Název: Name: | Micubiši Ki-167 | Mitsubishi Ki-167 |
Originální název: Original Name: | キ167试作练习机 | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | other category |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | v literatuře je vždy zmiňováno několik letadel / in literature is always mentioned several aircraft | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1945 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8800 kg | 19401 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 14900 kg | 32849 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,500 m | 73ft 9,83in |
Délka: Length: | 18,700 m | 61ft 4,22in |
Výška: Height: | 7,700 m | 25ft 3,14in |
Plocha křídla: Wing Area: | 65,85 m2 | 708.8 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 226,87 kg/m2 | 46.47 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-104 (Ha-42-11) o vzletovém výkonu 1 397 kW (1 900 k), v h= 2 200 m výkon 1 331 kW (1 810 k) a v h= 6 096 m výkon 1 184 kW (1 610 k) Vrtule: kovová čtyřlistá stavitelná s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm | Mitsubishi Ha-104 (Ha-42-11) rated at 1,874 hp for take-off, 1,785 hp at 7,218 ft and 1,587 hp at 20,000 ft driving four-blade constant-speed propellers of 11ft 9.73in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 520 km/h v 6096 m | 323.1 mph in 20000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v ? m | 248.5 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9200 m | 30184 ft |
Dolet: Range: | 2800 km | 1739.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | Usměrněná termitová nálož o hmotnosti 2 900 kg v trupu za pilotní kabinou. | One thermite bomb of 6,400 lb in the fuselage behind the crew cabin. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jednalo se o úpravu již vyrobených armádních bombardérů Micubiši Ki-67-I Hiryu / Peggy | Redesigned Ki-67 bombers intended for kamikaze attacks. First combat use was on April 17, 1945. |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillon Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN: 087021313X Famous Airplanes of The World, No.50, Mitsubishi Ki-67, Bunrido Co. Ltd. Nakano. MECHANIC OF WORLD AIRCRAFT, Nr.15. Ki-67 / DC-3 / L2D, Maru Mechanic Reissue, 1995 Václav Němeček, Vojenská letadla 3. díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki167.html archiv autora |