Kawasaki Typ 88 (bombardovací)

Kawasaki Type 88 (Bomber) / 八八式侦察机/轻爆击机
     
Název:
Name:
Kawasaki Typ 88 lehký bombardér Kawasaki Type 88 Light Bomber
Originální název:
Original Name:
八八式侦察机/轻爆击机
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1929-DD.12.1933 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
DD.MM.193R-DD.MM.193R Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1929-DD.12.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Kawasaki - 370
Tachikawa - 37
407 total
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1929
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1850 kg 4079 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3100 kg 6834 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,000 m 49ft 2,54in
Délka:
Length:
12,800 m 41ft 11,93in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
48,00 m2 516.67 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
64,60 kg/m2 13.23 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki-BMW VI 5,5 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 463 kW (630 k) a 441 kW (600 k) v optimální výšce.
Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu.
Kawasaki BMW VI 5,5 twelve-cylinder inverted vee water-cooled engine, rated at 621 hp for take-off and 592 hp at optimal level,
driving a two-bladed fixed-pitch wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
212.4 km/h v 0 m 132 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
18,0 min do 3000 m 18,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5500 m 18045 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet ráže 7,7 mm nad motorem (500 nábojů)
1x pohyblivý zdvojený kulomet ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
Pumový náklad: 200 kg
One fixed forward-firing 0.303 inch machine-gun in a nose 500 rounds and
one twin flexible rearward-firng 0.303 inch machine-guns in dorsal position.
Bomb load: 441 lb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
八八式侦察机/轻爆击机 - Armádní lehký bombardér typu 88.


Lehký bombardovací letoun typ 88 byl jednomotorový jedeapůlplošník s celokovovou konstrukcí, přední část trupu byla kryta plechem a zbytek byl potažen plátnem. Jednalo se o nouzovou úpravu, která však vydržela ve službě až do samého začátku války.


Více v historii.
八八式侦察机/轻爆击机 - Army Type 88 Light Bomber


By the late 1920s, only a small number of Mitsubishi Type 87 light bombers were in use, the Army still focusing most of its attention on reconnaissance aircraft. However, the need for a light bomber was evident, as these wood and fabric bombers had reached their limit of development. It was expected that they would be replaced by the all-metal sesquiplane light bomber built by the Army's Department of Supply at Tokorozawa but these did not perform as expected. Thus, the Army planned to use the newly-adopted Type 88-2 Reconnaissance Aircraft as an interim light bomber. Equipped with bomb racks beneath the fuselage and the strengthened lower wing, and with a bombsight, this aircraft served very well in its new role and was adopted by the Army as the Type 88 Light Bomber.


The Type 88 light bomber was a single-engined biplane of all-metal construction with stressed metal skin on the forward fuselage. The rest of the fuselage being fabric covered.


In 1929 was necessary to replace a small number of obsolete Mitsubishi Type 87 light bombers, the Japanese Army still focusing most of its attention on reconnaissance aircraft. However, the need for a light bomber was evident. It was expected that they would be replaced by the all-metal sesquiplane light bomber built by the Army's Department of Supply at Tokorozawa but these did not perform as expected. Thus, the Army planned to use the newly-adopted Type 88-2 Reconnaissance Aircraft as an interim light bomber. Equipped with bomb racks beneath the fuselage and the strengthened lower wing, and with a bombsight, this aircraft served very well in its new role and was adopted by the Army as the Type 88 Light Bomber.


The Type 88 light bomber was a single-engined biplane of all-metal construction with stressed metal skin on the forward fuselage. The rest of the fuselage being fabric covered.


These light bombers served the Army well from 1930 to around 1938. Along with the Type 88 Reconnaissance Aircraft, they were very active in the Chinan, Manchurian and Shanghia Incidents, as well as in the early stage of the Sino-Japanese Conflict. This aircraft has earned a reputation being very slow, but excellent operational aircraft, even while being augmented by the newer Kawasaki Ki-3 or even Single-engine Light Bomber Type 93.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo, rok 1960
www.historyofwar.org
www.csd.uwo.ca
pub131.ezboard.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Typ-88-bombardovaci-t35220#295167 Verze : 0
Kawasaki Type 88
八八式侦察机/轻爆击机 / - / "Armádní lehký bombardér Type 88"


Stručná historie:
Japonské armádní letectvo bylo koncem dvacátých let minulého století nuceno u svých jednotek doplnit, či spíše nahradit nevelký počet zastarávajících lehkých bombardérů Micubiši 2MB1 (type 87), tyto stroje se již dostaly na svůj vrchol a nebyla naděje na zvýšení výkonů. Armádní letectvo spoléhalo na celokovový letoun z Torokorozawy, ale ten nakonec nebyl přijat do výzbroje. Chybějící letadla bylo nutno rychle nahradit a tak Rikugun Koku Hombu proto objednalo u Kawasaki Kokuki Kogyo K. K. bombardovací úpravu již používaných úspěšných průzkumných letadel Kawasaki Type 88-II. Úprava na bombardovací verzi se zdařila, pod trupem se objevily pumové závěsníky, které bylo možno, v případě potřeby, snadno demontovat.


Letoun byl přijat do výzbroje pod označením „Armádní lehký bombardér typ 88“. Bojové jednotky jej používaly v letech 1930 – 1938 jako taktický bombardér popř. jako průzkumný letoun, zúčastnil se bojů v Číně, Mandžusku a v obou šanghajských incidentech, v této době jej pozvolna začal nahrazovat lehký bombardér Kawasaki Ki-3. Typ 88 byl postupně stahován a přecházel k plnění spojovacích a cvičných úkolů. Počátkem války v Pacifiku byl již beznadějně zastaralý.

Lehký bombardér typu 88 měl jednu velkou nevýhodu – malou rychlost.



Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Company Ltd., First Edition (August 1, 1990), ISBN: 1-55750-563-2
ja.wikipedia.org
il2.sloboda.net
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Typ-88-bombardovaci-t35220#128720 Verze : 0
Pro představu jak tento letoun vypadal alespoň obrázek z polského modelářského servru: http://www.modelbud.pl/modelbud/katalogb/b22.htm
Fotografie je z mého archivu
Kawasaki Typ 88 (bombardovací) -


Kawasaki Typ 88 (bombardovací) -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Typ-88-bombardovaci-t35220#128721 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více