BB - S.M.S. Hannover (1905)

S.M.S. Hannover
S.M.S. Hannover
     
Název:
Name:
S.M.S. HannoverS.M.S. Hannover
Originální název:
Original Name:
S.M.S. Hannover
Kategorie:
Category:
bitevní loďBattleship
Třída:
Class:
Deutschland
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Kaiserliche Werft Wilhelmshaven, Wilhelmshaven /
Založení kýlu:
Laid Down:
07.11.1904
Spuštění na vodu:
Launched:
29.09.1905
Uvedení do služby:
Commissioned:
01.10.1907
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
25.09.1931 1)
Velitel:
Commander:
01.10.1907-DD.09.1908 Kinderling, Hugo (Kapitän zur See)
DD.09.1908-DD.10.1909 Gädecke, Friedrich (Kapitän zur See)
DD.10.1909-DD.MM.RRRR Marcks, Arnold (Fregattenkapitän)
DD.MM.RRRR-02.03.1911 Marcks, Arnold (Kapitän zur See)
04.03.1911-11.04.1913 Alberts, Hermann (Kapitän zur See)
12.04.1913-DD.07.1917 Heine, Wilhelm (Kapitän zur See)
DD.07.1917-DD.09.1917 Albrecht, Fritz (Korvettenkapitän)
DD.09.1917-DD.11.1917 Windmüller, Karl (Fregattenkapitän)
DD.11.1917-DD.MM.RRRR Leonhardi, Max (Fregattenkapitän)
DD.MM.RRRR-DD.07.1918 Leonhardi, Max (Kapitän zur See)
DD.07.1918-DD.07.1918 Velten, Carl (Fregattenkapitän)
DD.07.1918-DD.12.1918 Windmüller, Karl (Kapitän zur See)
10.02.1921-DD.09.1922 Schulz, Edmund (Kapitän zur See)
DD.09.1922-30.09.1923 Oldekop, Iwan (Kapitän zur See)
01.10.1923-31.03.1925 Freyberg-Eisenberg-Allmendingen, Albrecht von (Kapitän zur See)
01.04.1925-23.09.1925 Brutzer, Friedrich (Kapitän zur See)
24.09.1925-01.03.1927 Tillessen, Werner (Kapitän zur See)
25.02.1930-29.09.1930 Maßmann, Siegfried (Kapitän zur See)
30.09.1930-25.09.1931 Gebhardt, Heinrich (Fregattenkapitän)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
35 důstojníků, 708 poddůstojníků a námořníků

35 Officers and 708 Enlisted
Technické údaje:
Technical Data:
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
13191 t12983 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
14218 t13993 long tons
Délka:
Length:
127,60 m418 ft 8 in
Šířka:
Beam:
22,20 m72 ft 10 in
Ponor:
Draught:
8,25 m27 ft 1 in
Pancéřování:
Armour:
boky: 100–225 mm (+ 80 mm týkového dřeva)
citadela: 170 mm
paluba: 40–97 mm
velitelské věž: 30–300 mm
hlavní dělové věže: 50–280 mm
kasematy: 160 mm
štíty děl: 70 mm
Belt: 4.0–8.9 in (and 3.1 in of Teak Wood)
Citadel: 6.7 in
Deck: 1.6-3.8 in
Command Station: 1.2-11.8 in
Main Gun Turret: 2.0-11.0 in
Casemate: 6.3 in
Gun Shield: 2.8 in
Pohon:
Propulsion:
Typ:
Type:
12x kotel Scotch
3x třístupňový parní stroj
12x Scotch Boiler
3x Triple-expansion Steam Engine
Výkon:
Power:
12496 kW při ? ot/min16757.4 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
3
Zásoba paliva:
Fuel Load:
1800 t1772 long tons
Výkony:
Performance:
Rychlost:
Speed:
35.7 km/h19.3 kt
Dosah:
Range:
10186 km při rychlosti ? km/h5500 nm at speed ? kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
Výzbroj:
Armament:
4x kanon 28-cm-SK L/40 ve věži Drh.L. C/01 (2x II)
14x kanon 17-cm-SK L/40 na lafetě MPL C/02-04 (14x I)
20x kanon 8,8-cm-SK L/45 na lafetě MPL C/01-06 (20x I)
6x 45 cm torpédomet
4x 28-cm-SK L/40 Gun, cal. 11-in, in Drh.L. C/01 Turret (2x II)
14x 17-cm-SK L/40 Gun, cal. 6.7-in, in MPL C/02-04 Mount (14x I)
20x 8,8-cm-SK L/45 Gun, cal. 3.5-in, in MPL C/01-06 Mount (20x I)
6x Torpedo-tube, cal. 17.7-in
Vybavení:
Equipment:
??
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
--
Poznámka:
Note:
původ jména: Hannoversko

