Main Menu
User Menu

Hawker Tornado (3. prototyp)

     
Název:
Name:
Hawker Tornado HG641
Originální název:
Original Name:
Hawker Tornado HG641
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Hawker Aircraft Ltd., Kingston-on-Thames
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 ( + další s motorem RR Vulture)
První vzlet:
Maiden Flight:
23.10.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3645 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4685 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12.780 m
Délka:
Length:
9.730 m
Výška:
Height:
4.470 m
Plocha křídla:
Wing Area:
26.29 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
178,205 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Centaurus Ce.4S vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem, výkon motoru 1 648 kW.
Vrtule čtyřlistá kovová s konstantní rychlostí otáček.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
647 km/h v 5486 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8.42 min do 6096 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9997 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
12x pevný kulomet Browning ráže 7,7 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
www.britishaircraft.co.uk
https://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Tornado
www.jaapteeuwen.com
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tornado-3-prototyp-t35464#130561Verze : 0
MOD
Historie: po neúspěchu Tornada s řadovými čtyřiadvacetiválcovými motory Rolls-Royce Vulture, byla firma Hawker vyzvána ministerstvem letectví, aby nahradila motor Vulture motorem spolehlivějším a tak v únoru roku 1940 přišla i objednávka na novou verzi letounu s dvouhvězdicovým osmnáctiválcem Bristol Centaurus Ce.4S o výkonu 2210 koní. Nový stroj vzlétl poprvé 23.října 1941 (HG641), měl motor s velkým průměrem a jen díky jeho vyššímu výkonu byl rychlejší než s motorem Vulture o 7 km/hod, ale měl nížší výškovost a to vedlo k poklesu dostupu a stoupavosti letadla. Tornado s tímto motorem se nedostalo do výroby, ale firma Hawker využila těchto zkušeností např. u typu Hawker Tempest Mk.II.
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tornado-3-prototyp-t35464#130779Verze : 0
MOD
Fotografie třetího prototypu Hawker Tornado (na horní fotografii je dobře vidět baterie 6 kulometů ráže 7,7 mm v každé polovině křídla)
Hawker Tornado (3. prototyp) -


Hawker Tornado (3. prototyp) -


Hawker Tornado (3. prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tornado-3-prototyp-t35464#130780Verze : 0
MOD
Kamufláž Hawker Tornado - pohled z boku
Hawker Tornado (3. prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tornado-3-prototyp-t35464#130781Verze : 0
MOD