Micubiši Ki 167

Mitsubishi Ki-167 / 三菱 キ167试作练习机
     
Název:
Name:
Micubiši Ki-167 Mitsubishi Ki-167
Originální název:
Original Name:
キ167试作练习机
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
v literatuře je vždy zmiňováno několik letadel / in literature is always mentioned several aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1945
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8800 kg 19401 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
14900 kg 32849 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,500 m 73ft 9,83in
Délka:
Length:
18,700 m 61ft 4,22in
Výška:
Height:
7,700 m 25ft 3,14in
Plocha křídla:
Wing Area:
65,85 m2 708.8 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
226,87 kg/m2 46.47 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-104 (Ha-42-11) o vzletovém výkonu 1 397 kW (1 900 k), v h= 2 200 m výkon 1 331 kW (1 810 k) a v h= 6 096 m výkon 1 184 kW (1 610 k)
Vrtule: kovová čtyřlistá stavitelná s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm
Mitsubishi Ha-104 (Ha-42-11) rated at 1,874 hp for take-off, 1,785 hp at 7,218 ft and 1,587 hp at 20,000 ft
driving four-blade constant-speed propellers of 11ft 9.73in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
520 km/h v 6096 m 323.1 mph in 20000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v ? m 248.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9200 m 30184 ft
Dolet:
Range:
2800 km 1739.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
Usměrněná termitová nálož o hmotnosti 2 900 kg v trupu za pilotní kabinou. One thermite bomb of 6,400 lb in the fuselage behind the crew cabin.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Jednalo se o úpravu již vyrobených armádních bombardérů Micubiši Ki-67-I Hiryu / Peggy
Redesigned Ki-67 bombers intended for kamikaze attacks. First combat use was on April 17, 1945.
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillon Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN: 087021313X
Famous Airplanes of The World, No.50, Mitsubishi Ki-67, Bunrido Co. Ltd. Nakano.
MECHANIC OF WORLD AIRCRAFT, Nr.15. Ki-67 / DC-3 / L2D, Maru Mechanic Reissue, 1995
Václav Němeček, Vojenská letadla 3. díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki167.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-167-t36187#135040 Verze : 0
Mitsubishi Ki-167


Historie a popis:
Ponorka I-30 přivezla v řijnu 1942 z Německa studii usměrněné termitové nálože, která měla mít dosah usměrněného výbuchu až 800 m. Japonští technici v díle pokračovali v dovedli jej do podoby sebevražedného stroje Mitsubishi Ki-167. Puma dostala poetický název Sakuradan (Kytice sakur - jap.), průměr pumy byl 1 580 mm, ve spodní části měla tato nálož válcovitý tvar, který přešel v mírmý kužel a nahoře bylo parabolické zakončení o tloušťce stěny 500 mm. Celková hmotnost byla 2 900 kg. Paprsek o vysoké teplotě směřoval mírně kupředu dolů (15°) a měl dosah cca 1 km a zničující účinek byl v okruhu 600 m. Celé toto zařízení bylo uloženo v trupu upraveného letounu Mitsubishi Ki-67 (nově Ki-167), protože nálož měla větší rozměry než trup letounu byl nahoře na trupu velký aerodynamický kryt z překližky, který vytvořil charakteristický hrb.


Japonci se snažili tento letoun využít bojově, poprvé se tak stalo 17. dubna 1945, letoun odstartoval z letiště Kanoya, ale byl sestřelen. 27.května nebyl nalezen cíl, další útok byl v červnu 1945, vysledek není znám. Spojencům se po kapitulaci nepodařilo žádný stroj najít.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-167-t36187#142815 Verze : 0
Na trojpohledovém náčrtku je vidět, že oproti bombardéru Mitsubishi Ki-67-I je sebevražedný Mitsubishi Ki-167 zbaven všech střelišť na na trupu je vidět pouze aerodynamický kryt, pod tímto krytem byl vlastní Sakuradan.
Micubiši Ki 167 -


Micubiši Ki 167 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-167-t36187#135144 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více