Main Menu
User Menu

Nakadžima Ki 27a Kaizo [Nate]

Nakajima Ki-27a Kaizo / 中島 キ27甲 高等練習機

     
Název:
Name:
Nakadžima Ki 27a Kaizo
Originální název:
Original Name:
中島 キ27甲カイ
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
byl přestavěn neznámý počet stíhaček (asi 250 letadel)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1145 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1630 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1740 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,310 m
Délka:
Length:
7,530 m
Výška:
Height:
3,250 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,56 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
87,82 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-1b Ocú, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 522 kW (710 k) při 2600 ot./min, maximální výkon 574 kW (780 k) ve výšce 2 900 m.
Vrtule dvoulistá dvoupolohová Sumitomo o průměru 2 900 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
330 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
474 km/h v 3500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,0 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9200 m
Dolet:
Range:
630 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
výzbroj byla odstraněna
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Typ Ki-27a byl upraven na cvičný jednomístný letoun, úpravy se postupně zaváděly tak, jak požadovala praxe.
1. Cvičný letoun byl zcela bez výzbroje - snížení hmotnosti
2. Byly odstraněny "bačkory" podvozku a poté byla montována i větší kola - mírně se zvýšil aerodynamický odpor, ale byl tím velmi usnadněn provoz na letištích s travnatým povrchem.
3. Byla provedena záměna pevné ostruhy za kolečko.
4. Byl odstraněn kryt nad ostruhou.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, p. 196, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Richard M. Bueschel, Nakajima Ki-27A-B, Manchu Ki79A-B in Japanese Army Air Force, Manchoukou, IPSF, RACAF, PLAAF and CAF Service, Arco Publishing Co., Inc., New York, USA, 1970 No ISBN
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Famous Airplanes of the World, Nakajima Army Type 97 Fighter (Ki-27), No 29, 1991-7, Bunrin-Do Co., Ltd.,
Leszek A. Wielicko a Zygmunt Szeremeta, Nakajima Ki-27 Nate, Kagero 3011/11, Polish and English Publication, Monografie, ISBN 83-89088-51-7
L+K č.19, 20, 21 a 22, Monografie Ki-27, Hornát Jiří
www.go2war2.nl
www.militaryfactory.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-27a-Kaizo-Nate-t35094#127876Verze : 0
MOD
Náčrtek této cvičné verze Ki-27a - pohled z boku
Nakadžima Ki 27a Kaizo [Nate] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-27a-Kaizo-Nate-t35094#127878Verze : 0
MOD
Fotografie Kaiza
Nakadžima Ki 27a Kaizo [Nate] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-27a-Kaizo-Nate-t35094#127880Verze : 0
MOD
Obrázek - Kaizo za letu.
Nakadžima Ki 27a Kaizo [Nate] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-27a-Kaizo-Nate-t35094#127886Verze : 0
MOD