Pásový buldozér D-259 je určený k rozpojovaniu a premiestňovanie horniny na neveľké vzdialenosti ( do 6O m ), k čisteniu plochy zemného telesa, k zasypávaniu priekop a kanálov bočným premiestňovaním horniny pri pozdĺžnom postupe stroja a pod.
Pásový buldozer D-259 je návesným zariadením traktorov S 80 alebo S 100, ktorého hriadeľ prevodovky poháňa navijak pre ovládanie radlice.
Skladá sa z :
- univerzálneho rámu, ktorý sa skladá z univerzálneho rámu so závesmi pre pripojenie k rámu pásových podvozkov, lanovej sústavy k ovládaniu univerzálneho rámu, zadný jednobubnový navijak D 269.
- zámenného zariadenia, ktoré má tieto časti : nastaviteľnú radlicu s nožmi, dve tlačné vzpery s botkami.
Hlavné technické údaje :
Motor : KDM 46 – štvortaktný – dieselový
Výkon : 100 k
Pomocný motor : P 46
Výkon stroja : 45 m³ / hod.
Rozmery v mm :
Dlžka : 5550 – 6420 ( podľa uhlu nastavenia radlice – 90° resp. 62° )
Šírka : 4150 – 3680 ( podľa uhlu nastavenia radlice – 90° resp. 62° )
Výška : 2985 – 2185 (podľa uhlu nastavenia radlice – 90° resp. 62° )
Hmotnosť v kg: 14500
Max. zdvih radlice : 1100 mm
Max. spustenie radlice : 1000 mm
Preprava buldozeru :
- po ceste na 20 t podvalníku, max. rýchlosť 25 km/ hod.,
- po železnici na vozoch typu PX, Pao.
Zdroj : Žel-58-1 Takticko-technické dáta techniky v železničnom vojsku, predpis ČSLA Praha 1973
Traktor S 80 s navijakom D-269 - © Vojenská technika 1966
Pásový buldozer D-259 je návesným zariadením traktorov S 80 alebo S 100, ktorého hriadeľ prevodovky poháňa navijak pre ovládanie radlice.
Skladá sa z :
- univerzálneho rámu, ktorý sa skladá z univerzálneho rámu so závesmi pre pripojenie k rámu pásových podvozkov, lanovej sústavy k ovládaniu univerzálneho rámu, zadný jednobubnový navijak D 269.
- zámenného zariadenia, ktoré má tieto časti : nastaviteľnú radlicu s nožmi, dve tlačné vzpery s botkami.
Hlavné technické údaje :
Motor : KDM 46 – štvortaktný – dieselový
Výkon : 100 k
Pomocný motor : P 46
Výkon stroja : 45 m³ / hod.
Rozmery v mm :
Dlžka : 5550 – 6420 ( podľa uhlu nastavenia radlice – 90° resp. 62° )
Šírka : 4150 – 3680 ( podľa uhlu nastavenia radlice – 90° resp. 62° )
Výška : 2985 – 2185 (podľa uhlu nastavenia radlice – 90° resp. 62° )
Hmotnosť v kg: 14500
Max. zdvih radlice : 1100 mm
Max. spustenie radlice : 1000 mm
Preprava buldozeru :
- po ceste na 20 t podvalníku, max. rýchlosť 25 km/ hod.,
- po železnici na vozoch typu PX, Pao.
Zdroj : Žel-58-1 Takticko-technické dáta techniky v železničnom vojsku, predpis ČSLA Praha 1973
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Traktor S 80 s navijakom D-269 - © Vojenská technika 1966