Nakadžima B6N3 13 Tenzan [Jill]

Nakajima B6N3 Model 13 Tenzan / 中島 B6N3「天山」・天山一三型
     
Název:
Name:
Nakadžima B6N3 13 Tenzan Nakajima B6N3 13 Tenzan
Originální název:
Original Name:
中島 舰上攻击机天山一三型(B6N3)
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1945-DD.08.1945 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Koizumi /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1945-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
14.06.1943
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3252 kg 7169 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5200 kg 11464 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5650 kg 12456 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,894 m 48ft 10,37in
Délka:
Length:
10,865 m 35ft 7,75in
Výška:
Height:
3,820 m 12ft 6,38in
Plocha křídla:
Wing Area:
37,202 m2 400.44 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
139,78 kg/m2 28.63 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK4T-C Kasei 25c (Ha-32-25c) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 342 kW (1825 k), 1 236 kW (1680 k) v h= 2 100 m a 1 037 kW (1410 k) v h= 4 800 m.
Vrtule čtyřlistá kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm.
Mitsubishi MK4T-C Kasei 25c (Ha-32-25c) fourteen-cylinder air-cooled two row radial engine, rated at 1,800 hp for take-off, 1,657 hp at 6,890 ft and 1,391 hp at 15,750 ft,
driving a four-blade constant-speed metal propeller of the diameter 11ft 1,86in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 605 l paliva
85 l směs vody a methanolu
70 l oleje
353 UK gallons
85.7 UK gallons blend of water and methanol
15.4 UK gallons of oil
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
492 km/h v 4800 m 305.7 mph in 15748 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
333 km/h v 4000 m 206.9 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,28 m/s 1629.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,2 min do 5000 m 10,2 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9800 m 32152 ft
Dolet:
Range:
1760 km 1093.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3050 km 1895.2 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet typ 2 ráže 13,0 mm ve střelišti na konci kabiny a
1x pohyblivý kulomet Type 97 ráže 7,7 mm ve výklopném střelišti v podlaze zadní kabiny.
Pumový náklad: pumy, hlubinné nálože do hmotnosti 800 kg nebo torpédo typu 91 o hmotnosti 845 kg.
One flexible rear-firing 0.512 inch Type 2 machine-gun in dorsal position and
one flexible rear-firing 0.303 inch Type 97 machine-gun in a ventral position.
Bomb-load: 1,764 lb of bombs or one torpedo Type 91 of the weight 1,870 lb.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
中島天山一三型 - Nakadžima Tenzan Iči-san-gata - Nakadžima Tenzan model 13
天山 - Tenzan - Božská hora
Spojenecké kódové jméno: Jill


- Oba prototypy vznikly přestavbou ze dvou B6N2a 12A (v. č. 751 a 752), japonské námořnictvo tehdy ztratilo naprostou většinu svých letadlových lodí a tak byl Tenzan upraven pro operace z pozemních základen. Bylo odstraněno sklápění křídel, přistávací zařízení a byla namontována větší podvozková kola. Stávající pohonná jednotka byla zaměněna za výškovou verzi MK4T-C.
中島天山一三型 - Nakajima Tenzan Ichi-san-gata - Nakajima Tenzan Model 13
天山 - Tenzan - "Heavenly Mountain".
Allied Code Name: "Jill"


The B6N3 was an unofficial designation given to two prototypes for a land based version of the B6N, designed in response to the loss of most Japanese aircraft carriers. They were produced by modifying the 751st and 752nd production aircraft. They were given a 1,825hp Mitsubishi MK4T-C Kasei 25c engine, had the arrestor hook removed and a retractable tail wheel installed. The engine cowling and cockpit canopy were also modified. The B6N3 never entered production.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon, Japanese Carrier Air groups 1941-45, London, Osprey Publishing Ltd., 1979, ISBN 0-85045-295-3.
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
René J. Francillon Ph.D., Imperial Japanese Navy Bombers of World War Two, Windsor, Berkshire, UK, Hylton Lacy Publishers Ltd., 1969, ISBN 0-85064-022-9.
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Volume 5, Nakajima Aircrafts. Shuppan-Kyodo Publishers, Tokyo, Japan, rok 1983
Leszek A. Wieliczko and Peter Argyropoulos, Nakajima B6N "Tenzan", Famous Airplanes 3 (Bi-lingual Polish/English), Lublin, Poland, Kagero, 2003. ISBN 83-89088-36-3.
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=350
http://www.combinedfleet.com/ijna/b6n.htm
www.century-of-flight.net
www.ww2aircraft.net
http://www.aviastar.org/air/japan/nakajima_b6n.php
http://www.airwar.ru/enc/bww2/b6n.html
koapp.narod.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-B6N3-13-Tenzan-Jill-t32787#118548 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Nakadžima B6N3 13 Tenzan [Jill] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-B6N3-13-Tenzan-Jill-t32787#118570 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více