu Aweigila na Sinaji. Následně bylo ukořistěno britskými vojáky 3. praporu Paradesantního pluku v Port Saidu v rámci operace Musketeer - britsko-francouzským výsadkem do Egypta v listopadu 1956. Vozidlo je dnes v pojízdném stavu.











URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#2974Verze : 0
Admin
MOD
Egyptský SD-100 (resp. SU-100), Bovington Tank Museum, 2005.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#380402Verze : 0
karaco
MOD
SD-100 z Dargovskeho priesmyku
vlastné foto
Dargov 23.4.2010
Dargov 23.4.2010
vlastné foto
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Dargov 23.4.2010
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Dargov 23.4.2010
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#356352Verze : 0
Občanská válka v Jemenu (2015)
Zdroj: spioenkop.blogspot.cz
Období | - |
Typ stroje | CZK - SD-100 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#539472Verze : 0
gruppe.drei
MOD
Dá se nějak poznat SD-100 od SU-100?
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#484451Verze : 0
karaco
MOD
Predpokladám že áno - ale nie vizuálne pri bežnom pohľade. Skôr pri hlbšom skúmaní - každý stroj má spravidla niekde vyrazené výrobné číslo, resp. aj označenie výrobcu... A SD-100 ako licenčná výroba ho budú mať iné ako pôvodné sovietske stroje.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#503972Verze : 0
buko1
MOD
Asi Vám nerozumím. SU-100 versus SD-100 při běžném pohledu, pokud opravdu člověk tyto samochodky nezná do šroubečku, nerozezná sovětský výrobek od čs licenčního. Ba i na stránkách válka.cz můžete zjistit, že si lidé pletou SU-100 s SU-85. Jako veškerá jiná technika, se i tato samozřejmě v detailech v průběhu výroby jak v SSSR tak potom v Československu byla vylepšována a upravována. Ve služebním předpisu Oper-II-11 "Příručka technických dat o výzbroji a výstroji československé lidové armády" z roku 1956 je "stovka" označena jako "100mm SAMOHYBNÉ DĚLO (100mm ShD). Samozřejmě výrobní číslo a další značky výrobce jsou potřebné pro určení odkud ShD pochází. Ovšem je možné narazit (osobní zkušenost) na původní SU-100, ve kterých jsou součásti (někdy i spousta součástek) vyrobené u nás. Tyto informace se dají určitě dohledat nejen v podnikových archivech.
Ještě pár odlišných TTD výše uvedených z daného předpisu:
výška 2240 mm
světlost 350 mm
maximální rychlost na silnici 55 km/hod
střední rychlost na silnici 30 km/hod
střední rychlost v terénu 10 až 15 km/hod
akční rádius na silnici 300 km
akční rádius v terénu 200 až 250 km
úhel stoupání 35°
Zdroj:
Osobní poznámky z dob mého působení ve VHÚ Žižkov.
Oper-II-11, Příručka technických dat o výzbroji a výstroji československé lidové armády, MNO Praha 1956
Ještě pár odlišných TTD výše uvedených z daného předpisu:
výška 2240 mm
světlost 350 mm
maximální rychlost na silnici 55 km/hod
střední rychlost na silnici 30 km/hod
střední rychlost v terénu 10 až 15 km/hod
akční rádius na silnici 300 km
akční rádius v terénu 200 až 250 km
úhel stoupání 35°
Zdroj:
Osobní poznámky z dob mého působení ve VHÚ Žižkov.
Oper-II-11, Příručka technických dat o výzbroji a výstroji československé lidové armády, MNO Praha 1956
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#504025Verze : 0
Pro vizuální odlišení SU 100 (sovětský) a SD 100 (československý) je celkem spolehlivým vodítkem, použití odlišné technologie při výrobě předních krytů blatníků. Zatímco u sovětského typu jsou tyto kryty zakulacené, u československých výrobků jsou kryty rovné a skosené směrem dolů. Rovněž tak opracování a provedení odlévaných a svařovaných dílů je u SD 100 celkově preciznější, to však lze zjistit pouze při přímém porovnání obou strojů.
Stejná kritéria platí i u rozpoznání tanků T 34/85 vyrobených v SSSR, nebo na Slovensku.
Stejná kritéria platí i u rozpoznání tanků T 34/85 vyrobených v SSSR, nebo na Slovensku.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#504096Verze : 0
Výborně, tohle je odpověď, na kterou jsem čekal. AK-47 byl také jen jeden, ale téměř vždy bylo hned poznat, která země ho vyráběla. Právě podle detailů, díky.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SD-100-t38481#504112Verze : 0
karaco
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.