SOV - D-8

Д-8
     
Název:
Name:
D-8 D-8
Originální název:
Original Name:
Д-8
Výrobce:
Producer:
Státní Ižorský závod, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
25 ?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1931
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
1250 kg 2756 lb
Celková délka:
Overall Length:
3540 mm 11ft 7,37in
Celková šířka:
Overall Width:
1705 mm 5ft 7,12in
Celková výška:
Overall Height:
1680 mm 5ft 6,14in
Světlá výška:
Ground Clearance:
224 mm 8,82in
Rozvor:
Wheelbase:
2630 mm 103 ½ in
Rozchod:
Track:
1405 mm - přední
1420 mm - zadní
55 ¼ in - front
55 ⅞ in - rear
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
6 V 6 V
Pneumatiky:
Tyres:
28 x 4,75"
Pancéřování:
Armour:
- 3 mm (vrch)
- 6 mm (zadok)
- 7 mm (predok, boky)
- 3 mm (top)
- 6 mm (rear)
- 7 mm (front, sides)
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
4-valcový, benzínový s výkonom 29,4 kW 4-cylinders, gasoline, 40 hp
Převodovka:
Gearbox:
? ?
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
80 km/h 49.7 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
330 km 205.1 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
54 ° / 80 °
Svah:
Gradient:
15 ° 33 %
Boční náklon:
Side Slope:
19 ° 42 %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,35 m 13,8in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,5 m 19,7in
Výzbroj:
Armament:
1 x 7,62mm kulomet DT vz. 1929 vpředu
1 x 7,62mm kulomet DT vz. 1929 vzadu


celkom 2079 nábojov (z toho 756 průbojných)
1 x .30 machine gun DT Mk. 1929 front
1 x .30 machine gun DT Mk. 1929 rear


2079 rounds (including 756 armour piercing)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Nikonov V.D: Bronirovannyje kolecnyje mašiny 1914-1980 (spravočnik); MAJOR 2007
URL : https://www.valka.cz/SOV-D-8-t37467#574091 Verze : 0
Konštrukcia ľahkého obrneného automibilu konštruktéra N.I.Dyrenka z roku 1930/31. Platformu tvoril licenčne vyrábaný osobný automobil Ford A - GAZ-A. Karosériu nahradila pancierová konštrukcia zo 7mm pancierových plechov. Stroj bol vyzbrojený jedným guľometom DT lafetovaným v zadnej časti trupu, ktorým sa dala ostreľovať len zadná polosféra.

V roku 1931 vznikla v Ižorskej továrni v Leningrade len malá séria tohoto stroja (podľa niektorých zdrojov vzniklo 25ks).
Vozidlo bola len jednoduchá a nedokonalá improvizácia. Z D-8 vznikla modernizovaná verzia D-12.

TTD:
hmotnosť 1,6t
dĺžka 3,54m
šírka 1,70m
výška 1,68m
motor Ford A (40k)
max.rýchlosť 80 km/hod
zásoba paliva 40 litrov
dojazd 200 km
pancierovanie 7mm
výzbroj 1 x 7,62mm guľomet DT (2090 nábojov)
posádka 2 muži (vodič a veliteľ-strelec)


*zdroj :

Ivo Pejčoch - Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2002, ISBN 80-86158-18-7
https://www.redtanks.bos.ru/gallery/d8/d8_1.jpg
forum.axishistory.com
https://ostpanzer.com/forum/
SOV - D-8 -


SOV - D-8 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-D-8-t37467#140988 Verze : 2
https://war-book.ru/d-8-broneavtomobil-2/

SOV - D-8 - päť pohľadový výkres

päť pohľadový výkres
SOV - D-8 -


SOV - D-8 - D-8 podvesený pod bruchom bombardéru TB-3

D-8 podvesený pod bruchom bombardéru TB-3
SOV - D-8 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-D-8-t37467#664131 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více