Název: Name: | 5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz.250 Ausf.B | |
Originální název: Original Name: | 5 cm PaK 38 auf Sd.Kfz.250 Ausf.B | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.194R-DD.MM.194R polní přestavba (field conversion), ? | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.194R-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 4 ? | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | ~6000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 4560 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 1950 mm | |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 285 mm | |
Pancéřování: Armour: | 8-14,5 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Maybach HL 42 TRKM (vodou chlazený zážehový 6-válec objemu 4,170 cm3) | |
Výkon: Power: | 73,5 kW při 2800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | VG 102 128 H | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 65 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 320 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 200 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 24 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,50 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,70 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 5 cm PaK 38 | |
Vedlejší: Secondary: | 2x MG 34 / MG 42 | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Jentz, Thomas L.; Doyle, Hilary Louise. Leichter Schuetzenpanzerwagen (Sd.Kfz.250) Ausf.A & B - History of Production, Variants, Organization, and Employment in Action from 1941 to 1945 (Panzer Tracts No.15-1). Panzer Tracts, Boyds 2008. ISBN: 0-9815382-0-7. tanks-encyclopedia.com |
URL : https://www.valka.cz/5-cm-PaK-38-auf-Sd-Kfz-250-Ausf-B-t35022#663289Verze : 0
Aubi
MOD
leichte Schützenpanzerwagen Sd.Kfz 250 - Sfl 5cm PaK 38 L/60
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/5-cm-PaK-38-auf-Sd-Kfz-250-Ausf-B-t35022#127517Verze : 0
Siegfried
MOD
Doplním jen, že vozidlo na fotkách (i výše) se nachází v muzeu v Bělehradě.
Je uložení kanonu upravené nebo ne ? Vozidlo je asi vyhořelé (podle kol podvozku) a uložení nemusí být původní - podle nelogické polohy kanonu... ???
Pavel Kalina via Dolin
Pavel Kalina via Dolin
Pavel Kalina via Dolin
Pavel Kalina via Dolin
Je uložení kanonu upravené nebo ne ? Vozidlo je asi vyhořelé (podle kol podvozku) a uložení nemusí být původní - podle nelogické polohy kanonu... ???
Foto Pavel Kalina via Dolin
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pavel Kalina via Dolin
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pavel Kalina via Dolin
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pavel Kalina via Dolin
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pavel Kalina via Dolin
URL : https://www.valka.cz/5-cm-PaK-38-auf-Sd-Kfz-250-Ausf-B-t35022#303465Verze : 1
História tohoto vozidla je veľkou záhadou.
Múzeum v belehradskej Kalemegdanskej pevnosti získalo toto vozidlo v roku 1954 z vojenskej posádky zo srbského Kragujevaca. Zaujímavosťou tohoto vozidla je predĺženie nadstavby v jej zadnej časti. Zadný pancier so vstupnými dverami je pôvodný z typu Sd.Kfz. 250 Ausf. B, navarené plechy predlžujúce nadstavbu môžu pochádzať z identického vozidla, možno z väčšieho Sd.Kfz. 251. Rozhodne sa tvar zadnej časti bojového priestoru podobá na väčší typ Sd.Kfz. 251. Sklon zadnej časti je opačný, než u pôvodného Sd.Kfz. 250. Predĺženie zadnej časti vznikla pravdepodobne z dôvodu potreby väčšieho bojového priestoru, v ktorom bol lafetovaný relatívne veľký protitankový kanón.
Kto ho postavil zostáva zahalené tajomstvom. Pravdepodobnejšie je, že išlo o nemeckú prestavbu vojenských jednotiek ustupujúcich z gréckeho územia. Vylúčiť sa však nedá ani to, že ide o prestavbu juhoslovanských jednotiek, dokonca nie je vylúčené ani to, že ide o povojnovú prestavbu, ktorá mohla poslúžiť ako cvičné vozidlo. Exponátu chýba motor i vnútorna výbava, časom exponát prišiel o pojazdové kolesá na pravej strane. Vozidlo dlho nemalo zadné dvere, dnes je otvor po nich uzatvorený. Pravdepodobne z dôvodu ochrany vnútorného priestoru vozidla bola na stroj v minulosti navarený provizórny strop.
Múzeum v belehradskej Kalemegdanskej pevnosti získalo toto vozidlo v roku 1954 z vojenskej posádky zo srbského Kragujevaca. Zaujímavosťou tohoto vozidla je predĺženie nadstavby v jej zadnej časti. Zadný pancier so vstupnými dverami je pôvodný z typu Sd.Kfz. 250 Ausf. B, navarené plechy predlžujúce nadstavbu môžu pochádzať z identického vozidla, možno z väčšieho Sd.Kfz. 251. Rozhodne sa tvar zadnej časti bojového priestoru podobá na väčší typ Sd.Kfz. 251. Sklon zadnej časti je opačný, než u pôvodného Sd.Kfz. 250. Predĺženie zadnej časti vznikla pravdepodobne z dôvodu potreby väčšieho bojového priestoru, v ktorom bol lafetovaný relatívne veľký protitankový kanón.
Kto ho postavil zostáva zahalené tajomstvom. Pravdepodobnejšie je, že išlo o nemeckú prestavbu vojenských jednotiek ustupujúcich z gréckeho územia. Vylúčiť sa však nedá ani to, že ide o prestavbu juhoslovanských jednotiek, dokonca nie je vylúčené ani to, že ide o povojnovú prestavbu, ktorá mohla poslúžiť ako cvičné vozidlo. Exponátu chýba motor i vnútorna výbava, časom exponát prišiel o pojazdové kolesá na pravej strane. Vozidlo dlho nemalo zadné dvere, dnes je otvor po nich uzatvorený. Pravdepodobne z dôvodu ochrany vnútorného priestoru vozidla bola na stroj v minulosti navarený provizórny strop.
tanks-encyclopedia.com
URL : https://www.valka.cz/5-cm-PaK-38-auf-Sd-Kfz-250-Ausf-B-t35022#645476Verze : 4
brano
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.