Main Menu
User Menu

Borovkov-Florov I-207

Боровков-Флоров И-207

     
Název:
Name:
Borovkov-Florov I-207
Originální název:
Original Name:
Боровков-Флоров И-207
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.06.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.06.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1-2?
První vzlet:
Maiden Flight:
29.06.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1598 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1950 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
7.000 m
Délka:
Length:
6.350 m
Výška:
Height:
2.850 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18.00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
108.333 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-62 (licenční výroba Wright R-1820 Cyclone) vzduchem hvězdicový chlazený přeplňovaný devítiválec s reduktorem o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) při 2 200 ot./min a trvalý výkon 625,2 kW (850 k) při 2 100 ot/min v h= 4 200 m.
Vrtule dvoulistá typu VIŠ-26 o průměru 2 800 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
436 km/h v 4750 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13.44 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6.2 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9150 m
Dolet:
Range:
700 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7.62 mm uložených v trupu s zásobou 550 nábojů pro každý.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Po havárii prototypu No.7211, která se stala v květnu 1938 byli konstruktéři vyzváni k přípravě sériové výroby.
První dva prototypy byly vybaveny pevným podvozkem, stejným jako měl No. 7211. Oba prototypy měli ještě otevřené kabiny, a byly vybaveny jinými motory, u motoru M-62 se byly provedeny velké změny na kapotáži motoru, nasávací otvor vzduchu byl na horní straně krytu, na kapotě byly boule pro vahadla ventilů. Do těchto prototypů byly nainstalovány kulomety ŠKAS.
Oba UPRAVENÉ prototypy byly dokončeny na konci jara 1939. Zkoušky prováděli zkušební piloti P. M. Stefanovskij, L. M. Maksimov a N. I. Nikolaev. Brzy bylo zřejmé, že letadlo s pevným kapotovaným podvozkem je již zastaralé a svými výkony je někde mezi I-153 a I-16. Malé rozměry letounu navíc omezovaly rozměr použité vrtule. Další testy se zaměřily již na prototypy s motorem M-63.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft from 1875 - 1995, Londra, Osprey Aerospace, 1995, ISBN 1-85532-405-9.
https://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-207-7.html
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i207.html
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20488.htm

Borovkov-Florov I-207 -


Borovkov-Florov I-207 -


Borovkov-Florov I-207 -


URL : https://www.valka.cz/Borovkov-Florov-I-207-t32742#562738Verze : 1
MOD
Konstrukce vznikla v r. 1937. Byla pojata moderně, trup z ocelových trubek s duralovým potahem, ocasní část dřevěná skořepina. Velmi malá křídla byla samonosná, horní křídlo bylo připevněno k trupu pouze 4 vzpěrami, bez jakýchkoli dalšíh výztuh. Pilotní kabina v kořeni kýlovky nabízela překvapivě dobrý výhled. Motor M-82 poháněl třílistou vrtuli. Výzbroj prototyp nenesl, počítalo se se 4 kulomety ŠKAS ráže 7,62 mm se zásobou 2200 nábojů ( 550 ks na zbraň).


První let 23. května 1937 provedl pilot E. Ju. Preman. již jeden z prvních pokusů skončil katastrofou. Letoun se při letu na okruhu zřítil a pilot zahynul. Přesto se ve vývoji pokračovalo a od léta 1938 se připravovala sériová produkce. První 2 prototypy I-207 měly pevný podvozek, shodný s Typem 7211. Stroje byly hotova na jaře 1939. Létali s nimi P. M. Stefanovskij, L. M. Maximov a N. I. Nikolajev. Při zkouškách vyvstala nutnost nahradit pevný podvozek zatahovacím, potíže dělala i velká třílistá vrtule. Ta byla nakonec nahrazena menší dvoulistou o průměru 2,8 m, jejíž užití si vyžádalo reduktor otáček.

Vývoj byl ukončen r. 1940. Stroj vycházel dobrý, ale svou dvojplošnou koncepcí byl již zastaralý. Do sériové výroby nešel Byl využit pro zkoušky pomocných náporových motorů konstrukce I. A. Merkulova. Nesl je pod spodními křídly na místě závěsů přídavných palivových nádrží. S těmito motory absolvoval více než 20 letů.


Definitivní verze stroje byla dokončena na jaře 1941. ("Produkt 9") stroj měl novou třílistou vrtuli VIŠ o průměru 3 m a krytý pilotní prostor. Zkoušky ukončilo vypuknutí války.


I-207 byl jedním z nejmenších dvouplošných stíhaček, jaké byly postaveny. Přesto měl moderní a silný motor. Vznikly 2 ks prototypů s označením 7211 a čtyři předsériové I-207. Prototypy měly ještě pevný podvozek, předsériové stroje dostaly podvozek zatahovací. Později vznikly ještě 3 ks s motorem M-63, a jeden s pomocnými náporovými motory. I-207 musely brzy ustoupit modernějším konstrukcím, ale údajně ještě zažily počátek bojů s Finskem.


https://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/i-207-7.html
https://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/7211.html
https://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/i-207-9.html
www.csd.uwo.ca
Borovkov-Florov I-207 -


Borovkov-Florov I-207 - I-207/2

I-207/2
Borovkov-Florov I-207 - I-207/3

I-207/3
URL : https://www.valka.cz/Borovkov-Florov-I-207-t32742#157215Verze : 1