Tačikawa KKY

Tačikawa KKY / 立川 KKY 「小型軽患者輸送機改造型」
     
Název:
Name:
Tačikawa KKY-2 Tachikawa KKY-2
Originální název:
Original Name:
立川 KKY-2
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
立川飛行機株式会社 - Tachikawa Hikōki Kabushiki Kaisha at Tachikawa in Tokyo Prefecture
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.10.1938 KKY-1
DD.10.1938-DD.MM.1940 KKY-2
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
23 (většina KKY-2)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1933
Osádka:
Crew:
1 pilot
1 zdravotník
2 ranění
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
560 kg 1235 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
977 kg 2154 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m 32ft 9,69in
Délka:
Length:
7,900 m 25ft 11,01in
Výška:
Height:
2,380 m 7ft 9,7in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,00 m2 236.81 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
44,41 kg/m2 9.1 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Jimpu, vzduchem chlazený hvězdicový sedmivalec o výkonu koní 110 kW (150 k)
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu vrtulových listů.
Gasuden Jimpu 3, seven-cylinder radial, air-cooled engine, rated 148 hp for take-off,
driving a two-blade fixed-pitch metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
182 km/h v 0 m 113.1 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
156 km/h v 1000 m 96.9 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,0 min do 2000 m 14,0 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
620 km 385.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
- km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Japonsko (Císařské armádní letectvo) Japan (Imperial Japanese Army Air Service)
Poznámka:
Note:
Japonský název: Kogata Kei Kandža Jusoki Kaizogata = Malý lehký santní letoun Japenese name: Kogata Kei Kanja Yusoki Kaizogata
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, Annapolis, rok 1990, ISBN: 1557505632
http://www.samoloty.ow.pl/str037.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-KKY-t33145#119836 Verze : 0
Tachikawa KKY
小型軽患者輸送機改造型 - Kogata Kei Kanja Yusoki / Armádní lehký sanitní letoun


Historie:
MUDr. Joshinobu Teraji – vrchnímu zdravotnímu inspektoru císařské armády slavil zavedením tohoto letadla do výzbroje svůj další úspěch. Prvním bylo přijetí několika letadel Nakajima Ki-6 do zdravotní služby. Na základě jeho požadavků na nový letoun byly sestaveny specifikace, podle kterých továrna Ishikawajima, v roce 1936 změněno na Tachikawa, postavila malý letoun KKY. Stroj byl inspirován De Havillandovým Mothem, zpočátku byl provázen závadami, které byly odstraňovány od konce roku 1933 až do února 1935, kdy byly zkoušky zakončeny. První stroje KKY-1 měly řadové čtyřválcové motory Cirrus Hermes o výkonu 135 koní, ale tyto motory trpěly v teplejších oblastech přehříváním, proto byly vyměněny za hvězdicové sedmiválce Gasuden Jimpu a tak vznikla verze KKY-2, na kterou byly přestavěny i starší verze KKY 1.
Armádní letectvo získalo několik letadel tohoto typu prostřednictvím Aikoku-go, to byly dary od osob, firem nebo na základě veřejných sbírek.
URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-KKY-t33145#119850 Verze : 2
Fotografie japonského a kořistního letadla v SSSR
Tačikawa KKY -


Tačikawa KKY -


URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-KKY-t33145#127742 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více