Kawaniši E11K1 11-Ši

Kawanishi E11K1 11-Shi / 11试特殊侦察机(九七式运输机)
     
Název:
Name:
Kawaniši E11K1 11-Ši Kawanishi E11K1 11-Shi
Originální název:
Original Name:
11试特殊侦察机(九七式运输机)
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1937 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1937
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2170 kg 4784 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3300 kg 7275 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3850 kg 8488 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,180 m 53ft 1in
Délka:
Length:
11,790 m 38ft 8,17in
Výška:
Height:
4,390 m 14ft 4,83in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,00 m2 409.03 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
86,84 kg/m2 17.79 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hiro Type 91 Model 22 kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do W o vzletovém výkonu 456 kW (620 k), trvalý výkon 382 kW (520 k).
Vrtule tlačná čtyřlistá s pevným úhlem náběhu o průměru 3 600 mm.
Hiro Type 91 Model 22, twelve-cylinder liquid-cooled W-block (3 banks of 4 cylinders) engine, rated 611 hp for take-off and 513 hp for max continuous,
driving a four-blade fixed-pitch pusher propeller of 11ft 9,72in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
231 km/h v ? m 143.5 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v 1200 m 115 mph in 3937 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4200 m 13780 ft
Dolet:
Range:
1100 km 683.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1556 km 966.9 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm. One flexible 0.303 inch Type 92 machine-gun.
Uživatelské státy:
User States:
Japonsko (Císařské námořní letectvo) Japan ( Imperial Japanese Navy)
Poznámka:
Note:
Po neúspěchu prvního prototypu na soutěži o noční průzkumný letoun, byly druhý a třetí prototyp dokončeny jako transportní s označením E11K1-L.
After the failure of the first prototype to the competition for night reconnaissance, were second and third prototype completed as a transport designated E11K1-L.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, 1990, ISBN:10-1557505632
Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45 (Illustrated Warplane History 8), Green Arrow, Japan, 2000, ISBN:4-76633-292-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Famous Airplanes of the World No.47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplanes, Bunrindo Publishing Co. Ltd., July 1994, ISBN4-89319-044-X
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E11K1-11-Si-t33423#121270 Verze : 0
Kawanishi E11K1
试特殊侦察机 / - / Námořní hydroplán Type 96


Historie:
Letoun Kawanishi E11K1 byl postaven na základě specifikací 11-Shi, kterými požadovalo japonské námořní letectvo (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu) noční průzkumný plovákový letoun (Japonci nerozlišovali létající člun a plovákový letoun). Společnost 川西航空機株式会社 – Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha pro tento účel navrhla ladný celokovový jednoplošník s člunovým trupem, stabilitu na hladině pomáhaly udržet dva sklopné pomocné plováky.
V soutěži byl zdatným soupeřem konkurenčnímu dvouplošníku E11A1 společnosti 愛知航空機株式会社 - Aichi Kōkūki Kabushiki Kaisha.


První prototyp E11K1 11-Shi byl dokončen v roce 1936 a zalétán byl začátkem roku 1937. Celkem byly vyrobeny tři prototypy, vítězně vyšla konkurence, která postavila malou sérii svých letadel (17). Druhý a třetí prototyp byly továrnou upraven na transportní hydroplány, Kaigun Kōkū Hombu je přijalo do výzbroje jako námořní transportní hydroplán Type 96. Není zcela jisté, že bylo použito označní E11K1-L). První prototyp se údajně používal na lehkém křižníku Naka ke svému původnímu účelu, tedy k průzkumu a to až do roku 1942.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E11K1-11-Si-t33423#121272 Verze : 1
Fotografií tohoto typu je málo, tak alespoň jednu
Kawaniši E11K1 11-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E11K1-11-Si-t33423#121334 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Kawanishi E11K1
Kawaniši E11K1 11-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E11K1-11-Si-t33423#121333 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více