Název: Name: | Tatra R210.12 VV 6x6 M | |
Originální název: Original Name: | Tatra R210.12 VV 6x6 M | |
Kategorie: Category: | valník | |
Výrobce: Producer: | Tatra, Kopřivnice | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp / prototype | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.2005 | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 1 + 2 (+ 16 (?) na korbě / + 16 (?) on the platform) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 6x6 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 7500 kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 5500 kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 13000 kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 8000 kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 21000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 7490 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2550 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3320 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 430 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 3150 mm - 1200 mm | |
Rozchod: Track: | ? mm - | |
Brzdová soustava: Braking System: | vzduchové, dvouokruhové, bubnové brzdy na všech kolech se samostavy WABCO provozní brzda - dvoukruhová, vzduchová, s posilovačem, účinná na všechna kola náprav; nouzová brzda - pružinového typu, účinná na všechna kola zadních náprav; parkovací brzda - pružinového typu, účinná na všechna kola zadních náprav; pomocná brzda - motorová, výfuková | |
Elektrický systém: Electrical System: | nominální napětí: 24 V alternátor: 28 V / 80 A akumulátory: 2x 12 V / 180 A | |
Pneumatiky: Tyres: | 14.5 R20 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Renault DCI 6W - řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný s chlazením plnícího vzduchu, s přímým vstřikem paliva, vznětový - počet válců: 6 - vrtání: ? mm - zdvih: ? mm - objem válců: 6,18 l - maximální točivý moment: 700 Nm při 1200 až 100 ot/min - maximální výkon: 158 kW při 2400 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | PRAGA 12 PS93 RPV - mechanická, 6+1, manuální | |
Spojka: Clutch: | 385 DBE - jednokotoučová s centrální pružinou, hydraulicky ovládaná s pneumatickým posilovačem | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 320 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 100 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 810 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | 38 ° / 37 ° | |
Svah: Gradient: | 32 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 19 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 0,95 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,45 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,2 m | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | R210.12 VV 6x6 M byl předchůdcem T810 | |
Zdroje: Sources: | firemní materiály Tatra a.s. |
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#332837Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Tatra R210.12 VV 6x6 M
Na konci roku 2002 společnost Tatra koupila od společnosti Roudnické strojírny a slévárny a.s. konstrukční dokumentaci a duševní práva k výrobě středního terénního nákladního automobilu R210, který byl schválen pro provoz na pozemních komunikacích a zaveden do výzbroje Armády České republiky jako logistický automobil střední kategorie, nahrazující vozidla V3S.
Na základě původního ROSSe vznikl typ R210.12 VV 6x6 M, který je, stejně jako jeho předchůdce, založen na klasické koncepci podvozku s tuhými portálovými nápravami a žebřinovým rámem. Jeho celková hmotnost se pohybuje na pomezí kategorií středních a těžkých nákladních vozidel (N2 a N3). Vozidlo je určeno pro přepravu maximálně 5500 kg užitečného zatížení nebo přepravu vojenských jednotek a pro tažení přívěsů. Podlaha třímístné kabiny je zesílena pancéřovým plechem, který osádce poskytuje ochranu proti střepinám z ručních granátů a výbuchům protipěchotních min. Boční sloupky a střecha kabiny jsou zpevněny a připraveny pro možnost instalace lafety lehkého kulometu.
Z vozidla R210.12 VV 6x6 M vychází definitivní verze pro AČR s označením T810.
Na konci roku 2002 společnost Tatra koupila od společnosti Roudnické strojírny a slévárny a.s. konstrukční dokumentaci a duševní práva k výrobě středního terénního nákladního automobilu R210, který byl schválen pro provoz na pozemních komunikacích a zaveden do výzbroje Armády České republiky jako logistický automobil střední kategorie, nahrazující vozidla V3S.
Na základě původního ROSSe vznikl typ R210.12 VV 6x6 M, který je, stejně jako jeho předchůdce, založen na klasické koncepci podvozku s tuhými portálovými nápravami a žebřinovým rámem. Jeho celková hmotnost se pohybuje na pomezí kategorií středních a těžkých nákladních vozidel (N2 a N3). Vozidlo je určeno pro přepravu maximálně 5500 kg užitečného zatížení nebo přepravu vojenských jednotek a pro tažení přívěsů. Podlaha třímístné kabiny je zesílena pancéřovým plechem, který osádce poskytuje ochranu proti střepinám z ručních granátů a výbuchům protipěchotních min. Boční sloupky a střecha kabiny jsou zpevněny a připraveny pro možnost instalace lafety lehkého kulometu.
Z vozidla R210.12 VV 6x6 M vychází definitivní verze pro AČR s označením T810.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#131442Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Prvotní podoba R210 z produkce Tatry.
(TATRA)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(TATRA)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#131443Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
R210 na výstavě IDET 2003.
(©Radek Havelka)
![]()
(©Radek Havelka)


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#202500Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
R210.12 VV 6x6 M na polygonu výrobce a na výstavě IDET 2005.
(Tatra)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Tatra)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#332839Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
R210.12 VV 6x6 M, Tankový den, Vojenské technické muzeum, Lešany, 2005.
Fotografie: Martin Drobňák
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#165101Verze : 0
Prototyp R210.12 VV 6x6 M a sériová T810-V (VPZ 026 27-32), Tankový den, Vojenské technické muzeum, Lešany, 30.8.2014. V rámci konání tankového dne byl prototyp R210M předán do sbírek lešanského muzea. T810-V na snímku je provozována ve Vojenském újezdu Hradiště (VZ 1534 Radošov - Středisko obsluh výcvikového zařízení Hradiště).
Období | - |
Typ stroje | CZE - Tatra R210.12 VV 6x6 M |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-R210-12-VV-6x6-M-t35553#518578Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.