Protilietadlový komplet zložený zo 4 kusov 2cm kanónov Flak 38.
*zdroj : www.jagdtiger.de
*zdroj : www.jagdtiger.de
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/2-cm-Flakvierling-38-t36247#135684Verze : 0
brano
MOD
hmotnost: 1509kg
průměrná rychlost střelby (teoretická/praktická): 1800ran/min./750ran/min.
náměr: -10° až +100°
odměr: 360°
průměrná úsťová rychlost: 900m/s
délka hlavně: L65 (1300mm)
maximální dostřel (horizontálně): 4782m
maximální dostřel (vertikálně): 3800m
váha střely (HE/AP): 116g/147g
váha kompletního náboje (HE/AP): 300g/329g
průměrná rychlost střelby (teoretická/praktická): 1800ran/min./750ran/min.
náměr: -10° až +100°
odměr: 360°
průměrná úsťová rychlost: 900m/s
délka hlavně: L65 (1300mm)
maximální dostřel (horizontálně): 4782m
maximální dostřel (vertikálně): 3800m
váha střely (HE/AP): 116g/147g
váha kompletního náboje (HE/AP): 300g/329g
URL : https://www.valka.cz/2-cm-Flakvierling-38-t36247#135686Verze : 0
MART.in
MOD
zdroj: https://www.hot.ee/relvaleht/relv-5.htm
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/2-cm-Flakvierling-38-t36247#135688Verze : 0
MART.in
MOD
Jednalo se o zbraň umístěnou na lafetě Flaku 38,upravenou pro montáž čtyř kanónů schopných současné střelby.Čtyřkanón se stal obávaným zabijákem spojeneckých letounů.Na samotném konci války se podílel na sestřelení velkých počtů nízko letících letadel Spojenců.První čtyřkaóny se dočkaly bojového použití konce roku 1940 a poté se armáda neustále dožadovala dalších a dalších zbraní tohoto typu.Používaly je pozemní armáda,námořnictvo i luftwaffe.K jejich rychlé přepravě se postavilo mnoho různých samohybných lafet.Vznikla taky speciální verze pro obrněné vlaky.Jeden čas se dokonce vyvíjel kanón,který k míření používal radar.V boji Flakvierling vyžadoval poměrně početnou obsluhu.Zpravidla jej obsluhovalo šest,nebo sedm vojáku.Německá armáda však nikdy neměla těchto zraní tolik,kolik by jich potřebovala.Výroba čtyřkanónu ,jeho lafet a střeliva probíhala v mnoha závodech za území Říše.Pro kanón se vybralo několik typů střel,včetně trhavé se stopovkou a několika průbojných protipancéřových střel.
URL : https://www.valka.cz/2-cm-Flakvierling-38-t36247#158157Verze : 0
Exemplář z muzea v Saumuru.
![]()
(©Radek Havelka)
![]()
(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/2-cm-Flakvierling-38-t36247#244358Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
V období II. svetovej vojny osvedčený PL štvorkanón Flakvierling 38 bol i vo výzbroji československej armády v päťdesiatych rokoch.
V ČSA ako ťahač 20 mm PL štvorkanónu bola používaná Praga V3S.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
V ČSA ako ťahač 20 mm PL štvorkanónu bola používaná Praga V3S.
URL : https://www.valka.cz/2-cm-Flakvierling-38-t36247#259235Verze : 0
V Musée National d'Histoire Militaire v Diekirchu, vlastní foto, 2016
Období | - |
Typ stroje | 2 cm Flakvierling 38 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/2-cm-Flakvierling-38-t36247#554473Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.