Název: Name: | Gloster E.28/39 Squirt W.1A | Gloster E.28/39 Squirt W.1A |
Originální název: Original Name: | Gloster E.28/39 Squirt W.1A | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1943 Gloster Aircraft Co. Ltd., Brockworth | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.05.1941 7:45 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1288 kg | 2840 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1680 kg | 3704 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,840 m | 29ft 0in |
Délka: Length: | 7.745 m | 25ft 5in |
Výška: Height: | 2,700 m | 8ft 10,3in |
Plocha křídla: Wing Area: | 13.56 m2 | 146,0 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 123,99 kg/m2 | 25.4 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Power Jets (Whittle) W.1, proudový motor s radiálním kompresorem o tahu 3,82 kN | Power Jets (Whittle) W.1, Centrifugal flow turbojet, thurst 860 lbf at 16,500 rpm. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 368 l | 81 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 544 km/h v 3048 m | 338 mph in 10000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5,9 m/s | 1161.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9754 m | 32000 ft |
Dolet: Range: | 458.7 km | 285 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 659.8 km | 410 mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 56 minut Druhý prototyp (Sn. W4046) se zapojil do zkoušek 1. března 1943 s motorem Rover W2B. Tento letoun byl zničen při havárii, ke které došlo při zkušebním letu ve velké výšce (10 000 m), v důsleku použití nesprávného mazacího tuku, došlo k uvíznutí křidélka, pilot se zachránil. | Endurance: 56 minutes The second prototype (Serial W4046) joined the test programme on 1 March 1943, initially powered by a Rover W2B engine. This prototype was destroyed on 30 July while on a high altitude test flight in a crash resulting from an aileron failure, attributed to the use of the wrong type of grease in the aileron controls. The test pilot successfully bailed out from 33,000 ft. |
Zdroje: Sources: | Gordon Swanborough, British Aircraft at War, 1939-1945. East Sussex, UK: HPC Publishing, rok 1997, ISBN: 0-9531421-0-8 L+K 7/1974, Letadla 1939-45 http://www.meteorflight.com/index.html?e2839.htm www.jaapteeuwen.com www.flightglobal.com http://www.airwar.ru/enc/xplane/e28-39.html http://www.cofe.ru/avia/G/G-13.htm archiv autora |