Main Menu
User Menu

Jokosuka R2Y2-G Keiun-Kai

Yokosuka R2Y2-G Keiun-Kai / 空技廠 R2Y2-G 「景雲改」

     
Název:
Name:
Jokosuka R2Y2-G
Originální název:
Original Name:
空技廠 R2Y2-G 「景雲改」
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.08.1945 1. Naval Technical Workshop, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 nedokončený prototyp
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5700 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9950 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m
Délka:
Length:
13,050 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
34,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
292,65 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ne-330 o tahu 1 320 kp (12,94 kN) každý nebo
Hitači Ne-230 o tahu 885 kp (8,679 kN) každý.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 220 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
740 km/h v 8000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,0 min do 10000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m
Dolet:
Range:
1270 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1860 km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Type 5 ráže 30 mm v trupu
Pumový náklad: do hmotnosti 800 kg
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Námořní experimentální útočný letoun Keiun-Kai.
景雲改 – Keiun - Kai - Překrásný oblak modifikovaný (jap.)
Spojenecké kódové jméno nebylo přiděleno.


Všechny výkony jsou pouze vypočtené.



Historie letounu v dalším příspěvku.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, pp. 254 and 255, ISBN4-7663-3292-X
Václav Němeček, Vojenská letadla 3.,; Naše vojsko, Praha, rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
L+K 7/1977, Letadla 1939-45, str. 267, Yokosuka R2Y1 Keiun, Václav Němeček
koapp.narod.ru
www.combatsim.com
https://www.samoloty.ow.pl/str056.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-R2Y2-G-Keiun-Kai-t34100#124267Verze : 1
MOD
Yokosuka R2Y2-G Keiun-Kai
空技廠 R2Y2-G 「景雲改」



Historie:
Shiro Otsuki vojenský konstruktér v Yokosuckém arzenálu si uvědomil, že původní určení dálkového průzkumného letounu R2Y1 Keiun bude dosti zbytečné a zvláště, kdy tyto úkoly plnil Nakajima C6N1 Saiun / Myrt. Začal pracovat na projektu R2Y1-G, tedy na bombardéru pro pozemní základny. Práce nepřekročily stádium projektu. Koncem roku 1944 z Německa přicházely informace o proudových motorech a také japonské továrny již začaly s výrobou prvních kopií těchto motorů. Není tedy divu, že drak druhého prototypu Yokosuky R2Y1 byl přestavován dle projektu útočného bombardéru s proudovými motory. Pod každou polovinou křídla byla motorová gondola pro motory Mitsubishi Ne-330 označení by mělo být R2Y2-G, nakolik byl prototyp hotový se mi nepodařilo zjistit. Dalším vývojovým projektem měl být bombardér R2Y2-KAI, u kterého bylo počítáno se zástavbou proudových motorů do trupu, tyto práce byly v době kapitulace pouze na papíře.
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-R2Y2-G-Keiun-Kai-t34100#124268Verze : 1
MOD
Náčrtek pohled z boku
Jokosuka R2Y2-G Keiun-Kai  -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-R2Y2-G-Keiun-Kai-t34100#124273Verze : 0
MOD