Main Menu
User Menu

Boeing 247

     
Název:
Name:
Boeing Model 247
Originální název:
Original Name:
Boeing Model 247
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.193R Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
61
První vzlet:
Maiden Flight:
08.02.1933
Osádka:
Crew:
2 + 10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3810 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5738 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
22.56 m
Délka:
Length:
15.57 m
Výška:
Height:
4.7 m
Plocha křídla:
Wing Area:
77.68 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-S1D1 Wasp o výkonu 410 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
787 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
297.7 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
249.4 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6.7 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5608 m
Dolet:
Range:
780.5 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
http://www.airwar.ru/enc/cw1/b247.html

Boeing 247 - Prototyp Boeingu Model 247 v barvách Boeing Air Transport.

Prototyp Boeingu Model 247 v barvách Boeing Air Transport.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-247-t34149#464018Verze : 0
MOD
Boeing 247


Bol prvým, sériovo vyrábaným, moderne koncipovaným dvojmotorovým dopravným lietadlom tzv. druhej generácie, ktoré sa v dobe prvotného rozmachu leteckej dopravy, v prvej polovici 20.-teho storočia, objavil na svetovom trhu. Svoj panenský let vykonal 8.2.1933.
Boeing celokovovým modelom 247 vniesol nový štandard komfortu cestujúcich do letekej dopravy. Skombinoval aerodynamicky ladený trup (monokok), dolnoplošnú koncepciu s motormi umiestnenými v nábežnej hrane kídla, čiastočne zaťahovatelný podvozok s ďalšími technickými novinkami doby, ako bolo pneumatické odmrazovanie nábežnej hrany krídla, výškovky aj smerovky Goodrich, klimatizácia a palubná toaleta. Motory v krytoch Towsend poháňali dvojlisté kovové, za letu stavitelné vrtule Hamilton-Standard.
Lietadlo však malo aj niekoľko nedostatkov. Vadila hlavne absencia vztlakových klapiek, nízka prepravná kapacita, stiesnené podmienky v kabíne a nevhodne umiestnený nosník krídla, ktorý prechádzal priečne cez kabínu pasažierov a sťažoval nastupovanie.

Najväčšou brzdou jeho rozšírena sa však stal samotný výrobca. Ten dodával lietadlá prednostne pre spoločnosťi holdingu United Aircraft Transport Corporation. To, čo sa zdalo byť dobrým obchodným ťahom na získanie primátu na trhu leteckej dopravy v USA, sa však ukázalo byť gólom do vlastnej bránky. Ostatné spoločnosti, predovšetkým TWA, sa obrátili ku iným výrobcom s výzvou na skonštruovanie lietadla podobnej koncepcie. Ako reakcia danú situáciu vznikol Douglasov prototyp DC-1, ktorý v sériovej podobe DC-2 a nekôr DC-3, sa stal jedným z najvýznamnejších dopravných lietadiel svojej éry.

Po objavení sa konkurencie, Boeing začal pracovať na vylepšení 247-ičky. Model A dostal silnejšie motory s krytmi NACA. Model D mal prekonštruované uloženie čelných skiel kokpitu, nové rádiové a navigačné vybavenie a autopilot Sperry s gyrokompasom. Motory Pratt & Whitney R-1340 Wasp S1H1-G s turbokompresorom poháňali za letu prestavitelné trojlisté kovové vrtule Hamilton-Standard. Zäčšila sa kapacita palivových nádrží a z dôvodu úspory hmotnosti sa kovový poťah riadiacich plôch nahradil plátnom. Úpravy priniesli zlepšenie výkonov, nové masové objednávky už ale nie. Preto bola výroba v novembri 1934 ukončená. Všetky lietadlá boli pomerne rýchlo stiahnuté z hlavných liniek a rozpredané regionálnym dopravcom. V rokoch 1942 až 1944 bolo, pod označením C-73, 24 Boeingov zaradených do stavu USAAF.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-247-t34149#124472Verze : 0
Model 247
Foto - www.airminded.net/b247/boe247.html
Boeing 247 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-247-t34149#124473Verze : 0
Model 247 A
Foto - www.airminded.net/
Boeing 247 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-247-t34149#124479Verze : 0
D-AGAR, jeden ze dvou strojů koupených Luft Hansou. Tyto dva stroje, a stroj přestavěný na 247A, byly jediné, které nebyly modernizovány na standard 247D.


http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21891.htm

Boeing 247 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-247-t34149#464032Verze : 0
MOD