Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Škoda 1101 Vo a Škoda 1101 P
Originální název:
Original Name:
Škoda 1101 Vo a Škoda 1101 P
Výrobce:
Producer:
Automobilové závody Mladá Boleslav - národní podnik - závod gen. Svobody
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1948-DD.12.1949 Škoda 1101 Vo
DD.MM.1949-DD.MM.1951 Škoda 1101 P
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Škoda 1101 Vo - 1 417 (jiné zdroje: 1 457)
Škoda 1101 P - 2 820 (jiné zdroje 2 440)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1947
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
960 kg
Užitečné zatížení:
Payload:
400 kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
1360 kg
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
? kg
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
? kg
Celková délka:
Overall Length:
4080 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1520 mm
Celková výška:
Overall Height:
1530 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
190 mm
Rozvor:
Wheelbase:
2485 mm
Rozchod:
Track:
1200/1250 mm -
Brzdová soustava:
Braking System:
Provozní brzda: kapalinová,jednookruhová, bubnové brzdy, všechna kola.
Parkovací brzda: mechanická, bubnová na zadní nápravu.
Elektrický systém:
Electrical System:
Napětím 6 V.
Zdroje:
Dynamo o výkonu 130 W
Akumulátorová baterie o kapacitě 75 Ah.


Elektrický spouštěč s výkonem 0,4 k.
Pneumatiky:
Tyres:
5,75 - 6,00×16
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za přední nápravou.
Zdvihový objem: 1 089 cm³, vrtání: 68 mm a zdvih: 75 mm.
Kompresní poměr: 6,5:1.
Příprava palivové směsi: Karburátor Solex 26 UAHD nebo Solex 26 AHR.
Zapalování: akumulátorové, s rozdělovačem Scintilla nebo Pal-Magneton.
Výkony:
nejvyšší (krátkodobý) SAE: 23,5 kW (32 k) při 4200 ot./min.
nominální: 21,3 kW (29 k) při 3200 ot./min.
Největší krouticí moment SAE: 64,7 Nm při 2400 ot./min.
Suchá hmotnost motoru: 103 kg.
Chlazení: s nuceným oběhem kapaliny a s čtyřlistým ventilátorem
Mazání: tlakové, oběžné
Převodovka:
Gearbox:
Mechanická čtyřstupňová se zpětným chodem.
Třetí a čtvrtý převodový stupeň je synchronizován.
Čtvrtý rychlostní stupeň - přímý záběr.
Stálý převod v rozvodovce 5,25.
Spojka:
Clutch:
Kotoučová jednolamelová suchá třecí spojka
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
35 l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
90 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
9,5 l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Uživatelské státy:
User States:








Egypt (EGY)
a další země
Poznámka:
Note:
Převodové ústrojí: převodovka v bloku s motorem, spojovací hřídel procházející rourou rámu
Spojka: třecí, suchá, jednokotoučová
Rozvodovka: upevněna na přírubu roury páteřového rámu
Podvozek rám: páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou
Přední náprava: dělená, lichoběžníková, s příčným listovým perem (dole) a příčnými trojúhelníkovými rameny (nahoře)
Řízení: šroubem a maticí
Zadní náprava: dělená, kyvadlová, odpružená příčným listovým perem

Pro službu v armádě a bezpečnostních složkách byl od vozu Škoda 1 101 odvozen automobil, vybavený jednoduchou, tzv. pohotovostní, karoserií, složenou z rovných plechů, které se daly snadno opravit. Sériová výroba karoserií byla zahájena v lednu 1948, a to v mělnické karosárně Havlík. Automobil měl skládací plátěnou střechu a byl čtyřdvéřový, několik vozů existovalo rovněž v provedení bez dvířek. Nejednalo se ve skutečnosti o terénní typ, ačkoliv tak na první pohled mohl vypadat; podvozek automobilu byl převzat bez významných změn z civilního vozu 1 101 Tudor, nevýhodou byla skutečnost, že diferenciál nebyl dovybaven uzávěrkou.
Vyráběl se ve dvou provedeních Š-1101 Vo a Š-1101 P. Podle firemních materiálů se navzájem odlišovaly rozmístěním drobné výstroje, jako je lopata, krumpáč atd. a držáků na kanystry.
V průběhu výroby bylo zavedeno tolik změn a odlišností, že nelze jednoznačně určit rozlišovací znaky mezi oběma verzemi.
Některá vozidla měla malou nádržku na lépe zápalné palivo (patrně metylalkohol nebo ethylalkohol), toto palivo se používalo pouze pro studený start motoru. Přepínání druhů paliva se provádělo třícestným ventilem.
Vozidla bezpečnosti nebyla většinou vybavena svítilnou Notek.
Vozidla pro tuzemsko byla navíc standardně vybavena teplovodním topením.
Zdroje:
Sources:
Matěj podskalský, Automobil Škoda 1101, 1102, 1200, Technický popis a údržba, 1. vydání, Praha, SNTL, 1955
Jaroslav Gereg, Tudor aneb poslední z rodu Popularů, 1. vydání, Hradec Králové, Jaroslav Gereg, 2006, ISBN 80-239-6857-2.
https://bagtek.cz/category/skoda-1101-tudor/
https://www.militaryoldtimer.eu/tudor.htm
www.eurooldtimers.com
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#139237Verze : 1
MOD
Nádrž paliva se měnila obecně v průběhu výroby Škody 1101 z původní soudkové na novější lisovanou ze dvou půlek.
Takových změn proběhla během výroby celá řada.
Mohla se lišit i světla, zejména hledáčky a zadní lampy.
Ta zmiňovaná doplňková nádrž je malá nádržka na alkohol, používaná na starty v teplotách pod bodem mrazu. Je to převzaté z německé techniky.


