Sd.Kfz. 250/9

leichter Schützenpanzerwagen (2cm)(Sd.Kfz.250/9)
     
Název:
Name:
Sd.Kfz.250/9 Sd.Kfz.250/9
Originální název:
Original Name:
leichter Schützenpanzerwagen (2cm)(Sd.Kfz.250/9)
Kategorie:
Category:
obrnené bojové a prieskumné vozidlo scout car and reconnaissance car
Výrobce:
Producer:
Finálna montáž:


Gustav Appel, Berlin-Spandau /


Büssing NAG, Berlin /
Deutsche Werke, Kiel /
Evans und Pistor, Kassel /
Eisenwerk Weserhütte, Bad Oyenhausen /
Wegman, Kassel /
Wumag-Waggon u. Maschinenbau A.G., Görlitz /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
427
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
5900 1) / 6200 2) kg 13007 1) / 13669 2) lb
Celková délka:
Overall Length:
4560 mm 14ft 11,53in
Celková šířka:
Overall Width:
1945 mm 6ft 4,56in
Celková výška:
Overall Height:
2070 2) mm 6ft 9,5in 2)
Světlá výška:
Ground Clearance:
280 mm 11,02in
Pancéřování:
Armour:
Nadstavba:


čelo - 14,5mm
boky - 8mm
zadok - 10mm
dno a strop - 5,5mm


pancierový štít (Panzer-schild) (Ausf.A) - 8mm


ochranný štít (Schutzshild) (Ausf.B):
čelo - 30mm
boka a zadok - 9mm
Superstructure:


front - 14,5mm
sides - 8mm
rear - 10mm
belly & top - 5,5mm


Armor shield (Panzer-Schild) (Ausf.A) - 8mm


Protection shield (Schutzshild) (Ausf.B):
front - 30mm
sides & rear- 9mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 42 TRKM (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 4170 cm3) Maybach HL 42 TRKM (water cooled, gasoline, 6 cyl., 4170 ccm)
Výkon:
Power:
74.6 kW při 2800 ot/min 100 bhp at 2800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
VG 102 128 H (7+3xR) VG 102 128 H (7+3xR)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
65 km/h 40.4 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
300-320 km 186,4-198,8 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
180-200 km 111,8-124,3 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
24 ° 53 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,5-1,7 m 59,1-66,9
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,7 m 27,6in
Výzbroj:
Armament:
2 cm KwK 38 (230 1)/100 2) nábojov)
guľomet MG 34/MG 42 ráže 7,92mm (2010 nábojov)
samopal MP 38/MP 40 ráže 9mm (1024 nábojov)
2 cm KwK 38 (230 1)/100 2) rounds)
machine gun MG 34/MG 42 cal. 7,92mm (2010 rounds)
submachine gun MP 38/MP 40 cal. 9mm (1024 rounds)
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:
/ /
Poznámka:
Note:
1) Sd.Kfz.250/9 Ausf.A
2) Sd.Kfz.250/9 Ausf.B
1) Sd.Kfz.250/9 Ausf.A
2) Sd.Kfz.250/9 Ausf.B
Zdroje:
Sources:
Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - leichter Schuetzenpanzerwagen (Sd.Kfz.250) Ausf.A & B History of Production, Variants, Organization, and Employment in Action from 1941 to 1945, Panzer Tracts No.15-1,rok vydania 2008, ISBN: 0-9815382-0-7
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-250-9-t35024#528122 Verze : 0
Vývojom tejto verzie bola v 3/1942 poverená firma Gustav Appel. Do 13.5.1942 mala byť vyrobená trojica prototypov, ktoré sa mali podrobiť testom u bojových jednotiek na východnej fronte. Predpokladaný začiatok sériovej výroby bol naplánovaný na 15.7.1942, mesačná produkcia mala byť 30 vozidiel.
Vozidlo verzie Ausf.A malo v bojovom priestore na podstavci (Sockellafette) lafetovaný 2 cm kanón Kw.K. 38 a koaxiálny guľomet MG 34. Námer zbraní bol v rozsahu -10° až +85°, odmer bol plných 360°. Zbrane a obsluhu chránil 10-boký pancierový štít (Panzer-Schild). V údajoch Waffenamtu sa uvádza hrúbka čelného panciera tohoto štítu 14,5 mm a hrúbka ostatných strán štítu 8 mm, no štít zachovaného Sd.Kfz.250/9 (Fgst.Nr.204502, pravdepodobne z múzea v Saumure) má tiež len 8mm. Produkciu štítov zabezpečovala firma Schöller-Bleckmann (kód výrobcu "cbv"). V hlásení z 1/1943 malo vozidlo viesť zásobu 230 nábojov pre kanón 2 cm Kw.K.38.
Vozidlo verzie Ausf.B malo zbrane lafetované v Hängelafette 38. Pôvodný guľomet MG 34 nahradil MG 42. Námer zbraní bol v rozsahu -4° až +70°, odmer bol plných 360°. Obe zbrane sa mohli použiť koaxiálne i samostatne, guľomet sa dal použiť ako protilietadlová zbraň. Zbrane a obsluhu chránil 6-boký ochranný štít (Schutzschild). Čelo štítu malo hrúbku 30 mm, boky a zadok 9 mm.
Od 1/1943-11/1943 bolo pravdepodobne vyrobených 354 vozidiel Sd.Kfz.250/9 Ausf.A. Nasledovali mesiace bez produkcie, kedy sa prechádzalo na výrobu novej verzie Ausf.B a predlžoval sa vývoj Hängelafette 38. Prvé vozidlá Sd.Kfz.250/9 Ausf.B s Hängelafette 38 boli vyrobené v 3/1944. Produkcia pokračovala do 2/1945, kedy bolo vyrobených celkovo 427 vozidiel Sd.Kfz.250/9 Ausf.B.

Sd.Kfz.250 (história vzniku, prehľad produkcie a verzií)

Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - leichter Schuetzenpanzerwagen (Sd.Kfz.250) Ausf.A & B History of Production, Variants, Organization, and Employment in Action from 1941 to 1945, Panzer Tracts No.15-1,rok vydania 2008, ISBN: 0-9815382-0-7
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-250-9-t35024#525694 Verze : 4
Na území tehdejšího (květen 1945) Československa mám jedno vozidlo fotograficky potvrzeno od Jihlavy. Stroj je na modernějším podvozku Sd.Kfz 250 NEU. Špatně čitelná SPZ je WH 172xxx8 a na vozidle je znak 6.pz.divize. Kamufláž tříbarevná.
(fotografii zatím nemůžu zveřejnit)
URL : https://www.valka.cz/Sd-Kfz-250-9-t35024#216464 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více