Název: Name: | Tatra 138 NTt 4x4 | |
Originální název: Original Name: | Tatra 138 NTt 4x4 | |
Kategorie: Category: | tahač návěsů | |
Výrobce: Producer: | Tatra n.p., Kopřivnice / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1959-DD.01.1972 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 45 996 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1958 (prototyp T-137 NT / T-137 NT prototype) | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 1 + 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x4 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 6800 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 75001) kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 14540 kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 10460 kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 25000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5535 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2438 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2440 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 290 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 3875 mm | |
Rozchod: Track: | 1930 mm - přední náprava 1752 mm - zadní náprava | |
Brzdová soustava: Braking System: | provozní - pneumatická, dvouokruhová nouzová - ruční, mechanická parkovací - ruční, mechanická odlehčovací - motorová brzda | |
Elektrický systém: Electrical System: | napětí elektrické sítě: 24 V ukostřený záporný pól dva akumulátory: 12 V / 165 Ah dynamo: PAL MAGNETON 02-9087.00, 24 V / 500 W | |
Pneumatiky: Tyres: | 11,00-20eHD | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Tatra T-928-12 - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva - počet válců: 8 - vrtání: 120 mm - zdvih: 130 mm - objem válců: 11 762 cm3 - maximální točivý moment: 720 Nm při 1200 ot/min - maximální výkon: 132,5 kW při 2000 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | synchronizovaná 5+1; řazení mechanické, normální a redukovaný chod | |
Spojka: Clutch: | suchá, třecí, dvoulamelová, vzducho-kapalinové ovládání | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 150 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 71 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 322) l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 500 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | 40 ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | 173) ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,35 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,8 m | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) zatížení točnice 2) základní spotřeba paliva 3) při celkové hmotnosti s návěsem | |
Zdroje: Sources: | Katalog vozidel a podvozků TATRA - n.p. Kopřivnice |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-NTt-4x4-t37389#140578Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
T-138 NTt 4x4 (VPZ 341 73-66) z výzbroje 216. letky logistické podpory, 21. základna taktického letectva, Čáslav, květen 2005.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-NTt-4x4-t37389#140580Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
T-138 NTt 4x4, Muzeum letecké a pozemní techniky, Vyškov. (©Jan Flieger)





URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-NTt-4x4-t37389#171530Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Aktuální vzhled automobilu ze sbírek Muzea letecké a pozemní techniky, Vyškov, 2013, vlastní foto.
Období | - |
Typ stroje | CZK - Tatra 138 NTt 4x4 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-NTt-4x4-t37389#493263Verze : 0
karaco
MOD
Náhradu za dosluhujúce ťahače Tatra T-141 plnili vozidlá T-138 NTt 4 x 4 - návesový ťahač s pohonom všetkých kolies.
Letiskový ťahač lietadiel T 138 Ntt 4 x 4 pri ťahaní Migu 23 ... © ATOM
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Letiskový ťahač lietadiel T 138 Ntt 4 x 4 pri ťahaní Migu 23 ... © ATOM
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-NTt-4x4-t37389#217133Verze : 0
T-138 NTt 4x4
Přelouč 31.3.2009
vlastní foto
vlastní foto
Přelouč 31.3.2009
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-NTt-4x4-t37389#304968Verze : 0
MART.in
MOD
T-138 NTt 4x4 (VPZ 17 42-76) táhnoucí letoun MiG-23U československého letectva.
Zdroj : L + K, ročník a strana nezistené
Zdroj : L + K, ročník a strana nezistené
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-NTt-4x4-t37389#350777Verze : 0
Ťažná súprava tvorená ťahačom T-138 NTt 4x4 a návesom N-10S.
Zdroj : BURIAN Michal, RÝC Jiří - Historie spojovacího vojska, Ministerstvo obrany – Agentura vojenských informací a služeb, Praha 2007
Zdroj : BURIAN Michal, RÝC Jiří - Historie spojovacího vojska, Ministerstvo obrany – Agentura vojenských informací a služeb, Praha 2007
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-NTt-4x4-t37389#351426Verze : 0
T-138 NTt 4x4 vyřazená z výzbroje Armády České republiky, červen 2007. V rámci generálních oprav bývaly do původních vozidel T-138 instalovány modernější (a vyšší) motory T2-928 běžně používané v Tatrách 148. Tato úprava si proto vynutila také použití nové kapoty z T-148. Takovým případem je i vozidlo na fotce, které na první pohled vypadá jako novější návěsový tahač T-148 NTt 4x4.
Období | - |
Typ stroje | CZK - Tatra 138 NTt 4x4 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-NTt-4x4-t37389#503831Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.