Main Menu
User Menu

BB - S.M.S. Deutschland (1904)

     
Název:
Name:
S.M.S. Deutschland
Originální název:
Original Name:
S.M.S. Deutschland
Kategorie:
Category:
bitevní loď
Třída:
Class:
Deutschland
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Friedrich Krupp AG Germaniawerft, Kiel /
Založení kýlu:
Laid Down:
20.06.1903
Spuštění na vodu:
Launched:
19.11.1904
Uvedení do služby:
Commissioned:
03.08.1906
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
10.09.1917
Velitel:
Commander:
03.08.1906-DD.09.1906 Becker, Wilhelm ( )
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
35 důstojníků, 708 poddůstojníků a námořníků


35 Officers, 708 NCOs and Sailors
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
13191 t
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
14218 t
Délka:
Length:
127,60 m
Šířka:
Beam:
22,20 m
Ponor:
Draught:
8,25 m
Pancéřování:
Armour:
boky: 100–225 mm (+ 80 mm týkového dřeva)
citadela: 170 mm
paluba: 40–97 mm
velitelské věž: 30–300 mm
hlavní dělové věže: 50–280 mm
kasematy: 160 mm
štíty děl: 70 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
12x kotel Scotch
3x třístupňový parní stroj
Výkon:
Power:
12496 kW při ? ot/min
Šrouby:
Propellers:
3
Zásoba paliva:
Fuel Load:
1800 t
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
35.7 km/h
Dosah:
Range:
10186 km při rychlosti ? km/h
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
4x kanon 28-cm-SK L/40 ve věži Drh.L. C/01 (2x II)
14x kanon 17-cm-SK L/40 na lafetě MPL C/02-04 (14x I)
20x kanon 8,8-cm-SK L/45 na lafetě MPL C/01-06 (20x I)
6x 45 cm torpédomet
Vybavení:
Equipment:
?
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
-
Poznámka:
Note:
původ jména: Německo


německé označení: Linienschiff
Zdroje:
Sources:
deutsche-schutzgebiete.de
www.worldwar1.co.uk
de.wikipedia.org
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Deutschland-1904-t32515#685037Verze : 0
MOD
S.M.S. Deutschland

Boli to posledné nemecké predreadnoughty. Ich konštrukcia vychádzala z predchádzajúcej triedy Braunschweig, boli však o niečo lepšie pancierované, za čo zaplatili o niečo zhoršenými plavebnými vlastnosťami. Po vypuknutí WWI boli tieto lode používané iba ako druhoradé bit. lode, všetky sa však zúčastnili bitky pri Skagerraku. Pretože to boli zastarané lode mohlo si ich Nemecko po skončení vojny ponechať.
Po zaradení do služby boli s loďou až do septembra vykonávané skúšobné a cvičné plavby a po ich skončení bola 26.09.1906 zaradená do 2. eskadry bitevných lodí ako vlajková loď Hochseeflotte. V rokoch 1906 a 1907 sa zúčastňovala manévrov flotily a v novembri 1907 bola opravovaná. Až do roku 1913 vykonávala bežnú službu - cvičenia, manévre, prerušenú dvoma cestami do Nórska v lete 1910 a 1911. 31.01.1913 prestala slúžiť ako vlajková loď flotily. V októbri a novembri 1914 bola opravovaná a až do leta 1916 vykonávala hliadkové plavby v Severnom a Baltskom mori a slúžila pri obrane pobrežia. 31.5 - 01.06.1916 sa zúčastnila bitky pri Skagerraku. Potom znova hliadkovala na mori a podieľala sa na obrane pobrežia až do 10.08.1917, kedy bola vyradená z aktívnej služby a slúžila ako ubytovacia loď. 25.01.1922 bola vyškrtnutá zo stavu flotily a zošrotovaná vo Wilhelmshavene.


Zdroj: archiv autora ...

BB - S.M.S. Deutschland (1904) - Foto z kaiserliche-marine.de

Foto z kaiserliche-marine.de
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Deutschland-1904-t32515#117427Verze : 1