Main Menu
User Menu

Bloch MB.150 C.1

     
Název:
Name:
Bloch MB.150 C.1
Originální název:
Original Name:
Bloch MB.150 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Société des avions Marcel Bloch, Courbevoie /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
04.05.1937
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1700 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2300 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,130 m
Délka:
Length:
8,900 m
Výška:
Height:
3,400 m
Plocha křídla:
Wing Area:
15,28 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
150,524 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome et Rhône 14N 1 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 654,6 kW (890 k) a maximální výkon 681,4 kW (940 k) v h= 3 900 m.
třílistá s pevným úhlem náběhuevná vrtule Gnome-Rhône
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
434 km/h v 2600 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x kanon Hispano HS-404 ráže 20 mm v křídlech
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Pelletier, Alain. French Fighters of World War II in actions, No.180.
Squadron/Signal Publications, Carrollton 2002. ISBN 0-89747-440-6.
Marchand, Patrick. Takamori, Junko. Bloch 150, 151, 152, 155, 157, 700 C1. Les Ailes de Gloire No.3. Editions d'Along 2000. ISBN 2-914403-10-0.
www.aviafrance.com
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-150-C-1-t36022#133696Verze : 1
MOD
Historie: v roce 1934 vydalo francouzské ministerstvo letectví požadavky na nový stíhací letoun. Ing.Rousel, Blochův konstruktér, začal pracovat na projektu, který po prvním pokusu o let v červenci roku 1936 nevypadal ani trochu nadějně. Letoun se vůbec neodlepil od země, křídla vykazovala malou tuhost konstrukce a ani po více než roce úprav nebyly letové vlastnosti nikterak oslnivé. Cesta k nápravě byla poměrně složitá a až v dubnu 1938, po mnohých úpravách křídel, klapek, podvozku, umísněních a tvarech chladiče, změn typů motorů a vrtulí, by se dalo o tomto letadle říci, že splnilo požadavky kladené na stíhací letoun. Bylo objednáno 25 sériových strojů a potom byla objednávka rozšířena na 500 letadel. Blochova továrna byla mezitím znárodněna a stala se součástí národního leteckého průmyslu SNCASO, výroba se začala připravovat v nové letecké továrně v Chateaurox-Denis, ale v tomto stádiu příprav došlo k dalšímu dramatickému zjištění: letoun byl natolik složitý, že se nehodil pro sériovou výrobu!!! Konstrukce musela být znovu přepracována a také byl zaměněn motor, tak vznikl další typ Bloch MB.151.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-150-C-1-t36022#133772Verze : 0
MOD
fotografie
Bloch MB.150 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-150-C-1-t36022#133697Verze : 0
MOD
MB.150 před hangárem

Zdroj

Bloch MB.150 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-150-C-1-t36022#337839Verze : 0