Název: Name: | M561 Gama Goat | |
Originální název: Original Name: | Truck, Cargo, 1-1/4-ton, 6X6, M561 | |
Kategorie: Category: | valník | |
Výrobce: Producer: | CONDEC, Charlotte, NC | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1969-DD.MM.1973 ? | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 15274 (přibližne / aproximatelly) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR ? | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 6x6 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 3180 1) kg | |
Užitečné zatížení: Payload: | 1315 kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 4495 3) kg | |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 2812 kg | |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | ? kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5786 5) mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2167 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2388 7) mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 401 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 2050 mm - 2154 mm | |
Rozchod: Track: | ? mm - ? | |
Brzdová soustava: Braking System: | ? | |
Elektrický systém: Electrical System: | 24 V | |
Pneumatiky: Tyres: | 11.00x18 (bezdušové / tubeless) | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Detroit Diesel 3-53 - dvoudobý řadový vodou chlazený 3 válec | |
Převodovka: Gearbox: | ? - manuální, 4 rychlostní (+ zpátečka) | |
Spojka: Clutch: | ? | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 88.5 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 675.9 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | 60,5 ° / 45 ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0.46 m | |
Brodivost: Fording Depth: | - 9) m | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) bez navijáku s navijákem: 3.393 kg 3) bez navijáku s navijákem: 4.708 kg 5) bez navijáku (po demontáži ženijního vybavení: 5748 mm) s navijákem: 5908 mm (po demontáži ženijního vybavení: 5.870 mm) 7) pro běžný provoz snížená: 1.715 mm 9) vozidlo plave, 4-5 km/h | |
Zdroje: Sources: | TM 55-2320-242-15-1 http://en.wikipedia.org/wiki/Gama_Goat |
URL : https://www.valka.cz/M561-Gamma-Goat-t33090#532315Verze : 0
FiBe
MOD
Gamma Goat je šestikolové kloubové vozidlo stavěné pro US Army s nosností 1,25 tuny. Bylo vyráběno ve dvou verzích: M-561 Cargo truck (valník) a M-792 Ambulance. Vozidlo je složeno ze dvou částí, tažné kde je kabina a motor a návěsu. První sekce je dvouosá návěs má jen jednu osu, kabina vozidla je dvoumístná (řidič a spolujezdec) v konstrukci vozidla je v široké míře užito hliníkových slitin. Vozidlo bylo projektováno pro využití u výsadkových jednotek a mělo být přepravováno středními typy nákladních letadel. Díky svému neobvyklému řízení náprav je jízda s ním pro neškoleného řidiče dost obtížná. Vozidlo je díky motoru poněkud hlučnější než běžné nákladní vozy stejné třídy, ale jeho terénní vlastnosti jsou velmi dobré. Vozidlo je rovněž plovoucí.
TTD
Celková váha: 3,3 tuny
Nosnost: 1,25 tuny
Rozměry:
Palivo: dvě nádrže o celkovém objemu 150 litrů (lze použít buď naftu nebo letecký petrolej)
Motor: Detroit Diesel 3-53, tříválec chlazený kapalinou, vznětový řadový dvoutakt s dmychadlem
Výkon: 103 ks
Převodovka: Manuální 4 rychlosti vpřed + zpátečka (synchronizace na všech stupních kromě prvního)
Přídavná převodovka: 2 stupně pro vyšší rychlost (silnice) a terén
Pohon: dvě nebo všechny tři nápravy
Pneumatiky: bezdušové 11x18,6 (tlak 22 psi silnice, 18 psi terén)
Elektrický rozvod 24 V (uzemněn záporný pól)
Alternátor: 24 volt 60 ampér
Řízení: na dvě osy přední a zadní (nápravy se natáčí proti sobě aby se snížil průměr zatáčení.
