Renard R.38

     
Název:
Name:
Renard R.38 Renard R.38
Originální název:
Original Name:
Renard R.38
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Constructions aéronautiques G. Renard, Bruxelles
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
04.08.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1950 kg 4299 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2600 kg 5732 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,640 m 38ft 2,26in
Délka:
Length:
8,800 m 28ft 10,45in
Výška:
Height:
2,900 m 9ft 6,17in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
130,00 kg/m2 26.63 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin II, kapalinou chlazený dvanáctiválec, výkon 775 kW v h= 1 680 m při plnícím tlaku 144 kPa.
Vrtule třílistá konstantní rychlostí otáček Hamilton Standard
Rolls-Royce Merlin II, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated 1,030 hp at 5,500 ft at 3,000 rpm and +6 psi boost,
driving a three-bladed constant-speed propeller Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
545 km/h v 5000 m 338.6 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
420 km/h v 5000 m 261 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,33 m/s 3214.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,37 min do 5000 m 5,37 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12400 m 40682 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1350 km 838.9 mi
Výzbroj:
Armament:
Pouze plánovaná:
4x pevný kulomet FN-Browning ráže 7,7 mm nebo
2x pevný kulomet FN-Browning ráže 13,2 mm všechny zbraně měly být v křídlech.

Pumový náklad: 8x 10kg puma
Only planned:
four fixed forward-firing 0.303in FN-Browning machine-guns in wing-mounted or
two fixed forward-firing 0.52in FN-Browning machine-guns in wing-mounted.

Bomb load: Eight 22 lb bombs
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Nedokončený prototyp R.38 byl vlastně drak letounu R.36 osazený britským motorem Rolls-Royce Merlin II. Na letounu nebyly dokončeny letové zkoušky, když byl před postupujícím Wermachtem přelétnut do Francie, ale zde jej nakonec Němci stejně získali. Another unfinished R.36 aircraft completed with a 1,030hp Rolls-Royce Merlin II, built prototype evacuated to France but was captured by German forces.
Zdroje:
Sources:
Hauet, André. Le chasseur Renard R.36 et ses dérivés, Le Fana de L'Aviation 1972/04.
Hauet, André. Les derniers chasseurs Renard, Avions 2006/09-10.
Němeček, Václav. Renard R.36, L+K 1993/13.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
URL : https://www.valka.cz/Renard-R-38-t35563#131505 Verze : 1
fotografie
Renard R.38 -


URL : https://www.valka.cz/Renard-R-38-t35563#133962 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více