Název: Name: | Škoda Š-IIa-j (Škoda T-12) | |
Originální název: Original Name: | Škoda Š-IIa-j (Škoda T-12) | |
Kategorie: Category: | lehký tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Škoda Werke AG, Plzeň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 10950 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 4900 mm | |
Délka korby: Hull Length: | ? mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2055 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2400 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 350 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 320 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | ? MPa | |
Pancéřování: Armour: | korba - čelo: 25 mm korba - boky: 16 mm korba - zadok: 16 mm korba - strop: 8 mm korba - podlaha: 8 mm veža - čelo: 25 mm veža - boky: 16 mm veža - zadok: 16 mm veža - strop: 8 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Škoda T-11/2 - zážihový, stojatý, vodou chladený - počet valcov: 4 - objem valcov: 8620 cm3 | |
Výkon: Power: | 100.7 kW při 2000 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | - počet stupňov: 3 - redukcie: 2 stupne | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 32,8 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 40 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,8 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,9 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 47 mm kanón Škoda A9J (78 nábojov) | |
Vedlejší: Secondary: | 2x ťažký guľomet ZB-53 (3000 nábojov) | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Pavel Pilař - Lehké tanky Škoda T-11, T-12 a T-13M, HPM č. 2/2002 Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3 Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I. část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2 |
URL : https://www.valka.cz/CZK-DEU-Skoda-T-12-Skoda-S-IIa-j-t37558#514184Verze : 0
brano
MOD
Stroj určený pre Juhosláviu čoby náhrada za projekt ľahkého tanku Š-II-j, ktorý bol objednaný v roku 1937. Projekt Š-II-j zlyhal z dôvodu nespoľahlivosti pohonnej dieselovej jednotky.
Projekt vznikol koncom roku 1938 a konštrukčne a tvarovo vychádzal z LT vz. 35 (Š-IIa). Nová bola veža a jej kanónová výzbroj. Výzbroj tvoril 47 mm kanón Škoda A9 a veža bola v zadnej časti predĺžená. Nový tvar získala i pozorovacia vežička. Motor mal oproti štandardnému z LT vz. 35 mierne zvýšený výkon, aby sa pri zvýšenej hmotnosti zachovali dobré jazdné vlastnosti.
Prototyp bol dokončený začiatkom roka 1940. Podrobil sa továrenským testom a bola s ním oboznámená juhoslovanská vojenská komisia. Tá však rozhodnutie o nákupe odložila. Ďalším potencionálnym zákazníkom, ktorý si tento typ prezrel bolo Maďarsko. No ani u Maďarov nevznikol záujem o tento tank. Projekt bol teda ukončený a prototyp sa stal obeťou továrenskej "kanibalizácie" pri stavbe iných projektov.
Pavel Pilař - Lehké tanky Škoda T-11, T-12 a T-13M, HPM č. 2/2002
Projekt vznikol koncom roku 1938 a konštrukčne a tvarovo vychádzal z LT vz. 35 (Š-IIa). Nová bola veža a jej kanónová výzbroj. Výzbroj tvoril 47 mm kanón Škoda A9 a veža bola v zadnej časti predĺžená. Nový tvar získala i pozorovacia vežička. Motor mal oproti štandardnému z LT vz. 35 mierne zvýšený výkon, aby sa pri zvýšenej hmotnosti zachovali dobré jazdné vlastnosti.
Prototyp bol dokončený začiatkom roka 1940. Podrobil sa továrenským testom a bola s ním oboznámená juhoslovanská vojenská komisia. Tá však rozhodnutie o nákupe odložila. Ďalším potencionálnym zákazníkom, ktorý si tento typ prezrel bolo Maďarsko. No ani u Maďarov nevznikol záujem o tento tank. Projekt bol teda ukončený a prototyp sa stal obeťou továrenskej "kanibalizácie" pri stavbe iných projektov.
Pavel Pilař - Lehké tanky Škoda T-11, T-12 a T-13M, HPM č. 2/2002
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I. část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-DEU-Skoda-T-12-Skoda-S-IIa-j-t37558#141612Verze : 3
brano
MOD
Š-II-aJ, později T-12, či T-14
Projekt a prototyp tanku o hmotnosti do 13 Mg (tun) s dělem A-9J, ráže 47 mm. Na podvozek T-11 namontována nová věž, upravená pro dělo větší ráže. Prototyp nebyl vybaven dieselovým motorem. Zvýšená hmotnost byla simulována přídavnou zátěží. Po skončení předváděcích jízd byla věž demontována a tank uveden do původního stavu.
Poznámka
Díky písařským chybám jsou známy různé mutace zápisu zkratek tohoto tanku, například:
Š-II-a-j, nebo Š-II-a-J
Š-II-aj, nebo Š-II-aJ
Š-IIa-j
Š-IIaJ
Projekt a prototyp tanku o hmotnosti do 13 Mg (tun) s dělem A-9J, ráže 47 mm. Na podvozek T-11 namontována nová věž, upravená pro dělo větší ráže. Prototyp nebyl vybaven dieselovým motorem. Zvýšená hmotnost byla simulována přídavnou zátěží. Po skončení předváděcích jízd byla věž demontována a tank uveden do původního stavu.
Poznámka
Díky písařským chybám jsou známy různé mutace zápisu zkratek tohoto tanku, například:
Š-II-a-j, nebo Š-II-a-J
Š-II-aj, nebo Š-II-aJ
Š-IIa-j
Š-IIaJ
URL : https://www.valka.cz/CZK-DEU-Skoda-T-12-Skoda-S-IIa-j-t37558#380211Verze : 0
Jiří Tintěra
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.