Název: Name: | Iljušin Il-1 | |
Originální název: Original Name: | Ильюшин Ил-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.05.1944 Moskevský letecký závod č. 240, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.05.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.05.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4285 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5320 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,400 m | |
Délka: Length: | 11,120 m | |
Výška: Height: | 4,080 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 30,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 177,333 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-42 kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 1 471 kW. Vrtule trojlistá stavitelná | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 580 km/h v 3260 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 465 km/h v 4000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,42 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 1,6 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8600 m | |
Dolet: Range: | 1000 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2 x pevný kanón VJA-23 ráže 23 mm se 150 náboji na zbraň v křídlech 10x AG-2 (granát na padáčku) pro obranu zadní polosféry | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Iljušin využil projektu Il-1 u stavby bitevního Il-10 | |
Zdroje: Sources: | Václav Němeček, Vojenská letadla 1 - 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor) Vaclav Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68 www.topsid.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/il1.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-1-t32539#117525Verze : 0
Vláďa
MOD
Iljušin Il-1
Historie:
Úspěšné útoky Iljušinů Il-2 na dopravní JU-52, nebo bombardovací JU-87 přivedly Státní výbor obrany na myšlenku, postavit stíhací letoun, který by byl určen pro boj s bombardovacími silami protivníka, ale zároveň by byla zachována možnost použit tento letoun jako plnohodnotný bitevní stroj.
Vyzvána byla samozřejmě i OKB S. V. Iljušina. Nejprve byla navržena úprava stávajícího bitevníku Il-2, tak vzniká stíhací prototyp Il-2I. Později je zkonstruována nová stíhačka s novým dvanáctiválcovým motorem A. A. Mikulina typu AM-42 AM-42 o výkonu 2 000 koní. Vznikl aerodynamicky jemný stroj, jehož drak byl doladěn v aerodynamickém tunelu CAGI. Těžký stíhač Il-1 byl schopen všech bojových obratů, ač měl na sovětské poměry velkou hmotnost. Zkušební pilot V. K. Kokkinaki si pochvaloval létání s tímto letadlem, které se podle jeho názoru mohlo postavit i stíhacím letounům FW-190A a Me-109G. Bylo však rozhodnuto, že stroj nebude zaveden do výroby, aby se nezvyšoval počet typů. Iljušin využil projektu Il-1 u stavby bitevního Il-10.
Použité prameny:
http://airwiki.org/enc/fww2/il1.html
archiv autora
Historie:
Úspěšné útoky Iljušinů Il-2 na dopravní JU-52, nebo bombardovací JU-87 přivedly Státní výbor obrany na myšlenku, postavit stíhací letoun, který by byl určen pro boj s bombardovacími silami protivníka, ale zároveň by byla zachována možnost použit tento letoun jako plnohodnotný bitevní stroj.
Vyzvána byla samozřejmě i OKB S. V. Iljušina. Nejprve byla navržena úprava stávajícího bitevníku Il-2, tak vzniká stíhací prototyp Il-2I. Později je zkonstruována nová stíhačka s novým dvanáctiválcovým motorem A. A. Mikulina typu AM-42 AM-42 o výkonu 2 000 koní. Vznikl aerodynamicky jemný stroj, jehož drak byl doladěn v aerodynamickém tunelu CAGI. Těžký stíhač Il-1 byl schopen všech bojových obratů, ač měl na sovětské poměry velkou hmotnost. Zkušební pilot V. K. Kokkinaki si pochvaloval létání s tímto letadlem, které se podle jeho názoru mohlo postavit i stíhacím letounům FW-190A a Me-109G. Bylo však rozhodnuto, že stroj nebude zaveden do výroby, aby se nezvyšoval počet typů. Iljušin využil projektu Il-1 u stavby bitevního Il-10.
Použité prameny:
http://airwiki.org/enc/fww2/il1.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-1-t32539#117526Verze : 1
Vláďa
MOD
Fotografie stíhače Il-1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-1-t32539#117531Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek Il-1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-1-t32539#117528Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.