Main Menu
User Menu

Gloster F.9/37

Gloster F.9/37 (Second prototype)

     
Název:
Name:
Gloster F.9/37
Originální název:
Original Name:
Gloster F.9/37 Reaper
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.02.1940 Gloster Aircraft Co. Ltd., Hucclecote
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.02.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
22.02.1940 2. prototyp / 2nd prototype (L8002)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4183 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5492 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
15,250 m
Délka:
Length:
11,290 m
Výška:
Height:
3,530 m
Plocha křídla:
Wing Area:
35,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
153,41 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Peregrine, kapalinou chlazený, přeplňovaný dvanáctiválec s válci do V o výkonu 660 kW (897 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 0,63 baru (0,61 atm).
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 048 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
531 km/h v 4572 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,3 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
19,0 min do 7620 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9150 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón British Hispano ráže 20 mm a
4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,69 mm.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, New York, Smithmark, 1994, ISBN 0-8317-3939-8
Eric B. Morgan, The Gloster F.9/37, Twentyfirst Profile Volume 1, No.12, March 1992. 21st Profile Ltd., 1992, New Milton, Hants, UK
Skrzydlata Polska, nr. 3/96
L+K 6/1973, Gloster F.9/37, Letadla 1939-45
https://www.samoloty.ow.pl/str117.htm
www.aviastar.org
https://www.airwar.ru/enc/fww2/reaper.html
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-F-9-37-t35454#130526Verze : 0
MOD
Historie:
Těžký dvoumotorový stíhací letoun nese označení podle požadavků ministrstva letectví z roku 1937. Minsterstvo letectví požadovalo těžkou stíhačku s dvoumístnou posádkou s pevnou výzbrojí, druhý člen posádky měl plnit úlohu navigátora a později také operátora radiolokátoru. Firma Gloster Aircraft Co. Ltd. odpověděla upraveným projektem, původně věžové stíhačky, nyní přepracovaným dle nových specifikací. Objednávka byla sjednána na dva prototypy jeden měl být poháněn dvouhvězdicovými motory Bristol Taurus TE/1 o výkonu 1050 koní a druhý řadovými motory RR Peregrine o výkonu 885 koní.


22.2.1940 vzlétl druhý prototyp, u kterého bylo zase počítáno s druhým členem posádky a jeho hmotnost a hmotnost jím obsluhovaného zařízení byla nahrazena odpovídající zátěží, max.rychlost byla potom 535 km/hod. Letoun byl hodnocen kladně pro snadnou pilotáž, stabilitu za letu i obratnost. Do výroby se však nedostal, protože se již vyráběly Beaufightery a Whirlwindy, pro které byly navíc motory Peregrine dodávány přednostně.
URL : https://www.valka.cz/Gloster-F-9-37-t35454#130531Verze : 0
MOD
Fotografie druhého prototypu
Gloster F.9/37 -


Gloster F.9/37 -


Gloster F.9/37 -


Gloster F.9/37 -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-F-9-37-t35454#130575Verze : 1
MOD