Název: Name: | Renard R.36 | Renard R.36 |
Originální název: Original Name: | Renard R.36 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.11.1937 Constructions Aéronautiques G. Renard, Bruxelles | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.11.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.11.1937 Evére | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1700-1770 kg | 3748-3902 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2470 kg | 5445 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,640 m | 38ft 2,26in |
Délka: Length: | 8,800 m | 28ft 10,45in |
Výška: Height: | 2,900 m | 9ft 6,17in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | 215.28 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 123,50 kg/m2 | 25.29 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Ycrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 614 kW (835 k) při 2 400 ot/min a 632,5 kW (860 k) v h= 4 000 m při 2 400 ot/min. Vrtule: trojlistá Hamilton Standard stavitelná | Hispano-Suiza 12Ycrs twelwe-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 824 hp at 2,400 rpm for take-off and 848 hp at 13,123 ft at 2,400 rpm, driving a three-blade variable-pitch Type Hamilton Standard |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 505 km/h v 4000 m | 313.8 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 465 km/h v ? m | 288.9 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,5 m/s | 2460.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,93 min do 4000 m | 4,93 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | 39370 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Hispano HS-404 ráže 20 mm v ose vrtule 4x pevný kulomet Browning ráže 7,7 mm v křídlech | One fixed forward-firing 0.79 inch HS-404 cannon in engine-mounted with 60 rounds and four fixed forward-firing 0.303 inch Browning machine-guns in a wings mounted |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | V průběhu zkoušek byl na prototypu provedeny různé úpravy, např. došlo přesunutí chladiče, nebo ke zvětšení SOP. Ke konci roku 1938 belgická vláda objednala stavbu 40 letadel tohoto typu, ale havárie a ztráta prototypu dne 17.ledna 1939 vedla k pozastavení této objednávky a brzy k jejímu zrušení. Belgičané chtěli zakoupit britské stíhačky Hawker Hurricane. Celkem prototyp nalétal 75 hodin. | Various modifications were introduced during the test programme - notably the relocation of the radiator bath and the enlargement of the rudder - and, late in 1938, the government took an option on a batch of 40 aircraft. The loss of the prototype on 17 January 1939 resulted in the programme being placed in abeyance and then dropped when the decision was taken to procure Hawker Hurricanes. |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Colour Library Direct, Godalming, UK, 1994, ISBN 1-85833-777-1. Herman de Wulf, Renard's Neutrality Fighters, Air International, April 1977, Volume 12, Number 4. Bromley, Kent, UK, Fine Scroll. Marek Ryś, Samoloty Renard R-36, R-37, R-38, Lotnictwo, nr 1, 1999, str. 60, ISSN 1505-1196. www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/r36.html forum.warthunder.com forum.axishistory.com www.wardrawings.be |