Název: Name: | Kjúšú K9W1 | |
Originální název: Original Name: | 陆上初歩练习机「红叶」 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1942-DD.MM.1943 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka / DD.MM.1943-DD.MM.1944 Kyushu Aircrafts Ltd., Fukuoka / DD.04.1943-DD.08.1943 Hitachi Aircrafts, Ltd., Ota / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1942-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 278 Kyushu 61 Hitachi | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1942 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 409 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 639 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,346 m | |
Délka: Length: | 6,617 m | |
Výška: Height: | 2,656 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,20 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 45,00 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hitači GK4A Hatsukaze 11 (Ha-11-11) vzduchem chlazený invertní řadový čtyřválec o výkonu 81 kW. Vrtule dvoulistá, dřevěná se stálým úhlem náběhu o průměru 2 180 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 89 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 180 km/h v 500 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 120 km/h v 1000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13,0 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3830 m | |
Dolet: Range: | 480 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 640 km | |
Výzbroj: Armament: | žádná | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 紅葉 - Momiji - Javor (jap.) 陆上初歩练习 - Základní školní letoun typ 2 model 11 Spojenecké kódové jméno: Cypress - Cypriš (ang.) Jednalo se o licenční stavbu Bückera Bü-131B Jungmanna | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 L+K 25/1996, Letadla 39-45, Václav Němeček http://www.combinedfleet.com/ijna/k9w.htm www.daveswarbirds.com www.pilotfriend.com http://www.airwar.ru/enc/other2/k9w.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Kjusu-K9W1-Momidzi-Cypress-t35068#127755Verze : 0
Vláďa
MOD
Kyushu K9W1
紅葉 / Momiji / Cypress
陆上初歩练习 / - / základní cvičný námořní letoun Typ 2 Model 11
Historie:
Kaigun Koku Hombu v roce 1939 vyjádřilo specifikacemi 14-Shi potřebu cvičného letounu, který by mohl konkurovat německému letounu Bücker Bü 131B Jungmann, tyto letouny již od roku 1938 létaly v počtu dvaceti kusů v leteckých školách pod označením KXBu1.
Na tyto specifikace odpověděli svými projekty a posléze i prototypy dva výrobci Watanabe Tekosho K. K. s prototypem K9W a Hitachi Kokuki K. K. s prototypem K9G. Zkoušky dopadly pro oba prototypy žalostně - s převahou vyhrál KXBu1, tedy originální německý Jungmann. Námořnictvo na to zareagovalo vysláním své komise do Německa, japonská komise zakoupila podklady a práva na licenční výrobu Jungmannů v Japonsku.
Výroba byla zahájena společností Watanabe v srpnu 1942, továrna Hitachi nejprve dodávala pouze motory Hitachi GK4A Hatsukaze (inspirace německým motorem Hirth), později se také ona zapojila do výroby kompletních letadel a dodala cekem 61 letoun. Letoun K9W1 byl námořním letectvem přijat jako "Základní školní letoun Type 2 model 11", od svého německého vzoru se lišil pouze vstupem chladícího vzduchu k motoru.
Pro německé Jungmanny se rozhodlo také japonské armádní letectvo (Rikugun Koku Hombu), to je zařadilo do služby v roce 1944 jako "Cvičný letoun Type 4" a v systému Kitai byl označen jako Ki-86a. Na rozdíl od námořního letectva armádní letectvo se zabývalo dalším vývojem, kovové trubky v konstrukci letadla byly u jediného prototypu (Ki-86b) nahrazeny dřevěnými latěmi, výsledek byl neslavný, nárůst hmotnosti, nedovolil letounu ani vzlet.
Námořníci svému letounu říkali Momiji - Javor (jap.)
Spojenecká zpravodajská služba mu dala jméno Cypress - Cypřiš
Použité prameny:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
L+K 25/1996, Letadla 39-45, Václav Němeček
http://www.combinedfleet.com/ijna/k9w.htm
www.daveswarbirds.com
www.pilotfriend.com
http://www.airwar.ru/enc/other2/k9w.html
archiv autora
紅葉 / Momiji / Cypress
陆上初歩练习 / - / základní cvičný námořní letoun Typ 2 Model 11
Historie:
Kaigun Koku Hombu v roce 1939 vyjádřilo specifikacemi 14-Shi potřebu cvičného letounu, který by mohl konkurovat německému letounu Bücker Bü 131B Jungmann, tyto letouny již od roku 1938 létaly v počtu dvaceti kusů v leteckých školách pod označením KXBu1.
Na tyto specifikace odpověděli svými projekty a posléze i prototypy dva výrobci Watanabe Tekosho K. K. s prototypem K9W a Hitachi Kokuki K. K. s prototypem K9G. Zkoušky dopadly pro oba prototypy žalostně - s převahou vyhrál KXBu1, tedy originální německý Jungmann. Námořnictvo na to zareagovalo vysláním své komise do Německa, japonská komise zakoupila podklady a práva na licenční výrobu Jungmannů v Japonsku.
Výroba byla zahájena společností Watanabe v srpnu 1942, továrna Hitachi nejprve dodávala pouze motory Hitachi GK4A Hatsukaze (inspirace německým motorem Hirth), později se také ona zapojila do výroby kompletních letadel a dodala cekem 61 letoun. Letoun K9W1 byl námořním letectvem přijat jako "Základní školní letoun Type 2 model 11", od svého německého vzoru se lišil pouze vstupem chladícího vzduchu k motoru.
Pro německé Jungmanny se rozhodlo také japonské armádní letectvo (Rikugun Koku Hombu), to je zařadilo do služby v roce 1944 jako "Cvičný letoun Type 4" a v systému Kitai byl označen jako Ki-86a. Na rozdíl od námořního letectva armádní letectvo se zabývalo dalším vývojem, kovové trubky v konstrukci letadla byly u jediného prototypu (Ki-86b) nahrazeny dřevěnými latěmi, výsledek byl neslavný, nárůst hmotnosti, nedovolil letounu ani vzlet.
Námořníci svému letounu říkali Momiji - Javor (jap.)
Spojenecká zpravodajská služba mu dala jméno Cypress - Cypřiš
Použité prameny:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
L+K 25/1996, Letadla 39-45, Václav Němeček
http://www.combinedfleet.com/ijna/k9w.htm
www.daveswarbirds.com
www.pilotfriend.com
http://www.airwar.ru/enc/other2/k9w.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kjusu-K9W1-Momidzi-Cypress-t35068#236242Verze : 0
Vláďa
MOD
fotografie Kyushu K9W1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kjusu-K9W1-Momidzi-Cypress-t35068#127757Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.