Název: Name: | Panavia Tornado IDS | |
Originální název: Original Name: | Panavia Tornado IDS | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1974-DD.MM.1990 Messerschmitt-Bölkow-Blohm GmbH, Manching / DD.MM.1975-DD.MM.1990 Aeritalia SpA, Caselle Torinese | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1974-DD.MM.1977 konečná montáž 4 prototypů u MBB DD.MM.1975-DD.MM.1975 konečná montáž prototypu u Aeritalie DD.MM.1977-DD.MM.1978 konverze 2 prototypů na předsériové letouny u MBB DD.MM.1977-DD.MM.1978 konečná montáž předsériového letounu u Aeritalie DD.MM.1979-DD.MM.1990 sériová výroba u MBB DD.MM.1981-DD.MM.1990 sériová výroba u Aeritalie | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | MBB (Německo) 212 - Luftwaffe (letectvo, Německo) 112 - Marineflieger (námořní letectvo, Německo) Aeritalia (Itálie) 100 - Aeronautica Militare (italské letectvo) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 14.08.1974 vzlet německého prototypu P01 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 14000 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 20500 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 28000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,91 m | |
Délka: Length: | 16,72 m | |
Výška: Height: | 5,95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie : Category : | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ : Type : | Turbo-Union RB199-34R Mk 103 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2381 km/h v 10975 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 203,2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15240 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1482 km | |
Výzbroj: Armament: | 2 x 27 mm kanon Mauser BK-27 (180 nábojů na zbraň) 9000 kg na třech podtrupových a 4 křídelních závěsnících výzbroj může zahrnovat: Německo: - AGM-88 HARM - Kormoran 1 / Kormoran 2 - Taurus - MW-1 - BL.755 - B61 - GBU-24A/B Paveway III - AIM-9L Sidewinder - IRIS-T - střelecký kontejner Litening II Itálie: - Kormoran 1 / Kormoran 2 - Storm Shadow - "železné" pumy - B61 - pumy JDAM - pumy Paveway II - AIM-9L Sidewinder | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Uvedené rozpětí je maximální a platí pro úhel křídla 25°. Při maximálním úhlu 67° má rozpětí 8,60 m. | |
Zdroje: Sources: | www.militaryfactory.com www.aeroflight.co.uk en.wikipedia.org http://de.wikipedia.org/wiki/Panavia_Tornado |
URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-IDS-t3755#328456Verze : 0
MART.in
MOD
jedna trochu nestandardní "camo" od bundesmarine
bylo k vidění na CIAF 2003
bylo k vidění na CIAF 2003
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-IDS-t3755#29062Verze : 0
ICE
MOD
Reklama
v klasických mechovitě zelených barvách ho zná každý...tak aspoň pohled z úhlu jak ho může vidět osádka tankeru nebo člověk na zemi když si stoupne na projíždějící hasičskou Tatru

Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-IDS-t3755#29064Verze : 0
ICE
MOD
.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-IDS-t3755#141245Verze : 0
karaco
MOD
,
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-IDS-t3755#141247Verze : 0
karaco
MOD
Reklama
Tornado IDS výrobního čísla 396/GS113/4156, evidenčního čísla 44+56 ve výročním zbarvení útvaru JaboG-34 zachycený v leteckém muzeu Berlín-Gatow. Speciální zbarvení bylo zhotoveno k příležitosti 43. výročí založení útvaru JaboG-34. (©Radek Havelka)







URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-IDS-t3755#230277Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Tornado IDS evidenčního čísla 44+92 (výrobní číslo GS145/4192) zachycené v červenci 2008, kdy operovalo u JaboG-33 s domovskou základnou v Buechelu. (fotografie ©herr66)



URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-IDS-t3755#287679Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Panavia Tornado IDS 43+65 německého letectva z Jagdbombergeschwader 31 "Boelcke" ze základny Nörvenich, ve výročním zbarvení. CIAF 2009
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-IDS-t3755#325438Verze : 0
MART.in
MOD
Tornado IDS (44+61, výrobní číslo 407/GS118/4161) z výzbroje AG 51 (Aufklärungsgeschwader 51), Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)





Tornado IDS (45+35, výrobní číslo 589/GS183/4235) z výzbroje AG 51, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)



Tornado IDS (45+51, výrobní číslo 628/GS199/4251) z výzbroje AG 51, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)





Tornado IDS (45+64, výrobní číslo 663/GS208/4264) z výzbroje AG 51, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)







Tornado IDS (45+35, výrobní číslo 589/GS183/4235) z výzbroje AG 51, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)



Tornado IDS (45+51, výrobní číslo 628/GS199/4251) z výzbroje AG 51, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)





Tornado IDS (45+64, výrobní číslo 663/GS208/4264) z výzbroje AG 51, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)



URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-IDS-t3755#404166Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Nečekaná návštěva dvojice strojů Tornado IDS od Aufklärungsgeschwader 51 "Immelmann" na pardubickém letišti, 19.08.2011.
Zdroj a foto: Petr Huňáček alias Tryskáček, lkpd.info
Web autora : http://lkpd.info
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Web autora : http://lkpd.info
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Web autora : http://lkpd.info
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Web autora : http://lkpd.info
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zdroj a foto: Petr Huňáček alias Tryskáček, lkpd.info
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Panavia Tornado IDS |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 126/GS020/4046 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 43+46 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Průzkumná eskadra 51 "Immelmann" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 19.08.2011 |
Autor | Petr Huňáček alias Tryskáček |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | http://lkpd.info |
Web autora : http://lkpd.info
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Panavia Tornado IDS |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 126/GS020/4046 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 43+46 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Průzkumná eskadra 51 "Immelmann" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 19.08.2011 |
Autor | Petr Huňáček alias Tryskáček |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | http://lkpd.info |
Web autora : http://lkpd.info
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Panavia Tornado IDS |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 663/GS208/4264 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 45+64 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Průzkumná eskadra 51 "Immelmann" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 19.08.2011 |
Autor | Petr Huňáček alias Tryskáček |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | http://lkpd.info |
Web autora : http://lkpd.info
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Panavia Tornado IDS |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 663/GS208/4264 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 45+64 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Průzkumná eskadra 51 "Immelmann" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 19.08.2011 |
Autor | Petr Huňáček alias Tryskáček |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | http://lkpd.info |
Web autora : http://lkpd.info
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-IDS-t3755#410705Verze : 0
MART.in
MOD
Vlastní foto, Pima Air and Space Museum 2019
URL : https://www.valka.cz/Panavia-Tornado-IDS-t3755#675474Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.