Kawaniši E8K1 8-Ši

Kawanishi E8K1 8-Shi / 川西 E8K1・八試水上偵察機
     
Název:
Name:
Kawaniši E8K1 8-Ši Kawanishi E8K1 8-Shi
Originální název:
Original Name:
海軍 川西八試水上偵察機
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1933-DD.12.1933 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1933-DD.12.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 - 2 (údaje se různí)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1326 kg 2923 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1900 kg 4189 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,950 m 39ft 2,47in
Délka:
Length:
9,230 m 30ft 3,38in
Výška:
Height:
3,870 m 12ft 8,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,34 m2 251.23 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
81,40 kg/m2 16.67 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k)
výkon 338 kW (460 k) v h= 1 500 m
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 700 mm
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1, nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 572 hp for take-off and 454 hp at 4,921 ft
Driving a two blade fixed pitch metal propeller of 8ft 10.29in dismeter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
293 km/h v 2000 m 182.1 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
167 km/h v 1500 m 103.8 mph in 4921 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,93 min do 3000 m 7,93 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7300 m 23950 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm
Pumový náklad: 2x 30 kg
Two fixed forward-firing 0.303in Type 87 machine-gun
one flexible rear-firing 0.303in Type 87 machine gun.
External stores: two 66 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 3,33 h


Jednosedadlový dvoumístný plovákový průzkumný letoun.


海軍 川西八試水上偵察機 / - / Námořní experimentální plovákový průzkumný letoun 8-Ši.
Endurance: 3.33 hours


Single-engined two-seat reconnaissance floatplane.


海軍 川西八試水上偵察機 / - / Navy Experimental 8-Shi Reconnaissance Seaplane
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
www.modelbud.pl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E8K1-8-Si-t35221#128722 Verze : 0
Kawanishi E8K1 8-Shi


Stručná historie:
Velení japonského námořního letectva (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu) počátkem roku 1933 vydalo směrnice plánu rozvoje (Shizaku) označené 8-Shi. Prostřednictvím těchto směrnic seznamovalo své dodavatele techniky se svými potřebami. Pro kategorii plovákových průzkumných letounů sestavilo technické oddělení námořního letectva požadavky na nový letoun, který měl nahradit v nejbližších letech již zastaralé průzkumné plovákové letouny Nakajima E2N a také modernější E4N.


Na toto zadání předložily námořnictvu své projekty tyto továrny: 愛知航空機株式会社 - Aichi Kōkūki Kabushiki Kaisha z Furutaky předložila dva projekty – dvouplošný AB-7 a jednoplošný AM-7, o jednoplošník nemělo námořnictvo zájem a tak objednalo pouze dva prototypy dvouplošníku AB-7 (Aichi Biplane), které byly námořnictvem označeny jako E8A1 8-Shi. Jednoplošný AM-7 byl postaven z vlastní iniciativy společnosti Aichi, ale nakonec byl námořnictvem další vývoj a další zkoušky zastaveny.


Společnost 中島飛行機株式会社 - Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha z Koizumi předložila projekt továrně označený písmeny MS, námořnictvo projekt schválilo a vyzvalo továrnu ke stavbě dvou prototypů. Jednalo se o dvouplošník s jedním centrálním plovákem a dvěma vyvažovacími. Tyto letouny byly v říjnu 1935 vyhlášeny za vítěze soutěže pod označením E8N1.


Společnost 川西航空機株式会社 - Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha z Konanu předložila projekt jednoplošného letounu označeného továrně Typ P, tento jednoplošník námořníky zaujal a objednaly stavbu prototypu (některé zdroje uvádějí, že měly být objednány prototypy dva). Námořnictvo letoun označilo jako „Experimentální plovákový průzkumný letoun 8-Shi“ zkráceně také E8K1 8-Shi. Práce na projektu i stavbu prototypu vedl inženýr Eiji Sekiguchi, výsledným dílem byl v prosinci 1933 dokončený prototyp dolnoplošného letounu smíšené konstrukce, konstrukce byla potažena plátnem. Pohonná jednotka byla určena specifikacemi a byla u všech zúčastněných letounů stejná – hvězdicový devítiválec Nakajima Kotobuki 2 Kai 1. Plovákový systém se skládal z jednoho hlavního plováku pod trupem a dvou pomocných plováků pod křídly. Po dokončení proběhly tovární zkoušky a v únoru 1934 byl letoun odeslán na základnu v Jokosuce, kde probíhaly porovnávací zkoušky.

Letoun Kawanishi E8K1 byl jako jediný účastník soutěže jednoplošný a byl porovnáván s dvoplošníky E8A1 a E8N1, letové vlastnosti byly shledány nejhoršími ze všech účastněných letounů, kritizována byla obtížnější pilotáž a také nižší výkony, nesplnily očekávání. Vývoj byl námořnictvem ukončen, společnost Kawanishi byla potom odškodněna objednávkou na stavbu osmačtyřiceti licenčních vítězných letounů Nakajima E8N2, tato stavba probíhala v letech 1938 - 1940.




Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Famous Airplanes Of The World No. 47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplane, Bunrindo Co., Ltd., rok 1997, ISBN4-83919-044-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora

Kawaniši E8K1 8-Ši -


Kawaniši E8K1 8-Ši -


Kawaniši E8K1 8-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E8K1-8-Si-t35221#361682 Verze : 4
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více