Název: Name: | LOT-B | |
Originální název: Original Name: | LOT-B | |
Kategorie: Category: | obrněný transportér | |
Výrobce: Producer: | VOP 026, Šternberk | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp / protype | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.2000 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Přepravní kapacita: Seating Capacity: | 6 osob/troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 80001) kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5845 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2350 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 24002) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 315 mm | |
Pancéřování: Armour: | korba - čelo: 5 / 14 mm korba - boky: 7 mm korba - zezadu: 7 mm korba - strop: 7 mm korba - podlaha: 2 - 3 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Renault DCI 4C - vznětový čtyřtaktní motor s turbodmychadlem | |
Výkon: Power: | 121.3 kW při ? ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | manuální, 5+1 | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 101 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 800 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 36 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,22 ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,4 m | |
Brodivost: Fording Depth: | -3) m | |
Výzbroj: Armament: | kulomet NSVT - ráže: 12,7 mm - náměr: +30° až -5° - odměr: 360° spřažený kulomet PKT - ráže: 7,62 mm - náměr: +30° až -5° - odměr: 360° | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 1) pohotovostní hmotnost: 7190 kg 2) výška korby: 1925 mm 3) vozidlo je obojživelné; - maximální rychlost plavby vpřed: 8 km/h | |
Zdroje: Sources: | firemni materiály VOP 026 |
URL : https://www.valka.cz/CZE-LOT-B-t35392#503102Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
LOT-B (BRDM-2/99)
Přestavba vozidla radiačního a chemického průzkumu BRDM-2rch na obrněný transportér. Rozsáhlá modernizace se týkala zejména těchto hlavních prvků:
- nový vznětový motor s turbodmychadlem
- jednokotoučová třecí spojka
- pětistupňová převodovka
- nová přídavná převodovka
Zcela nový je věžový komplet s kulometem NSVT ráže 12,7 mm a spřaženým PKT ráže 7,62 mm:
- bezosádkový modulární systém podporovaný počítačovým řídícím systémem
- ovládání kompletu z místa velitele ve vozidle za počítačové podpory řídícího systému
- pozorování terénu a zamíření zbraní pomocí TV řetězce s CCD televizní kamerou a infračervenou kamerou (detekce cíle velikosti obrněného transportéru na vzdálenost 2500 m ve dne a 2000 metrů v noci)
- orientace v terénu dle GPS a integrovaných digitálních mapových podkladů
Další modernizační prvky:
- úprava korby pro přepravu šesti osob s bočními výstupy
- podstatné zlepšení ergonomických parametrů pro osádku
- velká okna z balisticky odolného materiálu
- dvoukruhová brzdová soustava a nové kolové brzdy
- zlepšené pérování podvozku a záměna pneumatik
- spojovací prostředky kompatibilní s prostředky NATO (modernizovaná radiostanice R-124M a RF-1325)
- nová elektrická soustava
- noktovizní pozorovací přístroj řidiče
- přenosný laserový dálkoměr
- poloautomatické protipožární zařízení
- teplovodní topení a upravené filtroventilační zařízení
- protiskluzové nášlapné plochy pro bezpečný pohyb na korbě
Výzkumně-vývojové práce proběhly v letech 1999 až 2000 za částku 14,65 milionů Kč uvolněnou z rozpočtu Ministerstva obrany. Vyroben byl jeden prototyp základní varianty LOT-B (vývoj ukončen v roce 2001) a velitelské verze LOT-VR. Modernizovaná vozidla měla být na začátku nového tisíciletí zavedena do výzbroje 43. výsadkového mechanizovaného praporu. K tomu však nakonec kvůli finančním a technickým důvodům nedošlo. Výsledků vývoje však bylo využito při výrobě obrněného vozidla OKV-P pro potřeby Policie ČR.
Přestavba vozidla radiačního a chemického průzkumu BRDM-2rch na obrněný transportér. Rozsáhlá modernizace se týkala zejména těchto hlavních prvků:
- nový vznětový motor s turbodmychadlem
- jednokotoučová třecí spojka
- pětistupňová převodovka
- nová přídavná převodovka
Zcela nový je věžový komplet s kulometem NSVT ráže 12,7 mm a spřaženým PKT ráže 7,62 mm:
- bezosádkový modulární systém podporovaný počítačovým řídícím systémem
- ovládání kompletu z místa velitele ve vozidle za počítačové podpory řídícího systému
- pozorování terénu a zamíření zbraní pomocí TV řetězce s CCD televizní kamerou a infračervenou kamerou (detekce cíle velikosti obrněného transportéru na vzdálenost 2500 m ve dne a 2000 metrů v noci)
- orientace v terénu dle GPS a integrovaných digitálních mapových podkladů
Další modernizační prvky:
- úprava korby pro přepravu šesti osob s bočními výstupy
- podstatné zlepšení ergonomických parametrů pro osádku
- velká okna z balisticky odolného materiálu
- dvoukruhová brzdová soustava a nové kolové brzdy
- zlepšené pérování podvozku a záměna pneumatik
- spojovací prostředky kompatibilní s prostředky NATO (modernizovaná radiostanice R-124M a RF-1325)
- nová elektrická soustava
- noktovizní pozorovací přístroj řidiče
- přenosný laserový dálkoměr
- poloautomatické protipožární zařízení
- teplovodní topení a upravené filtroventilační zařízení
- protiskluzové nášlapné plochy pro bezpečný pohyb na korbě
Výzkumně-vývojové práce proběhly v letech 1999 až 2000 za částku 14,65 milionů Kč uvolněnou z rozpočtu Ministerstva obrany. Vyroben byl jeden prototyp základní varianty LOT-B (vývoj ukončen v roce 2001) a velitelské verze LOT-VR. Modernizovaná vozidla měla být na začátku nového tisíciletí zavedena do výzbroje 43. výsadkového mechanizovaného praporu. K tomu však nakonec kvůli finančním a technickým důvodům nedošlo. Výsledků vývoje však bylo využito při výrobě obrněného vozidla OKV-P pro potřeby Policie ČR.
URL : https://www.valka.cz/CZE-LOT-B-t35392#130196Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Prototyp LOT-B (B 02-54), červen 2002.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-LOT-B-t35392#130198Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.