Název: Name: | De Havilland D.H.100 Vampire FB Mk.6 | |
Originální název: Original Name: | De Havilland D.H.100 Vampire FB Mk.6 | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.05.1949-DD.05.1950 The de Havilland Aircraft Co Ltd., Hatfield DD.03.1951-DD.11.1952 Eidgenössische Flugzeugwerke, Emmen | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1949-DD.11.1952 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 75 DH 103 F+W/FFA/Pilatus | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1949 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3304 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5620 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.58 m | |
Délka: Length: | 9.37 m | |
Výška: Height: | 2.69 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24.34 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | de Havilland Goblin 3 o tahu 14.90 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 881.9 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 24.4 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13045 m | |
Dolet: Range: | 1963.4 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný 20mm kanon Hispano Mk.V 8x neřízená raketa RP-3 pod centroplánem 2x 225 kg bomba pod křídly | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4 Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5 Ward, Richard, Levy, Roger. De Havilland Vampire F1-T55. Aircam Aviation No.33, Osprey Publishing, Oxford 1972. ISBN 0850451345 http://www.vectorsite.net/avvamp_1.html http://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Vampire |
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-100-Vampire-FB-Mk-6-t35219#128710Verze : 0
Švýcarské letectvo mělo po válce ve své výzbroji širokou směs typů, které ale rychle zastarávaly. Ve snaze nahradit olétané Bf 109, D-3800 a další koupilo v roce 1946 čtyři Vampiry F Mk.I, aby si ověřilo jejich vhodnost pro švýcarské podmínky. O rok později pak zakoupilo u de Havillandu licenční práva na mírně upravenou stíhací-bombardovací verzi, označenou FB Mk.6. Ta se od FB Mk.5 lišila použitím výkonnějšího motoru Goblin 3. Z Británie bylo od roku 1949 dodáno 75 strojů, dalších sto pak postavily místní firmy - trupy Pilatus, zbytek FFA a kompletace probíhala v Emmenu. Vampiry sloužily u tří perutí švýcarského letectva, jako stíhací do roku 1954, kdy je vystřídaly Venomy. Vampiry pak létaly jako bitevní a v rámci modernizace dostaly v roce 1960 vystřelovací sedadla Martin Baker Mark 2F/V a přetlakovou kabinu. Také byly postaveny tři další stroje z náhradních dílů. V roce 1968 byly vyřazeny i z role bitevních, kterou převzaly Huntery a Mirage, ale sloužily dál jako jednomístné cvičné. V 70. letech dostalo 55 z přeživších strojů prodloužený nos, ve kterém se nacházela dodatečná elektronika. Od roku 1978 bylo dvanáct strojů použito jako létající terče. Posledních 59 FB.6 a 30 T.55 bylo ze služby u švýcarského letectva vyřazeno až v roce 1990 a byly nahrazeny BAe Hawk. Mnoho se jich potom dostalo do soukromých rukou a muzeí, včetně Kbel.
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-100-Vampire-FB-Mk-6-t35219#347602Verze : 0
Aubi
MOD
muzeum Kbely 2009, vlastní foto
(jeden z 55 strojů vybavených v 70. letech novou avionikou a prodlouženou přídí, pozn. Aubi)
(jeden z 55 strojů vybavených v 70. letech novou avionikou a prodlouženou přídí, pozn. Aubi)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-100-Vampire-FB-Mk-6-t35219#318767Verze : 0
karaco
MOD
muzeum Kbely 2009, vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-100-Vampire-FB-Mk-6-t35219#318768Verze : 0
karaco
MOD
Zdroj:
www.vflintham.demon.co.uk via web.archive.org
Vampire FB Mk.6 v původí "krátkonosé" podobě, Schweizer Luftwaffe.
www.vflintham.demon.co.uk via web.archive.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vampire FB Mk.6 v původí "krátkonosé" podobě, Schweizer Luftwaffe.
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-100-Vampire-FB-Mk-6-t35219#352263Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/fighter/vampfb6.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | De Havilland D.H.100 Vampire FB Mk.6 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-100-Vampire-FB-Mk-6-t35219#635562Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.