Ještě zbývá doplnit, že naše armáda používala typ 1101 i s civilními podobami karoserie. Určitě alespoň v provedení sanitním.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#217550Verze : 1
Pár fotografií, které jsem dnes pořídil, když se nám objevil v autoservisu.
Škoda, že volant není původní, ale našel jsem ještě několik dalších maličkostí, které nejsou původní. Do dnešních dnů by jich mělo být u nás asi 20.
CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#139247Verze : 0
MOD
Pár dobových fotek
CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#160989Verze : 0
Š 1101 P nejakého košického fandu.
CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#175643Verze : 0
MOD
přidám jeden pohled pod kapotu
CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#177180Verze : 0
Neviem, či je to už vyššie uvedené ale bežný názov pre toto vozidlo bol : " Bojový TUDOR ". Ja pridávam prednú časť.
Zdroj : vlastné foto veterána, letisko Piešťany z roku 2005.
CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#200556Verze : 0
Škoda 1101 na květnové přehlídce, pravděpodobně rok 1951.
CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#227427Verze : 0
Foto z okruhu po okolních obcích na jedné letošní akci (Zvole 2007)
Foto Dolin
CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#227469Verze : 0
ŠKODA 1101 Vo " bojový Tudor " v päťdesiatych rokoch ...


Na rozdiel od veteránov neboli vojenské vozidlá vybavené ukazovateľmi zmeny smeru ( " blinkrami " ).


Zdroj : Československá armáda 1952
CZK - Škoda 1101 - Škoda 1101 Vo ...

Škoda 1101 Vo ...
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#252415Verze : 0
ŠKODA 1101 VO ako vozidlo veliteľa vojenskej prehliadky pri príležitosti 8. výročia Oslobodenia ČSR - Bratislava Gottwaldovo námestie 9. máj 1953.



Zdroj : Archív VHÚ Bratislava
CZK - Škoda 1101 - ŠKODA 1101 VO ako vozidlo veliteľa vojenskej prehliadky.

ŠKODA 1101 VO ako vozidlo veliteľa vojenskej prehliadky.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#304889Verze : 0
Slovenské piesky 2010
Policejní zbarvení
CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#370617Verze : 0
Diskuse
Tohle sem patri taky?
Podle soucasneho majitele vuz vypada takhle cca od roku 1970. Mno, na tehdejsi dobu celkem kockolap...kolik kabrioletu bylo tehdy k mani, ze ano. Dokonce to snad byl svatebni dar...
Kdyby mi to rikalo pane, pak bych renovaci smeroval do zachrany tohoto stavu. Urcite ne zpatky do zelena nebo modra.


Zdroj: vlastni foto
CZK - Škoda 1101 -


CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#370641Verze : 0
Ale no jo, taky trochu nadhledu obcas ne? Mne osobne se to libi.
Dost by mne zajimalo, co by na to rekli ostatni drzitele do puntiku renovovanych vojenskych ci esenbackych aut, kdyby se s tim nekdo nekde objevil. Jestli by to vzali nebo vystipali....


PS: jinak motor v tom vypada takhle...
CZK - Škoda 1101 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#370692Verze : 0
Tahle červená mrcha bývala u jednoho pána ve Stráži nad Nisou, jestli se nepletu. Alespoň ty hrozné panty na dveřích mi přijdou povědomé. Pod kapotou to nevypadá nejhůř, motor i chladič origo, o nádrži se to bohužel říct nedá. Ale kastle by byla na kupu práce...
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#371689Verze : 0
Pro: Pavel Klouček, mužete mi napsat z vašeho emailu na paja.vrzal@seznam.cz? Měl bych pár otázek, a chtěl bych se vás zeptat přes email.


Děkuji
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-1101-t37109#371898Verze : 0