Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
Z.W.40
Originální název:
Original Name:
Z.W.40
Kategorie:
Category:
střední tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1941 Fahrzeug- und Motoren-Werke GmbH, Breslau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20 (0.séria) + 1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
? kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm
Délka korby:
Hull Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
? mm
Celková výška:
Overall Height:
? mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Šířka pásu:
Track Width:
? mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa
Pancéřování:
Armour:
Veža :
čelo, štít, boky, zadok - 30 mm
strop - 10 mm



Korba :
čelo, boky - 30 mm
zadok - 30 mm
strop - 16 mm
dno - 16 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 120 TRM (vodou chladený V12, objem 11,9 litra)
Výkon:
Power:
209,6 kW při 2800 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
Variorex 328 145 (10+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
40 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15 km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
165 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
95 km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,3 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
50 mm KwK 38 L/42
(99 nábojov)
Vedlejší:
Secondary:
3x MG 34 7,92mm
(4500 nábojov)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzerkampfwagen III Ausf. E, F, G und H, Development and production from 1938 to 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X
Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doile - Panzerkampfwagen III Umbau "Conversions to Z.W.40, Pz.Kpfw.III (T), Pz.Kpfw.III (Funk), Pz.Kpfw.III (Fl), Pz.Beob.Wg.III, SK 1, Brueckenmaterialtraeger, and Munitionspanzer, Panzer Tracts No.3-5, rok vydania 2011, ISBN: ?
URL : https://www.valka.cz/Z-W-40-t36293#458276Verze : 0
MOD
Prvá zmienka o Z.W.40 je zaznamená na žiadosti firmy Krupp z Essenu pre Daimler-Benz z 16.12.1937. Firmy konzultovali o konštrukciách veže, ktorá by bola vhodná pre program Z.W.40. V zozname dizajnérskych návrhov firmy Daimler-Benz sa nachádzajú dva záznamy.
Prvý návrh je z 1.6.1938 kde sa uvádza plánovaný motor Maybach HL 190 (12-valec) s výkonom 400 koní pri 2.400 ot/min.
Druhá zmienka je zo 14.12.1938 kde sa uvádza plánovaný motor Maybach HL 116 (6-valec) s výkonom 300 koní pri 3.300 ot/min.
Počas diskusie na stretnutí zástupcov výrobných firiem dňa 15.9.1939 o predbežnom návrhu VK 20.01(IV) padol návrh montáže šesťkolesového podvozku s torzným odpružením. Firma Krupp zadala firme Daimler-Benz otázku ohľadom hmotnosti tanku s týmto návrhom. Firma Daimler-Benz 22.9.1939 uviedla, že tank s kolesami s priemerom 535 mm a gumovou obručou širokou 100 mm bude vážiť 20 ton. V tom čase mal Z.W.40 kolesá s identickým priemerom ako Z.W.38 a Z.W.39 (Pz.Kpfw. III Ausf. E a Pz.Kpfw. III Ausf. H).
V roku 1940 bola firma Famo z Breslau požiadaná o vypracovanie dizajnu Schachtellaufwerk s veľkými pojazdovými kolesami. V prehľadovom zozname odpružení datovanom k 1.8.1940 je tento systém označovaný ako 6-Rollenlaufwerk. Podvozok mali tvoriť kolesá s priemerom 850 mm s gumovou obručou širokou 80 mm.


Najprv vznikol prototyp postavený na platforme Pz.Kpfw. III Ausf. G (Fgst.Nr. 65462) vybavený štandardnou vežou 6.Z.W aká sa montovala na verziu Pz.Kpfw.III Ausf.G. Prototyp prešiel testami v Kummersdorfe, St. Johane a na polygóne firmy Maybach vo Friedrichshafen.
Následne v rokoch 1940/41 vznikla pokusná séria 20 tankov Pz.Kpfw. III Ausf. G, ktoré poslúžili na otestovanie tohoto nového typu pojazdového ústrojenstva, podvozku podobného, aké sa použili u neskorších typov tankov Panther a Tiger.
Séria 20 kusov Pz.Kpfw.III Ausf.G (Fgst.Nr. 65531 - 65550) vznikla z posledných 20 tankov z objednávky na verziu Ausf. G firmy Alkett). Išlo o kombináciu platforiem Pz.Kpfw. III Ausf. G a veží nasledujúcej verzie Pz.Kpfw. III Ausf. H (7.Z.W.). Cena jednej sady za fiškálny rok 1940 bola 21.055 RM.


Tank Fgst.Nr. 65531 prešiel testami v Kummersdorfe (322 km) a v Grécku (258 km). Počas testov sa pokazila riadiaca jednotka. Oceňovala sa vyššia maximálna rýchlosť oproti štandardnej platforme Z.W.38. Tanky boli následne 12.1.1942 otestované v hlbokom snehu (65 cm) v rakúskom St. Johane. Testu sa zúčastnil i Fgst.Nr. 65540.
Po absolvovaní skúšok pravdepodobne neboli výsledky natoľko presvedčivé, aby sa takéto tanky vyrábali sériovo. Tanky skúšobnej série boli najprv používané v školných jednotkách k výcviku, neskôr boli niektoré z nich vybavené radlicami a slúžili na odpratávanie ruín z vybombardovaných miest.


Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doile - Panzerkampfwagen III Umbau "Conversions to Z.W.40, Pz.Kpfw.III (T), Pz.Kpfw.III (Funk), Pz.Kpfw.III (Fl), Pz.Beob.Wg.III, SK 1, Brueckenmaterialtraeger, and Munitionspanzer, Panzer Tracts No.3-5, rok vydania 2011, ISBN: ?
https://www.history.jp/wehrmacht/008a.htm
www.ebay.de
www.panzerpixel.de

Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 - Prvý prototyp identifikovaný podľa výstupku za veliteľkou vežičkou, ktorú mali ešte veže 6. Z.W. Veže sériových tankov už mali veže série 7. Z.W. a tie už tento výstupok nemali.

Prvý prototyp identifikovaný podľa výstupku za veliteľkou vežičkou, ktorú mali ešte veže 6. Z.W. Veže sériových tankov už mali veže série 7. Z.W. a tie už tento výstupok nemali.
Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


Z.W.40 -


URL : https://www.valka.cz/Z-W-40-t36293#136395Verze : 14
MOD