356 mm L/45 kanon Mark 1

14"/45 Gun Mark 1
     
Název:
Name:
356 mm L/45 kanon Mark 1 14"/45 Gun Mark 1
Originální název:
Original Name:
14"/45 Gun Mark 1
Výrobce:
Producer:
?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1910-DD.MM.RRRR ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR ?
Použití:
Use:
2-hlavňové věže na lodích třídy New York / Two-gun turrets on New York class
2-hlavňové věže na lodích třídy Nevada / Two-gun turrets on Nevada class
3-hlavňové věže na lodích třídy Nevada / Three-gun turrets on Nevada class
3-hlavňové věže na lodích třídy Pennsylvania / Three-gun turrets on Pennsylvania class
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost:
Weight:
64633 1) kg 142492 1) lb
Ráže:
Calibre:
356 mm
Náboj:
Cartridge:
356 x 1256 mm / 356 x 1181 mm
Délka hlavně:
Barrel Length:
16002 mm 52ft 6in
Celková délka:
Overall Length:
16319 mm 53ft 6.5in
Používaná munice:
Ammo Used:
Mark 8 (průbojná)
? (výbušná)
Mark 8 (Armor-Piercing)
? (Common)
Výkony:
Performance:
 
Maximální dostřel:
Maximum Range:
21 km 13 mi
Rychlost střelby:
Rate of Fire:
1,25-1,75 ran/min 1.25-1.75 rpm
Úsťová rychlost:
Muzzle Velocity:
823 m/s 2700 ft/s
Poznámka:
Note:
1) se závěrem
bez závěru: 63.807 kg
1) with breech
without breech: 140,670 lb
Zdroje:
Sources:
http://www.navweaps.com/Weapons/WNUS_14-45_mk1.php
.
URL : https://www.valka.cz/356-mm-L-45-kanon-Mark-1-t31911#557933 Verze : 0

14"/45 Mark 1, 2, 3 a 5


ve službě od roku 1914


První 14" kanon ve výzbroji US Navy. Vyznačovalo se celou řadou verzí a modifikací, jenom verze Mk-1 jich měla čtrnáct! Jednotlivé verze se ale od sebe lišily jenom v detailech, takže nejsou od sebe na první pohled rozpoznatelné. Často se také stávalo, že jedna loď měla ve výzbroji děla různých verzí. Začátkem třicátých let byla děla všech verzí modernizována na standard 14"/45 Gun Mark 8, 9, 10 a 12.
Na konci první světové války bylo několik děl předáno pozemnímu vojsku. Sloužila poté jako děla železniční (v Evropě celkem 5 kusů), dva kusy byly umístěny do pozemních pevností chránících Panamský průplav.


TTD děla:
Délka vývrtu: 13,530 m
Vývrt: 84-ti drážkový se stejnoměrným závitem RH 1 in 25 2)
Objem komory: 251,2 dm3 3)
Hnací slož: 165,6 kg NCT 3)
Úsťová rychlost: 792 m/s 3)
Dostřel: 21.030 m / 15°
Průraznost vertikálního pancíře: 302 mm / 11 km
Rychlost střelby: 1,25 až 1,75 ran/min


Munice:
AP: délka 125,5 cm, hmotnost 635 kg


Používané montáže:
Typ: dvoudělová věž
Hmotnost: 514 až 541 tun
Ovládání: elektrické s hydraulickým pohonem
Elevace: -5° až +15°
Odměr: +/- 150°


Typ: trojdělová věž
Hmotnost: 730 až 760 tun
Ovládání: elektrické s hydraulickým pohonem
Elevace: -5° až +15°
Odměr: +/- 150°


Uživatelé:
US Navy třídy New York, Pennsylvania a Nevada


2) údaj platný pro verze Mk-2, Mk-3 a Mk-5. Děla verze Mk-1 měla buď stoupavý závit RH 1 in 50 až 1 in 32 nebo stejnoměrný závit RH 1 in 32
3) děla verze Mk-1 Mod 12 měla zvětšený objem komory na 298,2 dm3, výmetná slož 190,5 kg NCT udělovala AP granátu úsťovou rychlost 823 m/s


Zdroj: archiv autora ...
URL : https://www.valka.cz/356-mm-L-45-kanon-Mark-1-t31911#115203 Verze : 2
356 mm L/45 kanon Mark 1 / Mark 2 / Mark 3 / Mark 5


Zdroj: archiv autora ...

356 mm L/45 kanon Mark 1 - Čištění hlavně kanonu 14/45 neznámé verze, paluba USS Oklahoma, rok 1918.

Čištění hlavně kanonu 14"/45 neznámé verze, paluba USS Oklahoma, rok 1918.
356 mm L/45 kanon Mark 1 - Námořní železniční dělo 14/45 Model 1920 foceno někdy v roce 1924.

Námořní železniční dělo 14"/45 Model 1920 foceno někdy v roce 1924.
URL : https://www.valka.cz/356-mm-L-45-kanon-Mark-1-t31911#115208 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více