Motorový člun MO 2000 "Veronika"
Složení základní soupravy: Motorový člun MO-2000 a přepravní přívěs PP MO-2000
Motorový člun je určen pro:
- manipulaci s díly a soulodími PMS do rychlosti proudu 2,5 m.s-1 až 2,7 m.s-1
- odstraňování ekologických nehod, zřizování norných stěn a pod.
- potápěčské práce
- provádění záchranné a evakuační činnosti při záplavách
- přepravu celého týmu záchranné a vyprošťovací služby včetně zdravotnického zabezpečení
- provádění průzkumu vodních překážek
- provoz na vodních tocích, jezerech a příbřežní námořní plavbu v plavebních zónách s výškou vln nad 1,2 m
- přepravu šesti sedících nebo deseti stojících osob, včetně výstroje a výzbroje
Plavidlo je celokovové konstrukce z ocelových plechů o síle 4 mm s podélným a příčným vyztužením. Těleso plavidla odpovídá předpisům Českého lodního a průmyslového registru (ČLPR), GL a SPS a je zařazeno v klasifikační třídě GL100A5 I Pushing Tug. Jeden člun MO-2000 Veronika nahradí na vodě 2 čluny MO-634 při manipulaci se soulodím PMS.
Základní data:
- hmotnost: 7600 kg
- délka plavidla: 7300 mm
- šířka plavidla: 3020 mm
- max. ponor: 750 mm
- nosnost: 2000 kg
Pohonná jednotka:
- název: Volvo Penta Aquamatic AD31L DP-E Duoprop
- typ motoru: přeplňovaný diesel
- počet motorů: 2 kusy
- výkon na propeleru: 2x 88 kW (122 HP)
- výkon na hřídeli: 2x 96 kW (130 HP)
- max. obrátky: 3900 za min.
- počet válců: 4
- vrtání válců: Ø 92 mm
- zdvih válců: 90 mm
- komprese: 17,5:1
- obsah motoru 2.4 dm3
- hmotnost motoru: 443 kg
- rozměry motoru: 1008 x 749 x 738 mm
Výkony:
- rychlost plavby s nezatíženým 40 t soulodím: 12 km/hod.
- rychlost plavby s plně zatíženým soulodím: 7 km/hod.
- spuštění na vodu a příprava k provozu: 8 min.
- provoz: 8 až 10 hodin
Přepravní přívěs PP MO-2000
Přepravní přívěs je řešen jako tandemový automobilový přívěs TN-18 s přepravním rámem pro naložení, přepravu a spuštění motorového člunu MO-2000, nebo dílu pontonové mostové soupravy PMS.
Přepravní přívěs je určen pro:
- přepravu motorového člunu MO-2000
- říčního či pobřežního dílu pontonové mostní soupravy PMS
Základní data:
- délka: 8630 mm
- šířka: 3188 mm
- šířka v přepravní poloze: 2500 mm
- hmotnost: 15620 kg
- pohotovostní hmotnost: 7620 kg
Rozměry přívěsu s přepravním rámem a člunem:
- délka: 10265 mm
- šířka: 3240 mm
- výška: 3780 mm
Výkony:
- max. rychlost přepravy: 50 km.h-1
- pevné komunikace: 20 km.h-1
- polní a lesní cesta: 15 km.h-1
- terén: 7 km.h-1
Zdroje:
Prospekty firmy Omnipol.
Prospekty firmy Volvo Penta.
http://boatclub.ru/penta.htm
http://www.army.cz/mo/ossoj/brno/2oddeleni.htm
http://www.bayviewyachtharbour.com/volvo.html
http://www.ditec.cl/marinos/AD31.pdf
www.techtydenik.cz
www.vop.cz
www.webpark.cz
Poznámka:
Obrazová dokumentace použita z výše uvedených zdrojů.
Složení základní soupravy: Motorový člun MO-2000 a přepravní přívěs PP MO-2000
Motorový člun je určen pro:
- manipulaci s díly a soulodími PMS do rychlosti proudu 2,5 m.s-1 až 2,7 m.s-1
- odstraňování ekologických nehod, zřizování norných stěn a pod.
- potápěčské práce
- provádění záchranné a evakuační činnosti při záplavách
- přepravu celého týmu záchranné a vyprošťovací služby včetně zdravotnického zabezpečení
- provádění průzkumu vodních překážek
- provoz na vodních tocích, jezerech a příbřežní námořní plavbu v plavebních zónách s výškou vln nad 1,2 m
- přepravu šesti sedících nebo deseti stojících osob, včetně výstroje a výzbroje
Plavidlo je celokovové konstrukce z ocelových plechů o síle 4 mm s podélným a příčným vyztužením. Těleso plavidla odpovídá předpisům Českého lodního a průmyslového registru (ČLPR), GL a SPS a je zařazeno v klasifikační třídě GL100A5 I Pushing Tug. Jeden člun MO-2000 Veronika nahradí na vodě 2 čluny MO-634 při manipulaci se soulodím PMS.
Základní data:
- hmotnost: 7600 kg
- délka plavidla: 7300 mm
- šířka plavidla: 3020 mm
- max. ponor: 750 mm
- nosnost: 2000 kg
Pohonná jednotka:
- název: Volvo Penta Aquamatic AD31L DP-E Duoprop
- typ motoru: přeplňovaný diesel
- počet motorů: 2 kusy
- výkon na propeleru: 2x 88 kW (122 HP)
- výkon na hřídeli: 2x 96 kW (130 HP)
- max. obrátky: 3900 za min.
- počet válců: 4
- vrtání válců: Ø 92 mm
- zdvih válců: 90 mm
- komprese: 17,5:1
- obsah motoru 2.4 dm3
- hmotnost motoru: 443 kg
- rozměry motoru: 1008 x 749 x 738 mm
Výkony:
- rychlost plavby s nezatíženým 40 t soulodím: 12 km/hod.
- rychlost plavby s plně zatíženým soulodím: 7 km/hod.
- spuštění na vodu a příprava k provozu: 8 min.
- provoz: 8 až 10 hodin
Přepravní přívěs PP MO-2000
Přepravní přívěs je řešen jako tandemový automobilový přívěs TN-18 s přepravním rámem pro naložení, přepravu a spuštění motorového člunu MO-2000, nebo dílu pontonové mostové soupravy PMS.
Přepravní přívěs je určen pro:
- přepravu motorového člunu MO-2000
- říčního či pobřežního dílu pontonové mostní soupravy PMS
Základní data:
- délka: 8630 mm
- šířka: 3188 mm
- šířka v přepravní poloze: 2500 mm
- hmotnost: 15620 kg
- pohotovostní hmotnost: 7620 kg
Rozměry přívěsu s přepravním rámem a člunem:
- délka: 10265 mm
- šířka: 3240 mm
- výška: 3780 mm
Výkony:
- max. rychlost přepravy: 50 km.h-1
- pevné komunikace: 20 km.h-1
- polní a lesní cesta: 15 km.h-1
- terén: 7 km.h-1
Zdroje:
Prospekty firmy Omnipol.
Prospekty firmy Volvo Penta.
http://boatclub.ru/penta.htm
http://www.army.cz/mo/ossoj/brno/2oddeleni.htm
http://www.bayviewyachtharbour.com/volvo.html
http://www.ditec.cl/marinos/AD31.pdf
www.techtydenik.cz
www.vop.cz
www.webpark.cz
Poznámka:
Obrazová dokumentace použita z výše uvedených zdrojů.