1) DD.12.1918: vyřazena ze služby
10.02.1921: znovu zařazena do služby
01.03.1927: vyřazena ze služby
25.02.1930: znovu zařazena do služby
Name Origin: Province of Hanover

1) DD.12.1918: Decommissioned
10.02.1921: Recommissioned
01.03.1927: Decommissioned
25.02.1930: Recommissioned
Zdroje:
Sources:
deutsche-schutzgebiete.de
www.worldwar1.co.uk
https://de.wikipedia.org/wiki/SMS_Hannover
https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Hannover
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Hannover-1905-t32516#685070 Verze : 1
S.M.S. Hannover

Boli to posledné nemecké predreadnoughty. Ich konštrukcia vychádzala z predchádzajúcej triedy Braunschweig, boli však o niečo lepšie pancierované, za čo zaplatili o niečo zhoršenými plavebnými vlastnosťami. Po vypuknutí WWI boli tieto lode používané iba ako druhoradé bit. lode, všetky sa však zúčastnili bitky pri Skagerraku. Pretože to boli zastarané lode mohlo si ich Nemecko po skončení vojny ponechať.
Po zaradení do služby nasledovali skúšobné plavby a v novembri 1907 cvičenie s flotilou v Severnom mori. 13.02.1908 bola zaradená do 2. eskadry bitevných lodí, v septembri 1908 preradená do 1. eskadry bit. lodí a 03.10.1911 znova preradená do 2. eskadry, kde sa stala vlajkovou loďou eskadry - 27.04.1912. Až do roku 1914 vykonávala bežnú službu vo flotile (cvičenia a manévre) prerušovanú letnými cestami: 1908 Azorské ostrovy, 1909 Španielsko a 1910-1911-1913 Nórsko. V novembri 1914 bola opravovaná. Počas vojny slúžila predovšetkým v oblasti Severného mora, väčšinou ako súčasť ochranných síl pre mínolovky. Na prelome júna a júla 1915 bola v Kieli opravovaná a pri tej príležitosti bol na ňu nainštalovaný prídavný kotol na spaľovanie mazutu. Zúčastnila sa bitky pri Skagerraku, kde vypálila osem 28cm a a dvacetdva 17cm striel a zostala nepoškodená. V novembri 1916 bola v Kieli znova opravovaná a potom slúžila ako cieľová loď na Balte. V marci 1917 boli z nej odstránené niektoré delá a v júni až júli bola prebudovaná na hliadkovú loď. Až do roku 1918 potom slúžila ako hliadková loď v Sundskom súostroví. 17.12.1918 bola vyradená zo služby. V rokoch 1920 a 1921 bola modernizovaná a 10.02.1921 zaradená do služby ako vlajková loď námorných síl v Baltskom mori. 23.05.1922 sa počas nočného cvičenia zrazila s torpédovkou S18. Pri náraze zomrelo 10 námorníkov. Až do roku 1927 vykonávala bežnú službu prerušovanú cestami (Gotland 1921, Švédsko 1922 a 1923, Atlantik 1924, Stredomorie 1926, Helsingfors, Skagen a Atlantik 1926. 01.03.1927 bola vyradená zo služby. 25.02.1930 bola po modernizácii znova zaradená do služby a navštívila Španielsko a Taliansko. 20.05.1931 sa zúčastnila slávnostnej prehliadky pred prezidentom Paulem von Hindenburgom. V júni 1931 navštívila Nórsko a na jeseň sa zúčastnila cvičení flotily. 25.09.1931 ju znova vyradili zo služby. Neskôr bola plánovaná jej prestavba na diaľkovo ovládaný terč ale plány sa neuskutočnili. Namiesto toho boli na nej vykonávané testy pôsobenia mín na trup lode. Vrak bol zošrotovaný do roku 1946 v Bremerhavene.


Zdroj: archiv autora ...

BB - S.M.S. Hannover (1905) - Foto z kaiserliche-marine.de

Foto z kaiserliche-marine.de
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Hannover-1905-t32516#117430 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více