Název: Name: | Fairchild Republic A-10C Thunderbolt II | |
Originální název: Original Name: | Fairchild Republic A-10C Thunderbolt II | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2005-DD.MM.2009 Ogden Air Logistics Center, Hill AFB, Ogden, Utah | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2006-DD.MM.2009 (?) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 356 (konverze z A-10A / conversion of A-10A) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.05.1972 (A-10A) 20.01.2005 (A-10C) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 11321 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 213621) kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 22680 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17.53 m | |
Délka: Length: | 16.26 m | |
Výška: Height: | 4.47 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 47.01 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 483.36 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric TF34-GE-100A - maximální tah bez přídavného spalování: 40,32 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4853 kg (vnitřní palivové nádrže) | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 8342) km/h v 1524 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 579 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 30.5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13716 m | |
Dolet: Range: | 4643) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 41524) km | |
Výzbroj: Armament: | rotační kanón GAU-8/A Avenger se zásobou 1174 kusů munice maximální hmotnost výzbroje 7257 kg na 11 závěsnících (8 podkřídlových a 3 podtrupové) neřízené rakety: 4x raketnice LAU-61/A / LAU-68/A (každá pro 19, resp. 7 raket Hydra ráže 70 mm) 4x raketnice LAU-5003/A (každá pro 19 raket CRV7 ráže 70 mm) 6x raketnice LAU-10/A (každá pro 4 rakety Zuni ráže 127 mm) střely: 2x AIM-9 Sidewinder 6x AGM-65 Maverick pumy: - Mk.82 - Mk.84 - zápalné pumy Mk.77 - kazetové pumy CBU-52/B - kazetové pumy CBU-58/B - kazetové pumy CBU-71/B - kazetové pumy CBU-87/B - kazetové pumy CBU-89/B - kazetové pumy CBU-97/B - kazetové pumy Mk.20 Rockeye - kazetové pumy CBU-103/B WCMD - kazetové pumy CBU-104/B WCMD - kazetové pumy CBU-105/B WCMD - laserem řízené pumy GBU-10/B - laserem řízené pumy GBU-12/B - GBU-31/B JDAM - GBU-38/B JDAM - GBU-39/B SDB - GBU-54/B LJDAM ostatní: - AN/AAQ-33 Sniper XR - AN/AAQ-28 LITENING - rušící kontejner AN/ALQ-119 - rušící kontejner AN/ALQ-131 - rušící kontejner AN/ALQ-184 - 2 přídavné palivové nádrže Sargent Fletcher, každá o objemu 2 271 l | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) mise přímé letecké podpory: podvěšené pumy Mk.82, 750 nábojů do kanonu, plné vnitřní palivové nádrže; 19083 kg - protitanková mise: 6 střel AGM-65 na dvou trojnásobných vypouštěcích zařízeních, 1 176 nábojů do kanonu, rušící kontejner AN/ALQ-119, plné vnitřní palivové nádrže 2) s 18 pumami Mk.82 3) akční rádius, mise přímé letecké podpory: vyčkávání na jeden motor 1,88 hodin ve výšce 1 524 m, 10 minutový boj; 467 km - akční rádius, protitanková mise: v hloubce nepřátelského území 74 km s průnikem a odletem v přízemní výšce, 30 minutový boj 4) maximální přeletová vzdálenost | |
Zdroje: Sources: | - |
URL : https://www.valka.cz/Fairchild-Republic-A-10C-Thunderbolt-II-t38074#29438Verze : 0
Fairchild Republic A-10A Thunderbolt II
Typ jednomístný útočný letoun pro každé počasí - modernizovaná verze A-10A
Roll aut: 25.1.2005 Eglin AFB FL
Technické parametry stejné jako A-10A
Model C se od modelu A z vějšího pohledu nedá rozeznat. Rozdíly jsou patrné až při pohledu do kokpitu letounu.Od modelu A se liší novou modernizovanou avionikou, modernizovanými zbraňovými systémy a zabudovaným autopilotem. Letoun je taktéž vybaven novým rychlejším počítačem.
FOTO USAF.
Pohled na modernizovanou přístrojovou desku A-10C - je vidět dva multifunkční barevné displeje.
Pohled na levou stranu kokpitu A-10C - je vidět nový tvar plynové páky převzaté z F-15E a novou rukověť řídící páky převzatou z F-16.
Typ jednomístný útočný letoun pro každé počasí - modernizovaná verze A-10A
Roll aut: 25.1.2005 Eglin AFB FL
Technické parametry stejné jako A-10A
Model C se od modelu A z vějšího pohledu nedá rozeznat. Rozdíly jsou patrné až při pohledu do kokpitu letounu.Od modelu A se liší novou modernizovanou avionikou, modernizovanými zbraňovými systémy a zabudovaným autopilotem. Letoun je taktéž vybaven novým rychlejším počítačem.
FOTO USAF.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pohled na modernizovanou přístrojovou desku A-10C - je vidět dva multifunkční barevné displeje.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pohled na levou stranu kokpitu A-10C - je vidět nový tvar plynové páky převzaté z F-15E a novou rukověť řídící páky převzatou z F-16.
URL : https://www.valka.cz/Fairchild-Republic-A-10C-Thunderbolt-II-t38074#144084Verze : 0
A-10C Thunderbolt II se oficiálně představil veřejnosti na letecké základně Davis-Monthan AFB v Arizoně 29, listopadu 2006.
Jeho největší změnou oproti předchozí verzi jsou modifikace v ramci tzv. Precision Engagement programu, které mají za cíl rozšířit bojové schopnosti tohoto stroje a zlepšit jeho šance při boji s nepřátelskými stíhači. Jedná se o nejvýznamnější modifikace v třicetileté historii tohoto stroje, a životnost strojů A-10C je plánována až do roku 2030, tedy na výrazně delší dobu, než byl původní A-10 projektován.
Změny nejvíce zasáhly komunikační vybavení, senzory a zaměřovače. A-10C by s tímto vybavením měl být schopen zaměřit a zaútočit na cíle z větší výšky bez dopadu na přesnost. Kokpit letounu prošel také změnami, přidány byly dva multifunkční barevné displeje a nové ovládání, které umožňuje pilotovi ovládat více funkcí letounu, aniž by musel sundat ruku z kniplu nebo ovládání tahu motoru.
(USAF)
(USAF)
(USAF)
Jeho největší změnou oproti předchozí verzi jsou modifikace v ramci tzv. Precision Engagement programu, které mají za cíl rozšířit bojové schopnosti tohoto stroje a zlepšit jeho šance při boji s nepřátelskými stíhači. Jedná se o nejvýznamnější modifikace v třicetileté historii tohoto stroje, a životnost strojů A-10C je plánována až do roku 2030, tedy na výrazně delší dobu, než byl původní A-10 projektován.
Změny nejvíce zasáhly komunikační vybavení, senzory a zaměřovače. A-10C by s tímto vybavením měl být schopen zaměřit a zaútočit na cíle z větší výšky bez dopadu na přesnost. Kokpit letounu prošel také změnami, přidány byly dva multifunkční barevné displeje a nové ovládání, které umožňuje pilotovi ovládat více funkcí letounu, aniž by musel sundat ruku z kniplu nebo ovládání tahu motoru.
Zdroj: www.military.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(USAF)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(USAF)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Fairchild-Republic-A-10C-Thunderbolt-II-t38074#190870Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.