Main Menu
User Menu

Fokker D.VII

     
Název:
Name:
Fokker D.VII
Originální název:
Original Name:
Fokker D.VII
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Ostdeutsche Albatros Werke, Schneidemühl /
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Ungarische Allgemeine Maschinenfabrik AG, Budapest /
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Österreichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik GmbH, Wien /
DD.MM.1919-DD.MM.19RR NV Koninklijke Nederlandse Vliegtuigenfabriek, Amsterodam
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Alfred Comte, Schweizerische Flugzeugfabrik AG, Oberrieden
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~ 3800:
~ 1200 Fokker
~ 2200 Albatros/OAW
~ 150 MAG
~ 255 Aviatik
8 Comte
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
700 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
850 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,700 m
Délka:
Length:
6,950 m
Výška:
Height:
2,950 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,2 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.IIIa o výkonu 118 kW/160 k nebo
Mercedes D.IIIaü o výkonu 132 kW/180 k nebo
BMW.IIIa o výkonu 136 kW/185 k nebo
Austro-Daimler o výkonu 154 kW/210 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
91 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1871) km/h v 1000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
31.52) min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
60003) m
Dolet:
Range:
450 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15
Uživatelské státy:
User States:
















Poznámka:
Note:
1) 205 km/h ve výšce 2000 m s motorem BMW, 196 km/h s motorem Austro-Daimler
2) 16 min s motorem BMW, 14 min s motorem Austro Daimler
3) 7000 m s motorem BMW, 6700 m s motorem Austro Daimler
Zdroje:
Sources:
Grosz, P. M. Fokker D.VII, Windsock Profile No.9. Albatros Publications, Berkhamsted 1989. ISBN 0-948414-15-4.
Gray, Peter M. The Fokker D.VII, Profile No.25. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#404022Verze : 0
MOD
Fokker D.VII

V roku 1917 navrhol šéfkonštruktér firmy Fokker Reinhold Platz nový typ lietadla. Vznikol tak prototyp Fokker V.11. Postavený bol na osvedčenom trupe lietadla Dr.I. Avšak letové skúšky si vynútili viacero zmien, predovšetkým chvostové plochy boli úplne prepracované. (namiesto samotného smerového kormidla bola použitá kombinácia kýlovej plochy a smerového kormidla) Nakoľko bol zastavaný ťažší a výkonnejší motor, lietadlo dostalo nové krídla väčšieho rozpätia a plochy. Konštrukčne boli podobné ako u Dr.I, avšak ich väčšie rozmery si vynútili dvojnosníkovú štruktúru. Pri konkurze na nové stíhacie lietadlo, jasne zvíťazil. Bolo rozhodnuté, že Fokkery D.VII nebude vyrábať iba materský závod, ale aj A.E.G. (který ale nakonec výrobu nezahájil - pozn. Aubi) a dokonca ALBATROS, do tej doby hlavný Fokkerov konkurent. Cena lietadla bola 25 000 mariek. Zábeh výroby však nebol veľmi rýchly, prvé lietadlá sa na fronte objavili až v máji 1918, rýchlo sa však stal obľúbeným lietadlom a nebezpečným súperom. Fokker D.VII bol ľahko ovládateľný vo všetkých režimoch letu, pri nízkych i maximálnych rýchlostiach a dokonce i na hranici svojhoho dostupu. Mal pritom relatívne vynikajúca stúpavosť. V rukách skúseného pilota bol schopný po získaní náležitej rýchlosti stúpať kolmo hore a viesť pritom paľbu z oboch synchronizovaných guľometov. Tieto vlastnosti boli mimo iného dané výbornou štrukturálnou pevnosťou celého lietadla. Výkonmi sa mu mohol merať iba Sopwith Snipe resp. Spad XIII. Výroba sa potom rozbehla a do septembra 1918 bolo armáde dodaných viac než 1700 lietadiel. Bol takisto jediným lietadlom, ktoré bolo výslovne uvedené v 4. článku podmienok prímeria, ktorý nariaďoval Nemcom odovzdať vítazom vojnový materiál. Práve tento typ lietadla bol následne po uzavrení prímeria prednostne nemeckým leteckým útvarom odeberaný. Po podpise prímeria Antony Fokker prepašoval niekoľko lietadiel a strojové vybavenie továrne do rodného Holandska. Tu sa lietadlo vyrábalo aj po vojne. Viaceré armády využívali tento typ ešte niekoľko rokov po skončení vojny.

zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
https://letouny.webz.cz/letadla/fokker_d7.html
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#279707Verze : 0
.
Fokker D.VII - Fokker D.VIIF ev. č. 5125/18 byl osobním strojem velitele JG 1 Hermanna Göringa. Létal s ním během srpna 1918, avšak nezaznamenal s ním žádný sestřel. Letoun byl na všech plochách natřen bílou barvou.

Fokker D.VIIF ev. č. 5125/18 byl osobním strojem velitele JG 1 Hermanna Göringa. Létal s ním během srpna 1918, avšak nezaznamenal s ním žádný sestřel. Letoun byl na všech plochách natřen bílou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#413377Verze : 0
MOD
zdroj: www.wikipedia.com
Fokker D.VII -


Fokker D.VII - Fokker D.VII č. 5125/18 patril Hermannovi Goeringovi

Fokker D.VII č. 5125/18 patril Hermannovi Goeringovi
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#279709Verze : 0
Fokker D.VII
Fokker D.VII -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#61504Verze : 0
Kresba přibližující konstrukci trupu Fokkeru D.VII.
Fokker D.VII -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#61506Verze : 0
Very Happy
Fokker D.VII -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#61507Verze : 0
Fokker D.VII československého letectva.


Zdroj: www.militaryphotos.net

Fokker D.VII -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#336956Verze : 1



URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#9749Verze : 0
MOD
V kokpitu tohoto Fokkeru D.VIIF se střídali H. Göring (22 sestřelů, Pour le Mérite) a E. Udet (62 s., PlM).
Fokker D.VII - Fokker D.VIIF ev. č. 4253/18 ze stavu Jasta 4. Létali s ním Ernst Udet, velitel Jasta 4 (62 sestřelů, Pour le Mérite) a Hermann Göring, velitel nadřízené JG 1 (22 sestřelů, Pour le Mérite). Letiště Metz-Frescaty, říjen 1918. Letoun má červeně zbarvenou přední část trupu, podvozek a vzpěrový systém. Zadní část trupu a ocasní plochy jsou bílé. Nosné plochy potaženy lozengovým plátnem.

Fokker D.VIIF ev. č. 4253/18 ze stavu Jasta 4. Létali s ním Ernst Udet, velitel Jasta 4 (62 sestřelů, Pour le Mérite) a Hermann Göring, velitel nadřízené JG 1 (22 sestřelů, Pour le Mérite). Letiště Metz-Frescaty, říjen 1918. Letoun má červeně zbarvenou přední část trupu, podvozek a vzpěrový systém. Zadní část trupu a ocasní plochy jsou bílé. Nosné plochy potaženy lozengovým plátnem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#413384Verze : 0
MOD
Několik fotek z mé kolekce
zdroj : vlastní fota
Fokker D.VII -


Fokker D.VII -


Fokker D.VII -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#312904Verze : 0
Fokker D.VII
RAF muzeum, 17.11.2017
Fokker D.VII -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#588694Verze : 0
MOD