Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
McDonnell XP-67
Originální název:
Original Name:
McDonnell XP-67
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.12.1943-DD.MM.1943 McDonnell Aircraft Corp., St.Louis, Missouri
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
06.01.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8049 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10484 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11521 kg
Rozpětí:
Wingspan:
16.76 m
Délka:
Length:
13.65 m
Výška:
Height:
4.8 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38.46 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
260.72 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Continental XIV-1430-17/19 o vzletovém výkonu 1007 kW přeplňované turbokompresory GE D-23
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
651.8 km/h v 7620 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
434.5 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13.2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11400 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
3836.7 km
Výzbroj:
Armament:
plánována:
6x pevný kanón Oldsmobile M4 (T9) M-4 T-9 ráže 37 mm ( po 45 nábojích )
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Francillon, Rene J. McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume II. Naval Institute Press, Annapolis 1990. ISBN 0-85177-828-3.
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-XP-67-t32174#116077Verze : 0
MOD
Historie: McDonnell dostal zakázku na stavbu dvou prototypů dálkového a výškového stíhače XP-67 dne 29.7.1941. Ve snaze o dosažení co nejvyšší aerodynamické čistoty dostal letoun velmi nezvyklé tvary a neoficiální název BAT. Osudným pro letoun byla volba motorových jednotek, byly totiž vybrány nové nevyzkoušené motory fy Continental XIV-1430, což byly invertní vidlicové 12-tiválce o plánovaném výkonu 1350 až 1600 koní. Motory tohoto výkonu nikdy nedosáhly a jejich výkon zůstal na hranici 1060 koní. Po celou dobu zkoušek docházelo k jejich přehřívání, zadírání a nakonec díky jejich požáru i k celkové havárii XP-67. Letoun také díky těmto nepovedeným motorům nedosáhl vypočtených výkonů např. max.rychlost měla být 720 km/hod. Letoun samotný byl hodnocen vcelku kladně, zejména výhled z kabiny, její pohodlí a řízení za letu ve všech rychlostních režimech. Druhý prototyp již nebyl dostavěn.
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-XP-67-t32174#116085Verze : 0
MOD
Pro představu jak Xp-67 vypadal přikládám trojpohledový náčrtek.
McDonnell XP-67 -


URL : https://www.valka.cz/McDonnell-XP-67-t32174#116089Verze : 0
MOD
Krásná fotografie XP-67
McDonnell XP-67 -


URL : https://www.valka.cz/McDonnell-XP-67-t32174#116090Verze : 0
MOD
a ještě dvě další.
McDonnell XP-67 -


McDonnell XP-67 -


URL : https://www.valka.cz/McDonnell-XP-67-t32174#116091Verze : 0
MOD