M3 Scout Car
White scout car je jedním z nejznámějších kolových obrněných vozidel americké armády. Tvar a rozměr korby napovídají, že jde o vozidlo příbuzné s kolopásy (Half track) řady M2 až M21. Scout Car byl vyráběn stejnou firmou - White a byl vybaven stejnými motory - White 160AX a Hercules JXD, jako Half tracky. Podle některých pramenů bylo v letech 1941 - 1944 vyrobeno cca 21 000 kusů, podle jiných jen asi 16 500 ks.
TTD:
Hmotnost: 4,5 - 6 t podle typu
Rozměry: 5620x2040x2200mm
Pancéřování: 6,4 - 12,7 mm
Rychlost: na silnici až 90 km/h
Dojezd: 400 km
Spořeba: cca33l/100km
Zvláštností těchto vozidel (a některých verzí Halftracků) je odpružený válec na předku korby, který byl údajně určen k snadnějšímu překonávání písečných dun.
Převážná většina těchto obrněných vozidel byla používána americkou armádou, ale nezanedbatelné množství sloužilo také v britské a kanadské armádě. V rámci Smlouvy o půjčce a pronájmu bylo více než 3000 kusů dodáno Rudé armádě. Jsou známy snímky "Scoutů" z Prahy z května 1945. Dále je používala Polská armáda formovaná v SSSR.
Pravděpodobně 24 kusů bylo i ve výzbroji Československé samostatné obrněné brigády. Používali je zbrojíři, mechanici, provianťáci i lékaři.
Fotografie jednoho z nich, od p. Viléma Fencla je na: /topic/view/31480/
V období po r. 1945 koupily Scout Cary M2 -M3A1 armády dalších států, například Austrálie,Belgie,Francie, Itálie, Kanady. Byly však také ve výzbroji armád Chile, Laosu, Mexika, Peru,Turecka. Armáda Izraele používala větší množství vlastních přestaveb Scout Carů.
- -----------------
Jeden exemplář je možno vidět ve Vojenském technickém muzeu v Lešanech u Týnce.
Přikládám fotografie dalších dochovalých strojů:
White scout car je jedním z nejznámějších kolových obrněných vozidel americké armády. Tvar a rozměr korby napovídají, že jde o vozidlo příbuzné s kolopásy (Half track) řady M2 až M21. Scout Car byl vyráběn stejnou firmou - White a byl vybaven stejnými motory - White 160AX a Hercules JXD, jako Half tracky. Podle některých pramenů bylo v letech 1941 - 1944 vyrobeno cca 21 000 kusů, podle jiných jen asi 16 500 ks.
TTD:
Hmotnost: 4,5 - 6 t podle typu
Rozměry: 5620x2040x2200mm
Pancéřování: 6,4 - 12,7 mm
Rychlost: na silnici až 90 km/h
Dojezd: 400 km
Spořeba: cca33l/100km
Zvláštností těchto vozidel (a některých verzí Halftracků) je odpružený válec na předku korby, který byl údajně určen k snadnějšímu překonávání písečných dun.
Převážná většina těchto obrněných vozidel byla používána americkou armádou, ale nezanedbatelné množství sloužilo také v britské a kanadské armádě. V rámci Smlouvy o půjčce a pronájmu bylo více než 3000 kusů dodáno Rudé armádě. Jsou známy snímky "Scoutů" z Prahy z května 1945. Dále je používala Polská armáda formovaná v SSSR.
Pravděpodobně 24 kusů bylo i ve výzbroji Československé samostatné obrněné brigády. Používali je zbrojíři, mechanici, provianťáci i lékaři.
Fotografie jednoho z nich, od p. Viléma Fencla je na: /topic/view/31480/
V období po r. 1945 koupily Scout Cary M2 -M3A1 armády dalších států, například Austrálie,Belgie,Francie, Itálie, Kanady. Byly však také ve výzbroji armád Chile, Laosu, Mexika, Peru,Turecka. Armáda Izraele používala větší množství vlastních přestaveb Scout Carů.
- -----------------
Jeden exemplář je možno vidět ve Vojenském technickém muzeu v Lešanech u Týnce.
Přikládám fotografie dalších dochovalých strojů:
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |