Název: Name: | Airco D.H.5 | |
Originální název: Original Name: | Airco D.H.5 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R Aircraft Manufacturing Co. Ltd., Hendon / DD.MM.1917-DD.MM.191R British Caudron Co. Ltd., Cricklewood / DD.04.1917-DD.MM.191R Darracq Motor Engineering Co. Ltd., Fulham / DD.MM.1917-DD.MM.191R Marsh Jones & Cribb Ltd, Leeds / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~550 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1916 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 458 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 677 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7.82 m | |
Délka: Length: | 6.71 m | |
Výška: Height: | 2.78 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 19.71 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Le Rhône 9J o výkonu 82 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 118 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 164.2 km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6.92 min do 1981 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4877 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 4x 211,3kb bomba Cooper | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 2 hodiny 45 minut Opačné stupnění nosných ploch bylo způsobeno snahou o co nejlepší výhled pilota v přední polosféře. | |
Zdroje: Sources: | Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4. Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-5-t31922#115259Verze : 0
Datum používání Date of Usage |
Název jednotky (CZ / EN / ORIGINAL) Unit Name (CZ / EN / ORIGINAL) |
DD.01.1917-DD.01.1918 |
68. peruť RFC
No. 68 Squadron RFC No. 68 Squadron RFC |
DD.05.1917-DD.01.1918 |
24. peruť RFC
No. 24 Squadron RFC No. 24 Squadron RFC |
DD.06.1917-DD.03.1918 |
64. peruť RFC
No. 64 Squadron RFC No. 64 Squadron RFC |
DD.07.1917-DD.09.1917 |
28. peruť RFC
No. 28 Squadron RFC No. 28 Squadron RFC |
DD.07.1917-DD.11.1917 |
41. peruť RFC
No. 41 Squadron RFC No. 41 Squadron RFC |
DD.01.1918-DD.01.1918 |
2. peruť AFC
No. 2 Squadron AFC No. 2 Squadron AFC / No. 68 Squadron RFC* |
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR |
6. peruť AFC
No. 6 Squadron AFC No. 6 (Training) Squadron Australian Flying Corps |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-5-t31922#687248Verze : 0
Elvis
MOD
Zdroj: http://avia.russian.ee/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-5-t31922#202517Verze : 0
Zdroj:
Woodhouse, Henry. Textbook of Applied Aeronautic Engineering, The Century Co., New York 1920.
Woodhouse, Henry. Textbook of Applied Aeronautic Engineering, The Century Co., New York 1920.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-5-t31922#336816Verze : 0
Aubi
MOD
.
Airco D.H. 5 sériového čísla A 9197 v podobě, v jaké bylo ve druhé polovině roku 1917 vyfotografováno (ve skutečnosti však na fotografii letoun nemá výzbroj) na letišti v Lincolnshire v Anglii. Nápis pod kabinou prozrazuje, že jde o 15. stroj zakoupený z výtěžku finanční sbírky občanů australského spolkového státu Nový Jižní Wales, tentokrát konkrétně z okrsku Upper Hunter. Pro zajímavost - cena letounu Airco D.H.5 činila 2700 liber šterlinků. Letoun byl přidělen 68. peruti RFC, z níž se později stala 2. peruť Australian Flying Corps (Australského leteckého sboru). Stroj nese standardní kamufláž - trup, boční a horní plochy natřeny khaki PC 10, spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna. Kuželík na vrtuli patrně červený, plátěné potahy kol velmi světlé, zřejmě bílé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Airco |
Typ letounu | Airco D.H.5 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A 9197 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | New South Wales No. 15, "The Upper Hunter" |
Jednotka | 68. peruť RFC [1917-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Airco D.H. 5 sériového čísla A 9197 v podobě, v jaké bylo ve druhé polovině roku 1917 vyfotografováno (ve skutečnosti však na fotografii letoun nemá výzbroj) na letišti v Lincolnshire v Anglii. Nápis pod kabinou prozrazuje, že jde o 15. stroj zakoupený z výtěžku finanční sbírky občanů australského spolkového státu Nový Jižní Wales, tentokrát konkrétně z okrsku Upper Hunter. Pro zajímavost - cena letounu Airco D.H.5 činila 2700 liber šterlinků. Letoun byl přidělen 68. peruti RFC, z níž se později stala 2. peruť Australian Flying Corps (Australského leteckého sboru). Stroj nese standardní kamufláž - trup, boční a horní plochy natřeny khaki PC 10, spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna. Kuželík na vrtuli patrně červený, plátěné potahy kol velmi světlé, zřejmě bílé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-5-t31922#583304Verze : 0
Rad
MOD
.
Letoun Airco D.H. 5, letiště Baizieux, 68. peruť RFC. Stroj sériového čísla A 9449 používal na podzim 1917 během bitvy o Cambrai Capt. G. C. Wilson, bývalý ženista, jenž obdržel během své služby za 1. sv. války řadu vyznamenání. Konkrétně v kokpitu tohoto stroje se zúčastnil akce, za níž byl spolu s dalšími pěti piloty své letky vyznamenán Vojenským křížem. Letoun nese nátěr khaki PC 10 na horních a bočních plochách. Spodní plochy v barvě běleného lakovaného plátna. Wilson byl velitelem jedné z letek 68. peruti, o čemž svědčí velitelský praporek upevněný podle fotografie na pravé vnější vzpěře (zda byl praporek na obou křídlech není z fotografie patrné, je to však pravděpodobné). Kuželík na vrtuli bílý, kryty kol jsou tmavé, odstínem odpovídají červenému pruhu na SOP, patrně tedy byly také červené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Airco |
Typ letounu | Airco D.H.5 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Wilson, Gordon Campbell |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A 9449 |
Taktické označení / imatrikulace | 1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 68. peruť RFC [1917-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.11.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Letoun Airco D.H. 5, letiště Baizieux, 68. peruť RFC. Stroj sériového čísla A 9449 používal na podzim 1917 během bitvy o Cambrai Capt. G. C. Wilson, bývalý ženista, jenž obdržel během své služby za 1. sv. války řadu vyznamenání. Konkrétně v kokpitu tohoto stroje se zúčastnil akce, za níž byl spolu s dalšími pěti piloty své letky vyznamenán Vojenským křížem. Letoun nese nátěr khaki PC 10 na horních a bočních plochách. Spodní plochy v barvě běleného lakovaného plátna. Wilson byl velitelem jedné z letek 68. peruti, o čemž svědčí velitelský praporek upevněný podle fotografie na pravé vnější vzpěře (zda byl praporek na obou křídlech není z fotografie patrné, je to však pravděpodobné). Kuželík na vrtuli bílý, kryty kol jsou tmavé, odstínem odpovídají červenému pruhu na SOP, patrně tedy byly také červené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Airco |
Typ letounu | Airco D.H.5 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Wilson, Gordon Campbell |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A 9449 |
Taktické označení / imatrikulace | 1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 68. peruť RFC [1917-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.11.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-5-t31922#583533Verze : 1
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.