Název: Name: | S.M.S. Wettin | |
Originální název: Original Name: | S.M.S. Wettin | |
Kategorie: Category: | bitevní loď | |
Třída: Class: | Wittelsbach | |
Kódové označení: Pennant Number: | - | |
Loděnice: Builder: | F. Schichau GmbH, Gdaňsk / | |
Založení kýlu: Laid Down: | 10.10.1899 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 06.06.1901 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 01.10.1902 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | 11.03.1920 1) | |
Velitel: Commander: | 01.10.1902-DD.09.1904 Müller, Georg Alexander von ( ) DD.09.1904-DD.09.1906 Scheibel, Georg Friedrich ( ) DD.09.1906-DD.09.1907 Becker, Wilhelm ( ) DD.10.1907-DD.09.1909 Souchon, Wilhelm ( ) DD.09.1909-DD.09.1910 Behncke, Paul ( ) DD.09.1910-30.06.1911 Nordmann, Hermann ( ) 01.12.1911-DD.09.1912 Hebbinghaus, Georg ( ) DD.09.1912-DD.07.1914 Seiferling, Karl ( ) DD.07.1914-DD.01.1916 Varrentrapp, Eduard ( ) DD.01.1916-DD.02.1916 Feldmann, Carl ( ) DD.02.1916-DD.02.1916 Mehnert, Walter ( ) DD.02.1916-DD.04.1916 Stubenrauch, Gerhard ( ) DD.04.1916-DD.06.1916 Feldmann, Carl ( ) DD.06.1916-17.07.1916 Hoffmann, Ernst ( ) 01.10.1919-11.03.1920 -, - ( ) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ? | |
Posádka: Crew: | 33 důstojníků, 650 poddůstojníků a námořníků 33 Officers, 650 NCOs and Sailors | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | 11774 t | |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | 12798 t | |
Délka: Length: | 126,80 m | |
Šířka: Beam: | 20,80 m | |
Ponor: Draught: | 8,04 m | |
Pancéřování: Armour: | boky: 100-225 mm (+ 100 mm týkového dřeva) paluba: 50 mm šikmé pancéřování: 75–120 mm hlavní dělové věže: 50-250 mm kasematy: 140 mm štíty děl: 150 mm citadela: 140 mm přední velitelské stanoviště: 250 mm zadní velitelské stanoviště: 140 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 12x kotel 3x třístupňový parní stroj | |
Výkon: Power: | 10296,6 kW při ? ot/min | |
Šrouby: Propellers: | 3 | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | ? t | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost: Speed: | 33,5 km/h | |
Dosah: Range: | 9260 km při rychlosti 18,5 km/h | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 4x kanon 28 cm MRK L/40 ve věži Drh.L. C/92 (2x II) - 340 střel 18x kanon 15-cm-SK L/40 na lafetě MPL (18x I) - 2520 střel 12x kanon 8,8-cm-SK L/30 na lafetě MPL C/89 (12x I) - 1800 střel 6x 45 cm torpédomet - 12-16 torpéd | |
Vybavení: Equipment: | ? | |
Nesená letadla: Aircraft Carried: | - | |
Poznámka: Note: | původ jména: Wettinové německé označení: Linienschiff 1) 30.06.1911: vyřazena ze služby 01.12.1911: znovu zařazena do služby 17.07.1916: znovu vyřazena ze služby 01.10.1919 znovu zařazena do služby | |
Zdroje: Sources: | deutsche-schutzgebiete.de www.german-navy.de www.worldwar1.co.uk https://de.wikipedia.org/wiki/SMS_Wettin https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Wettin |
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Wettin-1901-t32111#685796Verze : 0
FiBe
MOD
S.M.S. Wettin
Lode triedy Wittelsbach boli časťou veľkého programu výstavby flotily naštartovaného na konci 19. storočia. Mali dobré manévrovacie schopnosti, ale v čase vypuknutia WWI boli zastaralé a boli v bojových podmienkach používané len v prvých rokoch vojny a aj to na podporné účely flotily. Po zaradení do služby až do januára 1903 vykonávala cvičné plavby a skúšky. Potom bola zaradená do 1. eskadry a zúčastnila sa všetkých cvičení a operácií flotily v nasledujúcich rokoch. Na jar 1909 sa zrazila s S.M.S. Kaiser Karl der Große, poškodená bola ale iba málo. 30.06.1911 bola vyradená zo služby ale už 01.12.1911 bola znovu zavedená do služby, tentoraz ako cvičná delostrelecká loď. V tejto úlohe vydržala do roku 1914. Po vypuknutí WWI bola priradená k 4. eskadre. V období od 03.09.1914 do 26.09.1914 operovala vo východnej časti Baltického mora. Potom až do júla 1915 vykonávala hliadkovú službu v Severnom mori. V septembri 1915 sa znovu vrátila na Balt. 11.11.1915 bola prevelená do zálohy s redukovanou posádkou a v máji 1916 z nej boli odstránené delá ráže 240 mm. V auguste 1917 bola v oprave vo Wilhelmshavene . Od DD.08.1917 do 11.02.1920 bola používaná ako ubytovacia loď v Kieli a Cuxhavene. Od 11.03.1920 slúžila ako materská loď mínoloviek. Táto služba jej vydržala len do 21.11.1921 kedy bola predaná na šrot. Osud lode sa zavŕšil v roku 1922, kedy bola v Rönnebecku zošrotovaná.
Lode triedy Wittelsbach boli časťou veľkého programu výstavby flotily naštartovaného na konci 19. storočia. Mali dobré manévrovacie schopnosti, ale v čase vypuknutia WWI boli zastaralé a boli v bojových podmienkach používané len v prvých rokoch vojny a aj to na podporné účely flotily. Po zaradení do služby až do januára 1903 vykonávala cvičné plavby a skúšky. Potom bola zaradená do 1. eskadry a zúčastnila sa všetkých cvičení a operácií flotily v nasledujúcich rokoch. Na jar 1909 sa zrazila s S.M.S. Kaiser Karl der Große, poškodená bola ale iba málo. 30.06.1911 bola vyradená zo služby ale už 01.12.1911 bola znovu zavedená do služby, tentoraz ako cvičná delostrelecká loď. V tejto úlohe vydržala do roku 1914. Po vypuknutí WWI bola priradená k 4. eskadre. V období od 03.09.1914 do 26.09.1914 operovala vo východnej časti Baltického mora. Potom až do júla 1915 vykonávala hliadkovú službu v Severnom mori. V septembri 1915 sa znovu vrátila na Balt. 11.11.1915 bola prevelená do zálohy s redukovanou posádkou a v máji 1916 z nej boli odstránené delá ráže 240 mm. V auguste 1917 bola v oprave vo Wilhelmshavene . Od DD.08.1917 do 11.02.1920 bola používaná ako ubytovacia loď v Kieli a Cuxhavene. Od 11.03.1920 slúžila ako materská loď mínoloviek. Táto služba jej vydržala len do 21.11.1921 kedy bola predaná na šrot. Osud lode sa zavŕšil v roku 1922, kedy bola v Rönnebecku zošrotovaná.
Zdroj: www.kaiserliche-marine.de
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Wettin-1901-t32111#115938Verze : 2
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.