BB - S.M.S. Kaiser Karl der Große (1899)

S.M.S. Kaiser Karl der Grosse
S.M.S. Kaiser Karl der Große
     
Název:
Name:
S.M.S. Kaiser Karl der Große S.M.S. Kaiser Karl der Grosse
Originální název:
Original Name:
S.M.S. Kaiser Karl der Große
Kategorie:
Category:
bitevní loď Battleship
Třída:
Class:
Kaiser Friedrich III.
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Schiffswerft und Maschinenfabrik Blohm & Voss, Hamburk /
Založení kýlu:
Laid Down:
17.09.1898
Spuštění na vodu:
Launched:
18.10.1899
Uvedení do služby:
Commissioned:
04.02.1902
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
19.11.1915 1)
Velitel:
Commander:
04.02.1902-DD.09.1902 Heeringen, August von (Kapitän zur See)
DD.09.1902-DD.09.1903 Poschmann, Adolf (Kapitän zur See)
DD.09.1903-DD.12.1903 Ehrlich, Alfred (Kapitän zur See)
DD.12.1903-DD.09.1904 Franz, Carl (Kapitän zur See)
DD.10.1904-DD.09.1905 Gühler, Erich (Kapitän zur See)
DD.09.1905-DD.09.1907 Damerau-Dambrowski, Hans Paul Ernst von der (Kapitän zur See)
DD.10.1907-DD.09.1908 Gädeke, Friedrich (Kapitän zur See)
DD.09.1908-DD.09.1909 Wilbrandt, Karl (Kapitän zur See)
DD.08.1914-DD.03.1915 Behncke, Friedrich (Kapitän zur See)
DD.03.1915-DD.09.1915 Knipping, Friedrich (Korvettenkapitän)
DD.09.1915-DD.MM.RRRR Leonhardi, Max (Korvettenkapitän)
DD.MM.RRRR-19.11.1915 Leonhardi, Max (Fregattenkapitän)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
622–687
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
11097 t 10922 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
11785 t 11599 long tons
Délka:
Length:
125,30 m 411 ft 1 in
Šířka:
Beam:
20,40 m 66 ft 11 in
Ponor:
Draught:
8,25 m 27 ft 1 in
Pancéřování:
Armour:
boky: 100–300 mm (+ 250 mm týkové dřeva)
paluba: 65 mm
hlavní dělové věže: 50–250 mm
přední velitelské stanoviště: 30–250 mm
zadní velitelské stanoviště: 30–150 mm
kasematy: 150 mm
Belt: 9.3–11.8 in (and 9.8 in of Teak Wood)
Deck: 2.6 in
Main Gun Turret: 2.0–9.8 in
Fore Command Station: 1.2-9.8 in
Aft Command Station: 1.2–5.9 in
Casemates: 5.9 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
12x kotel
3x třístupňový parní stroj
12x Boiler
3x Triple-expansion Steam Engine
Výkon:
Power:
9600 kW při ? ot/min 12873.8 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
3
Zásoba paliva:
Fuel Load:
? t ? long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
32 km/h 17.3 kt
Dosah:
Range:
6333,8 km při rychlosti 18,5 km/h 3420 nm at speed 10 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
4x kanon 24-cm-SK L/40 ve věži Drh.L. C/98 (2x II)
18x kanon 15-cm-SK L/40 na lafetě MPL (18x I)
12x kanon 8,8-cm-SK L/30 na lafetě MPL C/89 (12x I)
12x kanon 37 mm L/20 Mark 1 na lafetě ? (12x I)
6x 45 cm torpédomet
4x 24-cm-SK L/40 Gun, cal. 9.4-in, in Drh.L. C/98 Turret (2x II)
18x 15-cm-SK L/40 Gun, cal. 5.9-in, on MPL Mount (18x I)
12x 8,8-cm-SK L/30 Gun, cal. 3.5-in, on MPL C/89 Mount (12x I)
12x 1-pdr Mark 1 Gun, cal. 1.5-in, on ? Mount (12x I)
6x Torpedo-tube, cal. 17.7-in
Vybavení:
Equipment:
? ?
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
původ jména: Karel I. Veliký

1) 18.09.1908: vyřazena ze služby
05.08.1914: znovu zařazena do služby
Name Origin: Charlemagne

1) 18.09.1908: Decommissioned
05.08.1914: Recommissioned
Zdroje:
Sources:
deutsche-schutzgebiete.de
www.german-navy.de
www.worldwar1.co.uk
de.wikipedia.org
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Kaiser-Karl-der-Grosse-1899-t32225#685403 Verze : 0
S.M.S. Kaiser Karl der Große

Boli to prvé nemecké bitevné lode s tromi lodnými skrutkami, čo vydržalo až do WWII. V porovnaní s inými nem. loďami pri plavbe v rozbúrenom mori nenaberali toľko vody (neryli do vĺn) a mali veľmi dobré nautické parametre. V októbri 1901 (ešte pred zaradením do služby) nabehla na breh pri presune z Hamburgu do Wilhelmshavenu. Po zaradení do služby bola pridelená do 2. eskadry bitevných lodí. V apríli a máji 1902 vykonala cestu okolo britských ostrovou, v auguste a septembri sa zúčastnila jesenných manévrov flotily a v decembri navštívila Nórsko. V januári a februári 1905 bola vlajkovou loďou 2. eskadry bitevných lodí. 18. júla 1905 navštívila počas osláv 75 výročia Belgického kráľovstva Antverpy. 22.08.1906-24.08.1906 sa zúčastnila na cvičení zameranom na vyloďovacie operácie v Eckernförde. 18. 9. 1908 bola vyradená zo služby. V júni a júli 1911 bola opravovaná a 05.08.1914 po vypuknutí WWI bola znova zaradená do služby a pridelená 5. eskadre bitevných lodí. V septembri 1914 operovala s eskadrou vo východnej časti Baltského mora a v januári a februári 1915 bola vlajkovou loďou eskadry. Od februára 1915 bola používanaá na výcvik strojných mechanikov vo Wilhelmshavene. 19.11.1915 bola vyradená zo služby a v rokoch 19165 až 1918 bola odzbrojená a používaná ako plávajúci zajatecký tábor. V roku 1920 bola v Rönnebecku zošrotovaná.


Zdroj: www.german-navy.de

URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Kaiser-Karl-der-Grosse-1899-t32225#116385 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více