Main Menu
User Menu

Polikarpov I-180-1

Поликарпов И-180-1

     
Název:
Name:
Polikarpov I-180-1
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-180-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.12.1938 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-15.12.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (1st prototype)
První vzlet:
Maiden Flight:
15.12.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1710 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2021 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2331 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,000 m
Délka:
Length:
6,487 m
Výška:
Height:
2,450 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,68 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
137,670 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-88 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) a nominální výkon 809 kW (1 100 k) v h= 4 800 m.
Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
270 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
557 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,3 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10250 m
Dolet:
Range:
800 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořenech křídel.
Pumový náklad: 40 kg pum, s přetížením až 200 kg.
Žádná výzbroj nebyla v době havárie ještě nainstalována.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Všechny výkony jsou pouze vypočtené. Nebylo je možno ověřit za letu, protože letoun byl při prvním letu zničen havárií. Při tomto letu zahynul slavný pilot V. P. Čkalov. To mělo velice tragické následky jak pro N. N. Polikarpova, tak i pro jeho spolupracovníky, kteří byli uvězněni. Nehoda byla způsobena vysazením podchlazeného motoru (teplota vzduchu byla - 24°C), navíc jednalo se o neodladěný prototyp motoru M-88, který byl sestaven z dílů motoru M-87. Na kapotáži bylo nutno provést několik změn a díky těmto nedokončeným změnám nebyly nainstalovány žaluzie, ragulující průtok chladícího vzduch k motoru. Při přiblížení k letišti podchlazený motor vysadil a letoun naboural do nějakého skladu.
Zdroje:
Sources:
Michaił Masłov. I-180/I-185. Moskva, Těchnika Moloděži, Vostočnyj gorizont, 2003
Ukrainian aviation Magazie: Аэрохобби 1'94, Роковой И-180, Юрий А. Гугля - Киев и Владимир П. - ИвановСанкт-Петербург.
L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180
www.wunderwaffe.narod.ru
www.base13.glasnet.ru
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i180.html
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-1-t32357#116672Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek prvního prototypu
Polikarpov I-180-1 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-1-t32357#116712Verze : 0
MOD