Main Menu
User Menu

Micubiši B1M1 (palubní útočný letoun typ 13-1)

Mitsubishi B1M1 / 一三式艦上攻撃機 (B1M1)

     
Název:
Name:
Micubiši B1M1 typ 13-1
Originální název:
Original Name:
一三式艦上攻撃機 (B1M1)
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.192R Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
197
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1923
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1442 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2697 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,766 m
Délka:
Length:
9,773 m
Výška:
Height:
3,505 m
Plocha křídla:
Wing Area:
59,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
45,71 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Napier Lion II, kapalinou chlazený třířadý (s válci do W) dvanáctiválec o vzletovém výkonu 335 kW při 1 950 ot/min a 357,9 kW v h= 1 524 m při 2 200 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 3 410 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
380 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
209 km/h v 1000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
175 km/h v 1000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m
Dolet:
Range:
370 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem a
1x zdvojený pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm v zadní kabině.
Pumový náklad: 1x torpédo ráže 457 mm nebo 2x 240 kg puma.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
一三式艦上攻撃機 - Iči-san šiki kandžō kōgekiki - Palubní útočný letoun typ 13 model 1
Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno


Letová vytrvalost: 2,5 h


Britský konstruktér Herbert Smith, který pracoval pro japonskou společnost Micubiši, navrhl dvouplošný torpédový bombardér 2MT1, který byl následován verzemi 2MT2 a 2MT3, námořnictvo tato letouny používalo pod společným označením B1M1.
Zdroje:
Sources:
Mark R. Peattie, Sunburst: The Rise of Japanese Naval Air Power, 1909-1941, Naval Institute Press, 2007, ISBN 1-59114-664-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.csd.uwo.ca
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B1M1-palubni-utocny-letoun-typ-13-1-t32175#116101Verze : 0
MOD
Fotografie Mitsubishi B1M1
Zdroj: archiv autora
Micubiši B1M1 (palubní útočný letoun typ 13-1) -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B1M1-palubni-utocny-letoun-typ-13-1-t32175#116136Verze : 2
MOD