Brzdy: Hydraulické (parkovací brzda mechanická)
Maximální rychlost: 55 mil/h (88 km/h)
Vozidlo je vybaveno navijákem
Vyráběn byl v Charlotte v Severní Karolině u Consolidated Diesel Electric Company (CONDEC). Jeho název je odvozen od jména jeho vynálezce Rogera Gamounta (Gama), a jeho vlastností v horském terénu (goat - tedy koza) Parametry vozidla v terénu jsou velmi dobré, problémy byly naopak s hlučným motorem, s nutností cvičit řidiče díky neobvyklé koncepci a ovládání řízených náprav. Jeho nástupcem se stal projekt M998 HMMWV tedy dnešní Hummer který ovšem na rozdíl od Gama Goat není plovoucí. Diesel byl sice hlučný ale také vysoce spolehlivý, měl ovšem poměrně krátkou životnost a to spolu s nižší rychlostí bylo důvodem k jeho vyřazení ze služby armády.
TTD
Celková váha: 3,3 tuny
Nosnost: 1,25 tuny
Rozměry:
Palivo: dvě nádrže o celkovém objemu 150 litrů (lze použít buď naftu nebo letecký petrolej)
Motor: Detroit Diesel 3-53, tříválec chlazený kapalinou, vznětový řadový dvoutakt s dmychadlem
Výkon: 103 ks
Převodovka: Manuální 4 rychlosti vpřed + zpátečka (synchronizace na všech stupních kromě prvního)
Přídavná převodovka: 2 stupně pro vyšší rychlost (silnice) a terén
Pohon: dvě nebo všechny tři nápravy
Pneumatiky: bezdušové 11x18,6 (tlak 22 psi silnice, 18 psi terén)
Elektrický rozvod 24 V (uzemněn záporný pól)
Alternátor: 24 volt 60 ampér
Řízení: na dvě osy přední a zadní (nápravy se natáčí proti sobě aby se snížil průměr zatáčení.
Brzdy: Hydraulické (parkovací brzda mechanická)
Maximální rychlost: 55 mil/h (88 km/h)
Vozidlo je vybaveno navijákem
Vyráběn byl v Charlotte v Severní Karolině u Consolidated Diesel Electric Company (CONDEC). Jeho název je odvozen od jména jeho vynálezce Rogera Gamounta (Gama), a jeho vlastností v horském terénu (goat - tedy koza) Parametry vozidla v terénu jsou velmi dobré, problémy byly naopak s hlučným motorem, s nutností cvičit řidiče díky neobvyklé koncepci a ovládání řízených náprav. Jeho nástupcem se stal projekt M998 HMMWV tedy dnešní Hummer který ovšem na rozdíl od Gama Goat není plovoucí. Diesel byl sice hlučný ale také vysoce spolehlivý, měl ovšem poměrně krátkou životnost a to spolu s nižší rychlostí bylo důvodem k jeho vyřazení ze služby armády.
URL : https://www.valka.cz/M561-Gamma-Goat-t33090#120486Verze : 0
M561 - náčrtek převzat ze severoamerických Technic Manuals.
Zdroj: TM 55-2320-242-15-1.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: TM 55-2320-242-15-1.
URL : https://www.valka.cz/M561-Gamma-Goat-t33090#166130Verze : 0
Jiří Tintěra
MOD
Ještě fotky dvě z letošního setkání v Beltringu a jedna je z Lešan.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/M561-Gamma-Goat-t33090#120487Verze : 0
Takže ještě jednou ty slíbené z Beltringu

Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/M561-Gamma-Goat-t33090#120488Verze : 0
M561 Gamma Goat (170486), Tankový den, Vojenské technické muzeum, Lešany, 1.9.2012.
Období | - |
Typ stroje | M561 Gamma Goat |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | M561 Gamma Goat |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | M561 Gamma Goat |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/M561-Gamma-Goat-t33090#455707Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
vlastni foto, Museum Of Kansas National Guard
URL : https://www.valka.cz/M561-Gamma-Goat-t33090#663744Verze : 0
Admin
MOD
Některá vozidla M561 byla upravena pro zlepšení vlastností na vodě.
URL : https://www.valka.cz/M561-Gamma-Goat-t33090#166070Verze : 0
ICE
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.